X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המועמד הישראלי לפרס נובל לספרות: ההאשמות שהתפרסמו בעיתון הארץ נועדו לעשות לי דה-לגיטמציה ולהשתיק אותי זאת בשל דעותי הלא-פופולאריות, כמייצג עמדות אנטי-ציוניות
▪  ▪  ▪

הסופר הישראלי, סמי מיכאל, עונה למבקריו הישראלים (א', 24.4.05) בראיון לעיתון הלבנוני, הדיילי סטאר. בשבוע שעבר טענה כתבת תחקיר במוסף עיתון הארץ, כי מיכאל הסתיר מקוראיו את העובדה שספרו החדש, יונים בטרפלגר, מבוסס על ספרו של הסופר הפלשתיני, ע'סאן כנפאני.
"מדובר בשקרים ואני שוקל הגשת תביעה נגד עיתון הארץ", אמר מיכאל לעיתון הלבנוני. "האשמות אלה נועדו לעשות לי דה-לגיטמציה ולהשתיק אותי. זאת בשל דעותי הלא-פופולאריות, כמייצג עמדות אנטי-ציוניות, ומשום שאני הסופר הישראלי החשוב ביותר שעבר מכתיבה בשפה הערבית לשפה העברית".
מיכאל טוען כי מעולם לא הסתיר כי ספרו החדש מבוסס על ספרו של כנפאני. אנשים שנפגשו עם מיכאל אכן מאשרים זאת. לפני חודשים אחדים אמר מיכאל בראיון לצבי כסה, שמעון צוריאלי ונתן רענן מ'אופקים חדשים': "גמרתי, אני מקווה, גרסה אחרונה של רומן תחת הכותרת "יונים בטרפלגר". הרומן הזה הוא בעצם המשך לנובלה קצרה שכתב סופר פלשתיני, ע'סאן כנפאני, שהרגנו אותו בשנות ה-70 בביירות".
"הסיפור שלו הוא על זוג ערבי צעיר, שברחו מחיפה ב-1948, שכחו תינוק בעריסה שלו. בשנת 1967, אחרי מלחמת ששת הימים, התחילו להתעניין מה קרה לו, והתברר שהוא חי, ואימצה אותו ניצולת שואה. בינתיים האבא נעשה מנהיג בחזית העממית האנטי-ישראלית, והיה מאוד קיצוני. ופתאום הם מגיעים לבית, לניצולת השואה שאימצה את הבן שלהם. הוא יגיע עד הערב, תשבו תחכו".
"קרוב לחצות שומעים צעדים כבדים ומופיע חייל ישראלי, וכל הפיוזים אצל האבא נשרפים, והוא אומר לו - אתה לא מרגיש שאתה ערבי? והאמא - אתה לא מרגיש שאני אמא שלך? והוא אומר - לא, מצביע על ניצולת השואה, ואומר - זו האמא שלי, אני יהודי ואני ישראלי, והאבא יוצא כמעט מדעתו ואומר לו - הפגישה הבאה תהיה בינך לבין אחיך בשדה הקרב. בזה תם הסיפור של רסאן ע'נפאן. בנקודה הזאת אני מתחיל - האמא יוצרת קשרים אתו, ואני מפתח את העלילה.
על השמאל הישראלי אמר מיכאל בראיון: "אין לו תקומה ולא הייתה לו תקומה, כי מעולם לא התחבר לשכבות העממיות שבחברה היהודית כפי שהתחבר אליהם הליכוד במסרים שלו. הוא כן התחבר עם השכבות העניות של הערבים, כי הבטיח לערבים שהוא יספק את המאוויים הלאומניים שלהם".
בשבוע שעבר נודע לסמי מיכאל כי שמו מופיע בין המועמדים השנה לפרס נובל לספרות.

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מסע הבחירות של נשיא מצרים מתמקד במלחמותיו נגד ישראל    "אמרתי לנשיא סאדאת - אנו מוכנים למלחמה    "על הדור הצעיר לקחת דוגמא מאותו דור גדול ששיחרר את סיני"    זמר מצרי שהתפרסם בשנאתו לישראל הוציא שיר תמיכה במובארק
עומר כרמון
אשרף אל-כורדי: לערפאת נערכו בדיקות איידס רבות, התשובה מעולם לא היתה חיובית    ערפאת לא סבל מפרקינסון    סוהא מנעה ממני גישה לערפאת בימיו האחרונים    אבו מאזן סירב לפעול למען נתיחת הגופה
אבירם זינו
ערב ליל הסדר בגוש קטיף, היה השנה בסימן ההינתקות    בערב החג נערכו המשפחות לסעודות המוניות, המשפחה המורחבת הגיעה למשפחות הגוש כאקט של הזדהות וכדי לחזק את התושבים לקראת יישום תוכנית ההינתקות    במהלך חול המועד צפויים להגיע אורחים נוספים כדי לטייל בגוש ואולי כדי "להיפרד מהיישובים"
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
ויצמן נפטר בביתו בקיסריה והוא כמעט בן 81    בחודשים האחרונים אושפז לסירוגין בשל מחלתו    ביקש להיקבר באור עקיבא סמוך לקברם של בנו שאולי וכלתו שנהרגו בתאונת דרכים    הנשיא קצב הביע צער על מות ויצמן, הנשיא השביעי
קריות באינטרנט
אלמונים עקרו השבוע ממקומה את האנדרטה לזכרו של זאב פרידמן מקריית חיים, מי"א חללי אולימפיאדת מינכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il