X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרפורמה תיכנס לתוקף באוקטובר השנה; תבוטל מגבלת ההשקעה המקסימלית המותרת במניות והמגבלות על רכישת זכויות במקרקעין
▪  ▪  ▪

שר האוצר, סילבן שלום, חתם על התקנות לרפורמה בכללי ההשקעה בקופות גמל ובקרנות פנסיה. על-פי התקנות החדשות שייכנסו לתוקף החל מה-1 לאוקטובר השנה, יבוטלו מרבית המגבלות הכמותיות שמוטלות היום על קופות הגמל וקרנות הפנסיה. כך לדוגמא תבוטל המגבלה על השקעה מקסימלית במניות.
בנוסף, בעבר היתה חובה על הקופות והקרנות להשקיע לפחות 50% באג"ח ממשלתיות, בפקדונות ובאג"ח קונצרניות שמדורגים בדירוג גבוה. מעת כניסת הרפורמה לתוקף, תוכל כל קופה לבחור באופן עצמאי את תמהיל השקעותיה.
במסגרת הרפורמה תבוטל המגבלה הכמותית להשקעה בחו"ל וקביעת הנכסים המותרים להשקעה מחוץ לישראל, וכן תוסר המגבלה הכמותית לגבי סך ההשקעה בזכויות במקרקעין, תוך מתן דגש להשקעה במקרקעין מניבים.
הממונה על שוק ההון אמרה, כי הכללים החדשים מבטאים מגמה של מעבר מפיקוח ישיר ופרטני לפיקוח עקיף; הכל מותר למעט מה שנאסר במפורש, לפיה קבלת ההחלטות על ההשקעות ניתנת במלואה לקופה תוך התערבות מינימלית נדרשת של הממונה בתהליכים אלה.
מחד, מוסרות מרבית המגבלות הקיימות על מכסות ההשקעה השונות ומאידך, מורחבות חובות הזהירות, האמון והאחריות בנוגע לניהול ההשקעות ולכשירות הנדרשת מהמעורבים בקבלת החלטות ההשקעה.
שר האוצר אמר, כי השינוי בכללי השקעה ואופן הניהול של קופות הגמל וקרנות הפנסיה תואמים את מדיניות משרד האוצר לשכלל את שוק ההון ולעודד את התחרות בין המשקיעים המוסדיים העוסקים בענף, במטרה לשפר את ביצועי המנהלים של הקופות לטובת העמיתים.
להלן עיקרי השינויים:
1. הכללים החדשים נוסחו באופן בו כל השקעה מותרת, אלא אם כן נאסרה במפורש;
2. קביעת כללים בנוגע למבנה ועדת ההשקעות, תפקידיה, כשירות חבריה (אדם בעל השכלה אקדמאית או בעל רשיון לניהול תיקי השקעות, ניסיון בתחום שוק ההון) דרכי ומועדי התכנסותה וקביעת תנאי כשירות מקצועית ואתית הנדרשים מעובד קופת גמל העוסק בניהול השקעות;
3. הרחבת המגבלות היציבותיות -
א. קביעת שיעור השקעה במנפיק בודד מסך נכסי הקופה ביחס לאיכות דירוג המנפיק.
ב. חובת העמדת בטוחות, על-פי שיקול הדעת המקצועי של קופת הגמל, כנגד מתן הלוואות והשקעה בפיקדונות ובאג"ח קונצרניות (מעבר לשיעור השקעה מסוים של הקופה בנכסים אלו), במטרה להבטיח את תשלומי הלווה לקופה.
ג. הגבלת שיעור השקעת הקופה בהלוואות, באיגרות חוב ובפקדונות של קבוצת לווים, במטרה להגביל את סך החשיפה של הקופה מול קבוצת לווים, לאור הזיקה הכלכלית ההדדית וקשרי התלות הקיימים בין תאגידים קשורים שונים באותה קבוצת לווים. לעניין זה, מדינת ישראל, בנק ומבטח לא יהוו חלק מקבוצת לווים.
ד. קביעת מגבלה כוללת לסך הבטוחות שקופה נדרשת להעמיד בגין עסקות באופציות, בחוזים עתידיים ובמכירות בחסר.
4. הגבלת שיעור ההשקעה של קבוצת משקיעים (קבוצת קופות המנוהלות ו/או נשלטות על-ידי אותו אדם) בכל סוג של אמצעי שליטה בתאגיד מתוך ראייה, כי תכלית השקעות קופות הגמל הן פיננסיות בלבד.
5. הכללת דמי ניהול למנהל קרן נאמנות ולאדם בעל רשיון לניהול תיקי השקעות כחלק מדמי הניהול שגובה הקופה מנכסי עמיתיה. התיקון נועד להרחיב את חובת הגילוי הנאות והשקיפות הראויה לעמיתי הקופה. כל זאת, במטרה לשכלל את השוק ולמנוע הטעייה אפשרית;
6. קביעת ההשקעות המותרות בגורמים קשורים, לרבות השקעות בנאמן הכספי וקביעת דרכי ההתקשרות עם גורמים אלו, במטרה לצמצם את ניגוד עניינים פוטנציאלי בין הקופה לגורם הקשור;
7. עיגון חובת ביטוח של נושאי משרה בקופה ומתן אפשרות לשיפוי של נושאי משרה בחברה המנהלת, במטרה לעודד בעלי כישורים מקצועיים לכהן בגופים אלו;
8. עיגון חובת ההשתתפות של הקופה באסיפות כלליות של תאגידים אשר הקופה משקיעה בהם וקביעת חובת הצבעה בעד או בנגד. לחובה זו, חשיבות רבה במיוחד לאור אחוזי השליטה הגבוהים המוחזקים בידי בעלי שליטה;
9. הוספת מדד אינפורמטיבי לפיזור השקעות הקופה בנכסים שונים בהתאם לפרמטרים קבועים המכמתים סיכוני אשראי ויכולת לממש נכסים אלה.

תאריך:  10/04/2002   |   עודכן:  10/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
אייל כגן
מירב לוי
החברות טל עידן הרכב ולוגיסטיקה מערכות תקשרות הבטיחו לעולים הלוואה משלימה לרכב, לקחו מהם את הכסף - ולא סיפקו את הרכב
מירב לוי
בין הפרויקטים בהם משקיע המשרד: פיתוח מרכז העיר; אגן העיר העתיקה; פרויקט ציורי קיר; פיתוח עין כרם; שיפוץ נקבת ארמון הנציב
הדר פרבר
הפיתוח הוא של פרטנר, חברת WTC, וחברת סמסונג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il