X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תאגיד הנדל"ן הבריטי, London and Regional Properties, מנהל מגעים לרכישת נכסי נדל"ן של גרנית הכרמל והחברות הבנות תמורת יותר מ- 200 מליון דולר (950 מליון ש"ח)
▪  ▪  ▪

תאגיד הנדל"ן הבריטי London and Regional Properties, מנהל מגעים לרכישת נכסי נדל"ן של קבוצת גרנית הכרמל השקעות והחברות הבנות, שבשליטת משפחת בורוביץ ותאגיד גלנקור השוייצרי. כך מסרה קבוצת גרנית.
לפי המידע שנמסר, העלות בספרי הקבוצה של נכסי הנדל"ן הללו הינה כ- 570 מיליוני שקל. בחברת-הבת טמבור, אשר הונפקה לפני כחודשיים, תתקבל תמורה בסך של כ- 195 מיליון ש"ח לנכסי נדל"ן הרשומים בעלות של כ- 75 מיליוני שקל. עוד נמסר כי החברה בוחנת את הנושאים החשבוניים והמיסויים הקשורים למימוש הנכסים ושכירת חלקם בחזרה. בשלב זה אין באפשרותה לאמוד את רווחי ההון שתרשום אם וכאשר תושלם העסקה ואת תקופת ההכרה בהם.
החברה הבריטית מבקשת לרכוש את מרבית נכסי הנדל"ן של הקבוצה, כולל החברות הבנות: סונול, סופרגז וטמבור, ולהחכיר בחזרה לאותן החברות (lease back) את הנכסים הדרושים לחברות לשם תפעול שוטף. במסגרת העסקה, אם תושלם, ימכרו לתאגיד הבריטי נכסי נדל"ן ובהם 50% ממגדל סונול בתל אביב שהקמתו עומדת להסתיים, 50% מפארק התעשיה והמסחר "פארק סיבל" בראש העין ו- 50% מפרויקט "לב מגור" שבחולון. כמו כן, ימכרו במסגרת העסקה קרקעות של כ- 35 תחנות תדלוק של חברת סונול אשר יוחכרו בחזרה לסונול לתקופות של עד 25 שנה. בנוסף, הוצע לחברת-הבת טמבור למכור את הקרקעות שבבעלותה, וביניהן קרקעות פנויות אשר שימשו בעבר את מפעלי החברה באזורים שונים בצפון (עכו, קרית אתא וכו).
בהתאם להודעה שנמסרה, בעסקה זו לא יכללו נכסי הנדל"ן של הקבוצה בפי גלילות ואחזקותיה של גרנית בחברת הנדל"ן נצבא.
על-פי המידע שנמסר, המשא-ומתן הנוכחי משתלב באסטרטגיה של הקבוצה לשיפור מבנה ההון שלה, תוך הרחבה וגיוון של מקורות המימון אשר מצאה את ביטוייה גם בהנפקה המוצלחת של החברה הבת טמבור, ובגיוס ההון על-ידי הנפקת אגרות חוב, ומכירת נכסים שאינם סינרגטיים ועוד. אם תושלם העסקה עם התאגיד הבריטי היא תהווה נדבך נוסף ביישומה של אסטרטגיה זו.
תאגיד London and Regional Properties הינו אחד מחברות ההשקעה הפרטיות הגדולות בבריטניה, המתמחה בין השאר, בעסקאות רכישה וחכירה חוזרת (sale and lease back ). התאגיד הבריטי ביצע עד כה עסקאות לרכישה וחכירה חוזרת של תחנות תדלוק עם חברות אנרגיה מובילות בעולם, ובהן הקונצרנים SHELL, TEXACO וחברות אחרות.
כמו כן, לתאגיד הבריטי השקעות בפרויקטים מסחריים, בתי מלון ותחומים נוספים. היקף נכסי הנדל"ן של תאגיד "לונדון אנד ריג'ונל פרופרטיס" מסתכם בכ- 3.5 מיליארד ליש"ט.
גרנית הכרמל פועלת במגזר הדלקים והגז, במגזר הצבע והכימיקלים
ובפעילויות אחרות לרבות נדל"ן מניב ויצור ותפעול מתקנים להשבחה והתפלה של מים. גרנית הכרמל מחזיקה ב- 100% מחברת סונול - אחת משלוש חברות הדלק הגדולות בישראל. לחברת סונול 205 תחנות דלק ברחבי הארץ כמו כן נמצאות בתהליך בניה 4 תחנות נוספות. 121 מהתחנות מופעלות באמצעות חברות בשליטת סונול. החברה מחזיקה גם בקבוצת טמבור יצרנית הצבע הגדולה בישראל ובחברת סופרגז, אחת מחברות הגז הגדולות בארץ. טמבור אקולוגיה עוסקת בתחום הכימיקלים, טיפול בשפכים וטיוב מים.
החברות הנוגעות לעסקה מסרו, כי העסקה כפופה לאישור מועצות המנהלים והאורגנים המוסמכים של כל החברות, לאישור הבנקים ובעלי האג"ח בגרנית, וכן לאישור הרשויות הרלבנטיות וזאת בנוסף להשלמת בדיקת נאותות.

תאריך:  21/04/2005   |   עודכן:  21/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הבדיקה תערך במעבדת בקטוכם    שושי אסא: בתקופה האחרונה הופיעו פרסומים הקושרים בין חומצות שומן טרנס לבין הגברת הסיכון למחלות כלי הדם והלב, סיכון לדלקות, למחלות אסטמה ועוד ולכן נוצר הצורך לערוך אבחנה בין סוגי השומן השונים
שלומי דיאז
במערכת הביטחון ישנן התרעות לפעילות חבלנית עויינת    תגבור כוחות בכניסה לישובי חבל עזה כדי להיערך אפשרות שפעילי ימין רבים יישארו בגוש קטיף לאחר החג כדי להפריע בביצוע ההינתקות
גלית יצחק
ניתוח מסוג זה מתבצע בבית החולים 'הרצליה מדיקל סנטר'    הניתוח מאפשר למנתח לבצע את הניתוח בגישה זעיר פולשנית ובחתכים קטנים, תוך פגיעה מזערית ברקמות החולה    צעירים יוכלו לבצע את הניתוח בשלב מוקדם ולחזור במהרה לתפקוד מלא
הדר פרבר
סדרות טלוויזיה משפיעות על הצופים והם מאבחנים את המחלה שלהם - בהתאם למחלה של השחקן
אבירם זינו
אישה קיימה יחסי מין במקביל עם שני גברים במשך כחודשיים ונכנסה להריון    הבעל לשעבר טוען בתביעה שהגיש השבוע לביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה: התינוקת שנולדה היא בתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il