X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זכריה מוסאווי, הנאשם היחיד העומד לדין בארה"ב בשל מעורבות בפיגועים בהם נרצחו כ-3,000 בני אדם, הודה בפעם הראשונה במעורבות בתיכנון פיגוע בבית הלבן הודאתו מנעה משפט ציבורי בפרשה מוסאווי נעצר כחודש לפני הפיגועים אך שוחרר
▪  ▪  ▪
מוסאווי מודה באשמה [צילום: AP]

ראשי התביעה בארה"ב: "סיפוק רב" [צילום: AP]

הדר פרבר
קונדוליסה רייס: לא יכולנו למנוע את התקפות ה-11 בספטמבר

רנית נחום-הלוי
מסמכים מסווגים של ה-FBI הגיעו לנאשם במעורבות מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר

בארה"ב ובקרב משפחות הנרצחים בפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, גובר החשש כי סוכנות הביון המרכזית האמריקנית, ה-FBI, מנסה לטשטש את מחדליה הגדולים.
זכריה מוסאווי, הנאשם היחיד העומד לדין בארה"ב בשל מעורבות בפיגועים בהם נרצחו כ-3,000 בני אדם, הודה בפעם הראשונה (ו', 23.4.05) במעורבות בתיכנון פיגוע בבית הלבן, אך הכחיש מעורבות בפיגועים בבנייני התאומים ובפנטגון.
הודאתו של מוסאווי מנעה משפט ציבורי בפרשה, וכעת יעמוד בפני חבר מושבעים שידון בגזר הדין בלבד. משפחות הנרצחים הביעו אכזבה מכך שנמנע משפט ציבורי שאמור היה לשפוך אור על פרטי חקירת פיגועי הטרור.
כזכור, סוכני FBI בדרג נמוך התריעו חודשים אחדים לפני הפיגועים הגדולים בהיסטוריה, כי מוסאווי, אזרח צרפתי ממוצא מרוקני, שילם 6,800 דולר במזומן כדי ללמוד להטיס מטוס גדול.
סוכנת FBI בשם קולין רואלי הזהירה כבר בחודש מאי 2001 מפני פעולותיו של מוסאווי, אולם הדרג הבכיר יותר בסוכנות הביון המרכזית לא לקח את האזהרות ברצינות. מוסאווי נעצר לבסוף בחודש אוגוסט 2001 אך שוחרר לאחר זמן קצר.
רק לאחר הפיגועים נעצר מוסאווי שוב, מאז הכחיש כל מעורבות. עורכי דינו של מוסאווי טוענים פומבית כי ניסו לשכנע את מרשם לא להודות בפרשה, אולם הכינו עבורו תצהיר בו הודה בששה סעיפי אישום. על חלקם עשוי להיגזר עליו גזר דין מוות.
בתצהיר מספר מוסאווי כי התאמן במחנה אימונים של אל-קאעידה באפגניסטן. כמו כן, ניהל בית הארחה של הארגון בקנדהר, דבר המעיד על כך שנהנה מיוקרה רבה בקרב הטרוריסטים. לאחר מכן נפגש עם אוסאמה בן לאדן (אותו הוא מכנה: "אבי הג'יהאד), אשר העניק לו את ברכתו האישית לקראת המבצע. "זכור את חלומך", אמר לו מנהיג אל-קאעידה.
מוסאווי יצא לארה"ב ושם החל בלימודי טיסה. יחד עם שאר חבריו לקנוניה קנה מספריים וסכינים קטנות מספיק כדי שלא יתגלו בידי בודקי הביטחון בשדות התעופה. בביצוע הפיגועים לא השתתף, אולי בשל החשש שהוא נמצא במעקב.
ראשי התביעה הכללית בארה"ב כינסו אמש (ו') מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הביעו סיפוק רב מהודאתו של מוסאווי: "העובדה שהשתתף בקנוניה הטרוריסטית הזאת אינה מוטלת עוד בספק", מסרו בסיפוק.

תאריך:  23/04/2005   |   עודכן:  23/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מרדכי ואנונו מוסיף לפעול במרץ לחיזוק מעמדו העולמי כקורבן רדיפה פוליטית    "אני גאה על כך שפירסמתי את סודות הגרעין"
עומר כרמון
איגוד המרצים החשוב הטיל חרם אקדמי על אוניברסיטאות חיפה ובר-אילן    מאמרי שמחה בתקשורת הפלשתינית    הנימוק לחרם על אוניברסיטת חיפה: "ניסיונה לפטר את אילן פפה"    הד"ר הישראלי מנהל קמפיין בינ"ל להחרמת מדינתו
עומר כרמון
הרשות הפלשתינית: חשפנו שתי מנהרות תופת, אחת מהן יועדה לכפר דרום    מונו שלושה ראשי מנגנוני ביטחון חדשים    מוסא ערפאת הודח    גדודי חללי אל-אקצא בשכם: נחדש הפיגועים    נמלטו שני חשודים במעורבות בפיגוע בתל אביב
עמית אורן
קרוב לשנתיים וחצי אחרי האסון משוכנעת נאס"א שעיכוב של שבוע נוסף בשיגור המתוכנן של דיסקברי יסייע לבחון עוד הבטים הקשורים לבטיחות הטיסה
עומר שיקלר
קבוצה של טירונים בבסיס הטירונות בניצנים החליטו למרוד ולעזוב את הבסיס במחאה על כך שלא קיבלו מספיק מזון    18 חיילים טרם חזרו לבסיסם    גורמי צבא: הפרטים יועברו לטיפול מצ"ח והמשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il