X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת האוניברסיטה, פרופ' אפק עשה באמצאות שבבעלותה כבשלו וגרף מהן רווחים נטען, כי אמצאות אליהן הגיע באמצעות שירותו באוניברסיטה, שייכות לאוניברסיטה
▪  ▪  ▪

אוניברסיטת תל-אביב וחברת "רמות ליד אוניברסיטת תל-אביב בע"מ", תובעת את פרופ' יהודה אפק וכן חברות נוספות, בגין הפרת זכויות קניין רוחני. האוניברסיטה טוענת, כי שהזכויות באמצאות של אפק שייכות לאוניברסיטה והרווחים שעשה כתוצאה מהשימוש הפסול בהן שייכים לה.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי, נגד פרופ' אפק, חברת Riverhead Networks Inc, שאפק הוא ממקימיה והעביר לה זכויות באמצאות וחברת סיסקו, אשר רכשה את ריברהד בשנה החולפת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד טל בנד ועו"ד שי נחום ממשרד ש. הורוביץ ושות'.
עניינה של התביעה בשורה של אמצאות (תגלית של רעיון חדש. מ.ה.), אליהן הגיע פרופ' אפק, יחד עם אחרים, המיועדות להתמודד עם פגיעה ביכולת השירות של שרתי מחשבים בשל עומסים ברשת האינטרנט, ובכלל זה עומסים הנגרמים בשל הפצצה מתוזמנת של שרתים במידע או בבקשות מידע על-ידי האקרים.
על-פי כתב התביעה, פרופ' אפק יצא, לפי בקשתו, לחופשה ללא תשלום מטעם האוניברסיטה וללא שהות מיהר להגיש בקשת פטנט על אחת מאמצאותיו בארה"ב וכן הקים, יחד עם יזמים נוספים, את חברת ריברהד, אליה המחה בהמשך את הזכויות בהמצאותיו. חברת ריברהד עוסקת כיום בפיתוח מוצרים להגנה על רשתות תקשורת המבוססים על האמצאות, בכלל זה המוצרים Guard DDoS ו-Traffic Anomaly Detectors.
נכתב, כי למיטב ידיעתן של התובעות, בעת רכישת החברה על-ידי סיסקו בכ-40 מיליון דולר, היו אמצאותיו של פרופ' אפק הנכס המשמעותי והעיקרי של החברה.
האוניברסיטה טוענת, כי למרות שפרופ' אפק הגיע אל האמצאות עקב שירותו באוניברסיטה, בתחום פעילותו המחקרית באוניברסיטה ואף בתקופת שירותו, הוא לא טרח לדווח לאוניברסיטה על האמצאות ובכך ביקש לסכל את יכולתה של האוניברסיטה לעמוד על זכויותיה בהן. יתרה מכך, פרופ' אפק העביר את זכויותיו באמצאות, מאחורי גבה של האוניברסיטה, לחברת ריברהד.
לטענת התובעות, בהתאם לתקנון הפטנטים של האוניברסיטה, כמו גם בהתאם לחוק הפטנטים, זכויותיו של פרופ' אפק באמצאות שייכות לאוניברסיטה, כאמצאת שירות.
בנסיבות אלה, התובעות מבקשות, כי ביהמ"ש יכיר בזכויותיהן באמצאות ויחייב את פרופ' אפק להשיב לאוניברסיטה את הרווחים שהפיק בעקבות מעשיו. כמו כן, התובעות מבקשות כי ביהמ"ש יחייב את ריברהד וסיסקו לשלם לאוניברסיטה תמלוגים ראויים מהרווחים שהפיקו כתוצאה מניצול האמצאות.

תאריך:  21/04/2005   |   עודכן:  21/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הצלם, ג'יימס מילר, נהרג מירי בגבול ישראל - מצרים, סמוך לרפיח    חקירת מצ"ח מצאה כי קצין צה"ל, בדרגת סגן ביצע ירי הרתעתי בניגוד לכללי הפתיחה באש    שגריר בריטניה הגיש מחאה רשמית על זיכויו של הקצין בדין משמעתי
שלומי דיאז
השתייכו לחוליית טרור של 14 חברים    סוכן סמוי שיצר קשר עם חברי החולייה הביא לחשיפתה    בין חברי החוליה יהודי תושב ירושלים, שנבדק האם שיתף פעולה עם החולייה רק בעניינים פלילים או ידע על הפעילות החבלנית
עומר שיקלר, עומר כרמון
אמש החל המו"מ עם הרשות הפלשתינית על יישום תוכנית ההינתקות    דחלאן הבטיח לאסוף את הנשק מהמבוקשים, אך ביקש זמן    מופז ימליץ לשרון לדחות את ההינתקות    פרס: לא אתנגד לכך
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הציגה מסמך רישום כניסות לחוות הזמר ויציאות ממנה, אשר אינו תואם את עדותה של אמו של הנער המאשים
גלית יצחק
האדם סבל מאי ספיקת לב והיה זקוק להשתלת לב מיידית    חולה בן 58 מת מוות מוחי ומשפחתו הסכימה לתרום את ליבו    לאחר ביצוע ההשתלה נצפה אוטם שריר לב ולמרות ניסיונות הרופאים למעקף דחוף, נפטר החולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il