X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הצו אישרה היום ועדת חוץ וביטחון של הכנסת; אישור הצו התעכב לאור התנגדותם של חברי כנסת מסיעת שינוי, יח"ד והעבודה; הללו מחו נגד הסעיף המשלב במערכת החינוך מורים חרדים שאינם כפופים להוראות מטכ"ל - לא לובשים מדים ומשתכרים כ-5,000 ש"ח בחודש
▪  ▪  ▪

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת החליטה (יום ד', 20.4.05) לבקשת שר הביטחון, שאול מופז לאשר את "צו שירות ביטחון" (שירות מוכר להשגת יעדים ביטחוניים-לאומיים).
הצו, שתוקפו למשך שנה בלבד, נועד להעסקת כ-2,000 מורים חיילים - מהם כ-54 מורים חרדים העוסקים בהוראה בבתי ספר ומשתייכים לחינוך התורני והעצמאי. מורים אלה, אינם מתבקשים ללבוש מדים בעת שירותם הצבאי והם מקבלים שכר של כ-5,000 ש"ח לחודש.
הרוב המכריע הן מורות חיילות המשמשות כמדריכות במתנ"סים, סיוע בקליטת עולים, כוח עזר סיעודי בבתי אבות ומדריכות בחברה להגנת הטבע וקק"ל. בניגוד למורים החרדים, חיילות אלה לובשות מדים בעת שירותן, ושכרן משתווה לשכר חיילת בצה"ל.
במשך כחודשיים, עד אישור הצו, המתינו החיילים מחוסרי מעש. הצו נדחה בשבוע שעבר בוועדה בעקבות התנגדותם של חברי כנסת משינוי, מר"צ והעבודה. בישיבה דאז, נמתחה ביקורת חריפה נגד השימוש שנעשה בצו בטענה שהמדינה מממנת את המורים החרדים.
ח"כ חמי דורון משינוי, אשר עתר לבג"צ נגד שירות חיילים חרדים בתפקידי מורים חיילים טען, כי לא ראוי שמורים אלה יהיו מחנכים כשהם פטורים מהוראות מטכ"ל בזמן "שירותם הצה"לי".
המורים החרדים משרתים ללא מדים (למעשה נאסר עליהם ללבוש מדים), אינם כפופים לשלטונות הצבא (מבחינת השיפוט הצבאי למשל) ואינם ממויינים על-פי תבחיני הצבא השונים (קב"א או פרופיל) כאשר רשימת המורים מוגשות על-ידי התנועות החרדיות ולצבא אין כל שיקול דעת בהצבתם. נציין, כי בית המשפט הורה למדינה לחשוב מחדש על ניסוח הצו ותוקפו.
צה"ל - חברת כוח אדם?
בבקשה שהגיש שר הביטחון לוועדת חוץ וביטחון הוא כתב כי בקשתו מוגשת לאחר שקיים התייעצות עם שרת החינוך, שרת הקליטה ושרי הבריאות והמשפטים. "בנסיבות העניין, לעת הזאת, אם לא ייעשו הפעילויות המנויות בצו זה בידי חיילים בשירות סדיר, לא יושגו כנדרש יעדים ביטחוניים-לאומיים", כתב מופז.
לאור זאת, מתעוררת השאלה, האם צה"ל משמש מעין חברת "כח אדם" למשרדי הממשלה השונים. נציין כי, במסגרת הצו ישולבו החיילים במשרדי ממשלה נוספים והם: משרד החינוך, התעשיה, המסחר והתעסוקה, משרד הרווחה, המשרד לקליטת עלייה ומוסדותיהם ומשרד הביטחון.
ח"כ דורון משינוי טען, כי בשנתיים האחרונות הוסיפו לצו רשימה של משרדי ממשלה נוספים, שאין כל קשר בינם לבין השגת יעדים ביטחוניים. גם חברי הכנסת מהימין התנגדו בדיונים קודמים לאשר את הצו, בטענה שהחיילים החרדים פטורים מהוראות מטכ"ל, מה שיוצר אפליה ודרך חינוכית פסולה. נציין עוד, כי גם משרד המשפטים הסתייג מההסדר המוצע והמליץ שלא לאשר את הצו.

תאריך:  20/04/2005   |   עודכן:  20/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
חקירה סמויה חשפה בעל עסק לרחיצת מכוניות, שהשמיט הכנסות של כמיליון שקל ומנהל חשבונות שסייע בידו והשמיט בעצמו 2.5 מיליון שקל
הדר פרבר
מחר צפויה הצבעת אי אמון בממשלתו של ברלוסקוני    אם תפסיד מחר ממשלתו של ברלוסקוני, תפוזר הממשלה ויוכרזו בחירות חדשות, ככל הנראה כבר בחודש יוני
אבירם זינו
משרד המשפטים מאפשר לראשונה מתן רישיון לחברת איסוף נתונים על לקוחות אשראי    המשמעות - חברה שתאסוף נתונים על לקוחות חברות האשראי והבנקים בישראל, מבלי שתצטרך לקבל את הסכמת הלקוחות, ולהעביר מידע זה לבנקים, לבעלי דירות ולחברות האשראי
מירב לוי
טוען: התקשורת מתאפיינת באי היצמדות לעובדות, פועלת משיקולים זרים ולוקה באתיקה; "קיימתי שיחת תידרוך עם שמונה פרשנים ולמחרת הופיעה בעיתון כותרת שקרית שניתנה על-ידי פרשן שלא השתתף בתידרוך"
הדר פרבר
מקהלת "זמרי פילהרמוניה", המקהלה הישראלית החדשה תשיר בטקסי מצעד החיים באושוויץ בהרכב של 100 זמרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il