X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנו רגילים לשמוע ולראות פרסומות ושלטי חוצות לגבי נהיגה נכונה ובטוחה בחורף, אך ישנם כללים שצריך לשמור עליהם גם בקיץ יש לבדוק את הצמיגים מפני יובש או שחיקה יש לבדוק את מערכת הבלמים ולמרות שעוברים לקיץ, סכנת ההחלקה קיימת גם בכביש יבש ולכן יש להקפיד על המהירות המותרת
▪  ▪  ▪

לא רק בעונת החורף צריכים הנהגים לדעת מהם כללי הזהירות. גם הקיץ טומן בתוכו סכנות בכביש שניתן להמנע מהן. בשל כך, חברת מסלולים לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, הודיעה כי היא יוצאת בימים אלה במסע הסברה לציבור להחדרת המסר "עוברים לנהיגת קיץ" (יום ג', 19.4.05).
ראם סמואל, מייסד ומנהל חברת מסלולים לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, אמר: "הבעיה היא שכאשר מגיע האביב אנשים נכנסים לנהיגת קיץ ולוקחים חופשות מכללי הזהירות. נהוג לתת תדריך כיצד לנהוג בחורף ומהם כללי הזהירות, אולם מסתבר שצריך להיערך גם לנהיגת קיץ. יש דבר כזה שנקרא נהיגת קיץ והכנת רכב לקראתו. היערכות מתאימה יכולה להציל חיים".
בקיץ מתחילות לעלות הטמפרטורות, יש יותר אבק, יובש, עצבנות, עייפות ותורים ארוכים של מטיילים בארץ ובחו"ל. ולכן יש להכין את הרכב ואת הראש למעבר לנהיגה אחרת. ראם סמואל, נותן מספר כללי זהב איך לעבור לנהיגת קיץ?
א. הכן רכבך לקיץ
בדיקת צמיגים - מפני יובש או שחיקה
חום ויובש גורמים לסדקים בצמיגים ולפגיעה באחיזה שלהם בכביש. ולכן לקראת הקיץ צריך לקחת את הרכב לבדיקה ולוודא שאין פיצוצי יובש או שחיקה. מומלץ לבדוק במיוחד לפני נסיעות ארוכות בימים חמים.
התאמת לחץ האוויר
כאשר יוצאים לטיול ומעמיסים את הרכב יש להקפיד על בדיקת אוויר בגלגלים בתחנות דלק בהתאם להוראות יצרן המתייחסות ללחץ האוויר.
בדיקת מערכת הבלמים
גם מערכת הבלמים סובלת מהחום הגבוה ובהרבה מקרים עלולה לאבד מיעילותה, בעיקר אחרי ירידה ממושכת.
ניקוי אבק - למען שמירה על שדה ראייה
חשוב להקפיד על ניקיון המכונית בכמה מקומות אסטרטגיים, העשויים לפגוע בשדה הראייה: שמשה קדמית ואחורית, חלונית צדדיים, חלונות אחוריים, מראות צד ופנסים. יש להקפיד על תקינות מגבים ומילוי נוזל לניקוי שמשות, כדי שיהיה ניתן לנקות שימשה.
בדיקת מזגנים
נהיגה ברכב ממוזג שומרת על עירנות הנהג. יש לבדוק תקינות מזגן - באביב, לפני החום הגדול. מומלץ להדליק מזגן בחורף לפחות פעם-פעמיים בשבוע כדי לשמור על כשירותו.
ב. הכן "ראשך" לקיץ
שנן: אפשר להחליק גם על כביש...יבש
יש מקרים בקיץ שאחיזת הצמיג יורדת. מרחק הבלימה, במהירות בינונית-גבוהה (80 קמ"ש ומעלה), גדול יותר בכביש יבש מאשר על כביש רטוב.
לצאת משאננות הקיץ
בחורף ישנה נטיה לזהירות מוקפדת, בגלל הפחד מהחלקה על כביש רטוב ולכן משתדלים יותר ונוסעים בהקפדה. לעומת זאת, בקיץ אין התכווננות יתרה לזהירות. לכן המלצה ראשונה היא להכנס ל"מוד" של תשומת לב מוגברת לנסיעה זהירה.
לא להגביר מהירות
בגלל הראות הטובה והתחושה שאין סכנת החלקה - נהגים רבים עוברים בקיץ לנהוג מהר יותר ונוטים ולקחת סיבובים במהירות יותר גבוהה. ההמלצה - לנהוג כאילו החורף לעולם לא נגמר. סכנת החלקה קיימת גם בכביש יבש.
להאט נהיגה בשטח עירוני
בחודשי יולי-אוגוסט יש יותר ילדים שרצים בכביש. יש להאט את מהירות הנסיעה בתוך העיר, להיות תמיד ערים לאפשרות שילד יקפוץ לכביש.
ג. לשים לב למלכודות קיץ
"עיוורון שקיעה"
שעת השקיעה וזוויות מסויימות גורמות לסינוור חזק עד כדי חוסר יכולת ראייה מסוכנת. ההמלצה היא לשים משקפי שמש, סוכך ולנסוע לאט ובזהירות.
