X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדברים נשמעים על רקע כינוס לשכת המפלגה לקביעת נהלים ותקנון לבחירת יו"ר המפלגה; הקריאה היא אחת: לפעול לבחירת מזכ"ל מפלגה באופן מיידי; חבר המפלגה דני עטר: המצב היום קטלני מאוד מבחינת המפלגה
▪  ▪  ▪

שעות ספורות קודם לכינוס לשכת מפלגת העבודה לצורך קביעת תקנות ונהלים לבחירת יו"ר המפלגה, נשמעות שוב התבטאויות על התנהלות המפלגה כ"עדר ללא רועה" ועל החשש שהמפלגה השנייה בגודלה בכנסת עשויה לאבד את תוארה כמפלגת השלטון האלטרנטיבית.
חברי כנסת בעבודה אומרים בגלוי - אם לא נפעל במועד, המפלגה תתרסק. לגישתם, דווקא בתקופה בה מפלגת השלטון - הליכוד, נמצאת בתהליך פילוג, המפד"ל ואגודה התפרקו, בשינוי גוברת המחלוקת, ויח"ד - מבחינתם התמוססה מזמן - זה הזמן לחזק את השורות.
אולם, מעל כולם עומד יו"ר המפלגה הזמני, ח"כ שמעון פרס, אשר ביקש לא אחת לדחות את המועד שנקבע לבחירת יו"ר המפלגה (28 ביוני 2005). ח"כ קולט אביטל אומרת, "נראה שפרס דוחה את כל העניין ולכן הוגשו נגדו כל העתירות לאחרונה. כרגע המפלגה אינה מתנהלת, הרי לא ניתן לצפות שפרס יעשה הכל ללא מוסדות ברורים".
ח"כ יולי תמיר אמרה בתגובה, כי היא בכלל לא מתכוונת להגיע לכינוס המתקיים היום, "זו מפלגה שמכורה לתקנונים. שום עניין עקרוני אחר לא מעורר בה סערה, לא מצוקה, לא אבטלה, כלום. מספיק שינוי בתקנון - וכולם מגיעים".
ח"כ עמרם מצנע קורא לקיים את הבחירות ליו"ר המפלגה במועדן ולא להיכנע למאוויים פוליטיים אישיים של חבר כזה או אחר. לדבריו ל-Nfc, "אני כבר התעייפתי. על המפלגה לקיים את הבחירות ליו"ר במועד שנקבע ולבחור מזכ"ל. היום המפלגה מנוונת לחלוטין, כל כלי הניהול שלה הם עקרים ולא פועלים. חשוב שהבחירות הללו יתקיימו מהר וללא דיחוי נוסף. אני רק מקווה שהן יתקיימו בצורה מסודרת ודמוקרטית, ושלא נחזור לתקופת בורג-פואד [דצמבר 2001]".
ח"כ ר'אלב מג'אדלה אמר ל-Nfc: "מדובר בתקופה לא קלה, מאד רותחת, מדינית, כלכלית וחברתית. אנחנו נמצאים בתוך קואליציה, בממשלה שלא יודעים את טווח חייה. אין מזכ"ל למפלגה, יש יו"ר זמני - כל זה הוא לא מצב סימפטי ולא תורם להמראת המפלגה. אני מקווה שבתהליכים מהירים נצליח להתגבר על המצב ונבחר יו"ר למפלגה בתקופה הקצרה ביותר האפשרית. אני מקווה שנצליח לגבש הנהגה עם תוכנית לבוחר ולהיערך לבחירות הצפויות לכנסת".
"המצב היום קטלני מבחינת המפלגה"
החריף מכולם, מי שהצליח לסחוף וכמעט להשבית את ח"כ שמעון פרס בשלל העתירות שהגיש נגדו, הוא חבר המפלגה דני עטר, אשר מתריע, כי כל ניסיון לטרפד היום את התקנון והנהלים לבחירת יו"ר, יתקל בהתנגדות נחרצת של האנשים. "מצב בו אין מזכ"ל למפלגה והליך הבחירות ליו"ר המפלגה לא מתקדם - אינם מקובל על החברים", אומר עטר.
"המצב היום קטלני מאד מבחינת המפלגה. המפלגה כארגון לא קיימת מזה זמן. הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שהסקרים יכלו להעמיד את העבודה הרבה יותר גבוה ממה שהיא היום. תפקידו של המזכ"ל הוא לארגן את המפלגה ולחדד מסרים שהם ערכים ואידיאולוגיה של העבודה, אך כיוון שציבור לא יודע מיהי העבודה - הפונקציה הזו לא מיושמת והדבר מכרסם ביכולתה של המפלגה להוות אלטרנטיבה לליכוד ומביא את העבודה לעמדה לא נוחה של גרורה לליכוד".
"אם ניערך נכון וייבחר באופן מיידי מזכ"ל ויו"ר למפלגה יש בפוטנציאל שלנו להשיג בין 30-35 מנדטים לכנסת הבאה. כל המחקרים מראים שהפוטנציאל קיים. אולם, מכיוון שאנחנו לא פועלים ורק פרוצדורות פנימיות שלא מעיניינות אף אחד מעסיקות אותנו, אנו דורכים במקום גם בתקופה שהליכוד על סף פירוק. בעת הזו, אם העבודה היתה מחדדת את המסרים שלה אפשר היה לממש הפוטנציאל".

תאריך:  20/04/2005   |   עודכן:  20/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מנתונים של משרד הבריאות    מדרוג של D&B עולה, כי ההכנסות של 5 בתי החולים הממשלתיים הגיעו בשנת 2004 לכ-1.1 מיליארד דולר    הגרעונות של בתי החולים הממשלתיים הגיעו ל-175 מיליון ש"ח ב-2003    שיבא - בית החולים הגדול ביותר בישראל
חדשות מחלקה ראשונה
הגרעון בפועל עומד כיום על 13 מייון ש"ח; מנכ"ל רשות הדואר, יוסי שלי: הגרעון הצפוי השנה - הנמוך ביותר מזה מספר שנים
גלית יצחק
כך עולה מהדוח השנתי של עמותת עלם    הדוח מציג את מצב הנוער בישראל ומצוקותיו    כ-897 אלף חשים שמשהו מכאיב או מציק להם    כ-245 אלף בני נוער חווים עצב    כל נער תשיעי היה מעורב בתקרית אלימה
מחלקה ראשונה
צוות של שופטים התכנס כדי להחליט אילו שירים יוקלטו ויופצו כתמיכה במתיישבים בארץ
שלומי דיאז
החשוד, עוזר גנן בבתי ספר יסודיים, נעצר בחשד למעורבות בעשרות מיקרים של מעשים מגונים בילדים ונערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il