X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במורשתו של יוחנן פאולוס השני הנשיא בוש: "האפיפיור הוא "אדם בעל חוכמה וידע אדירים" קנצלר גרמניה: "זה שהאפיפיור החדש בא מגרמניה, זה כבוד גדול לכל המדינה שלנו"
▪  ▪  ▪

האפיפיור החדש, בנדיקט ה-16, התחיל את יומו הראשון בתפקיד הבכיר ביותר בוותיקן במיסה פרטית בקפלה הסיסטינית. הקרדינל לשעבר, יוזף רצינגר הגרמני, בן 78, הוא האדם המבוגר ביותר שנבחר לתפקיד בעשורים האחרונים. הוא גם הגרמני הראשון מזה אלפי שנה בתפקיד.
האפיפיור החדש, שמרן כקודמו ואולי אף יותר, נבחר בתוך 25 שעות לאחר שהקרדינלים החלו בהליך הבחירה. האפיפיור החדש צפוי להמשיך את קודמו בקו שמרני דומה. נזכיר, כי הוא שימש בעבר כיועצו של יוחנן פאולוס השני, האפיפיור המנוח. בנדיקט ה-16 מתנגד בתוקף למניעת הריון, להסמכה לכמורה של נשים, ולהומוסקסואליות, אותה תיאר בעבר כ"רשע מוסרי".
לאחר בחירתו אמר לקהל המאמינים אשר הצטופף בחצר הוותיקן וקרא קריאות שמחה: "אחים ואחיות יקרים, אחרי האפיפיור האדיר יוחנן פאולוס השני, הקרדינלים בחרו בי כעובד פשוט וצנוע של אלוהים... מעל הכל, אני מאמין באמונה שלכם..."
המנהיגים מברכים
נשיא המדינה, משה קצב, הביע תקווה כי האפיפיור החדש ימשיך במורשתו של יוחנן פאולוס השני להביא לפיוס ואחווה בין הדתות ובין מדינות העולם.
הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, אמר לאחר בחירתו של האפיפיור אמש, כי האפיפיור הוא "אדם בעל חוכמה וידע אדירים". הקנצלר הגרמני, ג'ררד שרדר, אמר כי מדובר בממשיכו הראוי של יוחנן פאולוס. "זה שהאפיפיור החדש בא מגרמניה, זה כבוד גדול לכל המדינה שלנו".
בנדיקט ה-16 הוא האפיפיור ה-265 בהסטוריה ומוביל 1.1 מיליארד קתולים סביב העולם.
המלכה הבריטית הצטרפה למנהיגים ולפוליטיקאים ושלחה את ברכותיה לאפיפיור החדש. המלכה עומדת בראש הכנסייה הקתולית בבריטניה. ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר (אשר נשוי לנוצרייה קתולית) שלח גם הוא ברכות ואמר: "אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה שלנו... בנושאים בעלי חשיבות בינ"ל כגון אפריקה..."
הודעה מטעם מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, בירכה בשמו את האפיפיור החדש. "הוד קדושתו מביא עושר של ניסיון..." האו"ם חולק עם המוסד הדתי מחוייבות לשלום, חופש דת וכבוד הדדי, כך נכתב בין היתר.
נשיא צרפת, ז'ק שיראק, שלח לאפיפיור החדש את ברכותיו החמות. "צרפת, נאמנה להסטוריה שלה ולעקרונות אשר מדריכים אותה, תמשיך בדיאלוג הנאמן עם הוותיקן". אבו-מאזן (מחמוד עבאס) יו"ר הרשות הפלשתינית, צוטט על-ידי עוזרו כשאמר "אנו מברכים את הוד קדושתו ומאחלים לו הצלחה. אנחנו מקווים כי הההסטוריה של היחסים החמים בין הפלשתינים והוותיקן יהיו חזקים כתמיד..."
האסכולה השמרנית
האסכולה אליה שייך האפיפיור החדש מאמינה, כי הכנסייה הקתולית לא התרכזה מספיק בעצמה. האסכולה, אשר מכונה גם האסכולה האירופית, שואפת להכניס סדר בכנסייה לפני שתפנה לטפל בעולם הרחוק. רצינגר שימש כעוזרו של האפיפיור המנוח וגם נשא דברים בהלוויתו. כינויים כמו "הביריון" ו"הקרדינל הטנק", דבקו בו בעבר, בשל שמרנותו.
עם זאת נאמר, כי שמרנותו הרבה וגילו המתקדם - 78 - עשויים לפגוע בסיכוייו. מועמדים אחרים ששמותיהם הוזכרו כמועמדים בעלי סיכוי היו הקרדינל דיוניז'י טטמנצי ממילאנו, והקרדינל קלאודיו הומס מסאו פאולוס, ברזיל - המדינה בה יש את מספר הקתולים הגדול בעולם.
יוחנן פאולוס השני מת ב-2 באפריל לאחר שעמד בראש הכנסייה במשך 26 שנים - הכהונה השלישית באורכה בהיסטוריה של הכנסייה הקתולית.
אפיפיור הוא מנהיגה של הכנסייה הרומית-קתולית וראש מדינת קריית הוותיקן שברומא. מוסד האפיפיור קיים מעל ל-1,900 שנים.

תאריך:  20/04/2005   |   עודכן:  20/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מכללת אפקה הוסכמה לתת תארי תארי B.Sc בכל מסלולי הלימוד נלמדים בה
יפעת גדות
מחקר חדש קובע, כי למרות רמת כושר גבוהה, עודף משקל או השמנה חושפים אתכם לגורמי סיכון גוברים למחלות קרדיווסקולריות
גלית יצחק
בית חולים בילינסון מציע להורים טריים סדנאות הדרכה המלמדות כיצד לטפל בתאומים ולהתמודד עם הלחץ והמצבים החדשים בחודשים הראשונים
מירב לוי
ממשרד הבריאות נמסר כי ניתן לרחוץ שוב בחופים ולא אותר גורם מזהם
אבירם זינו
כך הוחלט בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת הבוקר, בדיון מיוחד בעתיד ניצנים לאור הצעות הממשלה להעביר את גושי ההתיישבות לשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il