טיפ נהיגה בניגוד לאינסטינקטים: במצב של קושי ראיה אנו מכווצים את העיניים ומתאמצים לראות, מה שמעייף וגורם לאיבוד פוקוס. ההמלצה היא לרכך את הראייה ולא ולאמץ את העיניים.
ד. בחופשות - לא לקחת חופש מכללי הזהירות
עיגון ציוד
ציוד מאחסנים בתא המטען ולא ברכב. פריטים שמונחים ברכב בשמשת החלון האחורי מסתירים את שדה הראייה ובזמן עצירת חירום הם עפים ומסכנים את חיי הנוסעים.
משקל כל פריט שמונח בשמשה האחורית, בתאונה חזיתית במהירות 50 קמ"ש, מוכפל עד פי 100. בקבוק ליטר וחצי יגיע למשקל 150 ק"ג ויכול לגרום למוות.
מספר נוסעים
לא לקחת נוסעים מעל המותר, גם לא לנסיעות קצרות. יש להקפיד שכולם יהיו חגורים. לא להסיח דעתו של הנהג בזמן הנסיעה,
לא לתת אוכל ושתייה תוך כדי נהיגה כייון שזה מסיח את הדעת מהנהיגה ויכול לגרום לחנק ולתאונה.
הפסקות נהיגה
ככל שהנהיגה מתארכת החושים מתרפים, לכן מומלץ לעשות הפסקות של 10 דקות כל שעה וחצי.
לא לנהוג יחפים ולא עם כפכפים
מומלץ לנהוג עם נעליים סגורות וקלות. כפכפים עלולים להיתקע בין הדוושות או ליפול מהרגל, במיוחד במעבר לבלם חירום. מומלץ לא לנהוג יחפים - רגל יחפה יכולה להיפצע בעת בלימת חירום, וכן להפחית מעוצמת הלחיצה. כמו-כן, מומלץ לא לנהוג בנעלי עקב, כיוון שהעקב דק ומחודד יכול להיתקע בדוושות וכן להפחית את מידת הרגישות לרכב. יש לנהוג בנעל שטוחה וסגורה.
לא להרשות להרים רגליים על הדשבורד
הנהג צריך לקחת אחריות לבטיחות הנוסעים. אסור להרשות ליושב לצידו להרים רגליים ולהניחן על הדשבורד - התנהגות שבעת עצירת חירום או תאונה יכולה לגרום לפציעה חמורה ולו בגלל כרית האוויר שתזרוק את הרגליים לפנים.
ה. בטיולים בחו"ל
להתכוונן לנסיעה מהירה יותר
בחו"ל המהירויות גדולות יותר וכדאי להתכונן לכך ולהיערך בהתאם.
לתרגל את המכונית
מכונית שכורה צריך לעשות נסיעה קצרה להיכרות לפני שעולים ונוסעים בה על כבישים בינעירוניים.
לתרגל נסיעה בניגוד לכיוון
בנהיגה בארצות בהם כיווני הנהיגה הפוכים לשלנו, כמו: אנגליה, קפריסין ואסטרליה, יש להתכונן ולתת למוח זמן הסתגלות של יום לפחות.
שימוש בפאלם (נביגטור)
כדי לא להיות עסוקים בחידושים של הדרכים החדשות. נביגטור יכול לסייע בהפחתת לחצים עם דרך לא מוכרת והתרכזות בנהיגה בטוחה.
אחריות של היושב ליד הנהג
בנסיעות ארוכות חשוב שמי שיושב ליד הנהג יהיה מעורב בנהיגה ויסב תשומת ללב הנהג לאירועים משתנים.

תאריך:  19/04/2005   |   עודכן:  19/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מטרת המפגש - לקיים דיון על הבעיות המתעוררות בשטח ולתת פתרונות לשאלות המתיישבים בגוש; במשרד החינוך ניתנה תוספת של 289 שעות ייעוץ והוכפל תקן הפסיכולוגים למערכת החינוך בגוש קטיף
מירב לוי
העלייה נובעת מהוספת 26 טיסות מיוחדות לניו יורק, לונדון, פריז, מילאנו ויוהנסבורג; במהלך הפסח תתגבר החברה את פעילות מסוף טרום הטיסה בתחנת הרכבת ארלוזרוב בתל אביב
מירב לוי
מתוכם: 39 הרוגים ב-32 תאונות קטלניות; ביהודה ושומרון נרשמו 51 תאונות מהן 2 תאונות קטלניות
שלומי דיאז
בכיר בפיקוד דרום: "המשטרה לא ערוכה"    המשטרה: "המבקר לא יודע איזה עבודת הכנה עשינו"
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש גזר על האב עונש יוצא דופן בחומרתו וקבע בפסק הדין, כי אין גבול לאכזריות האב, אשר ביצע שורה של עבירות מין בבתו ובחברותיה והתעלל באשתו ובבניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il