X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעצרו של קונסול ישראל בהולנד הוארך בשנית; בכירה במשרד החוץ נחקרה בפרשה חשוד בהנפקת דרכונים תמורת שוחד, בעבירות מירמה והפרת אמונים והלבנת הון ובעילה תוך ניצול מרות נבדק חשד להטרדות מיניות
▪  ▪  ▪

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ליה לב-און, האריכה הבוקר (יום ב', 25.4.05) בשנית את מעצרו של קונסול ישראל בהולנד, אוריאל יצחקי, עד ליום ה', 28.5.05. זאת בעקבות בקשה שהגישה היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יחב"ל) של המשטרה. במקביל נחקרה בכירה במשרד החוץ, רוני ידידיה, לשעבר ראש מדור אירופה במשרד, בחשד כי ניפקה דרכונים בניגוד לנהלים על פי בקשתו של הקונסול.
בדיון להארכת מעצרו של יצחקי הצביעה המשטרה על מספר עדויות חדשות בפרשה ואף נמסר, כי משטרת הולנד בודקת חלק מהחשדות. ארבעה חוקרים מישראל יצאו בחג להולנד לאסוף את החומר שהצטבר במשרדי החקירות במשטרת הולנד. בין השאר, נבדק החשד כי הקונסול קיבל שוחד מחברת הובלות הולנדית בשם "אינטרדין" תמורת שירות שסיפק לבעלי החברה שכלל על פי החשד סיוע בזכיה בהארכת חוזה ההתקשרות עם השגרירות. כמו כן נבדק חשד להטרדות מיניות כלפי עובדות בקונסוליה. לדברי המשטרה, יצחקי אינו משתף פעולה בחקירתו.
רוני ידידיה שזומנה לחקירה היתה עד לפני שנה וחצי ראש מדור אירופה בחטיבה הקונסולרית במשרד החוץ. היא חשודה בהפרת אמונים. במשרד החוץ טוענים כי היא מסרה עדות ולא נחקרה תחת אזהרה. זאת בניגוד לטענת המשטרה.
לציין כי הקונסול נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, בעילה בהסכמה תוך ניצול מרות, איומים והלבנת הון. לטענת המשטרה, יש צורך להאריך את מעצרו כדי להתקדם בחקירה.
יצחקי נעצר עם שובו לארץ מהולנד והובא ביום רביעי שעבר לבית משפט השלום בפתח תקוה שם הוארך מעצרו בחמישה ימים. הוא הכחיש את המיוחס לו.
מפקד היחב"ל, תת-ניצב עמיחי שי, מסר כי החשד התגלה במהלך חקירה שהתנהלה נגדו בעקבות תלונה של עובדת על כי יצחקי ביצע בה מעשה של בעילה בהסכמה. לדבריה, הוא ניצל את מרותו כאחראי עליה כדי לכפות יחסי מין. כן איים עליה שלא תתלונן.
במהלך החקירה עלו החשדות להנפקת למעלה מ-150 דרכונים ישראליים לאנשים שלא זכאים לכך, תמורות טובות הנאה. על-פי החשד, קיבל יצחקי כ-2,500 דולרים על כל דרכון שהנפיק. לעיתים קיבל טובות הנאה בין השאר שהייה במלונות יוקרה. את הכסף שקיבל הלבין על-פי החשד בחשבונות שונים.
החקירה, תחת השם "ההולנדי המעופף", נפתחה ביולי 2004 והיא נערכה באופן סמוי עד שאמש, כאמור, עם הגיעו של יצחקי לביקור בישראל, הוא נעצר. במהלך החקירה, לדברי המשטרה, נאספו ראיות הקושרות את יצחקי למעשים המיוחסים לו.
על-פי החשד בקרב החוקרים, הדרכונים שהונפקו בהאג הוצאו בניגוד לחוק הקונסולרי ולמרות שהוא דיווח כי הונפקו בהולנד למעשה הוצאו בישראל ונרשמו על שמות אחרים.
יצחקי מונה לקונסול בהולנד באוגוסט 2002 לאחר ששירת בשגרירויות בניו יורק, וינה, ניירובי וסינגפור. הוא נחשב לאחד הוותיקים בשירות החוץ הישראלי.
בדיון להארכת מעצרו טענה המשטרה כי ישנו חשש ששיחרורו יחבל בחקירה בשל היותו עובד ציבור בכיר עם קשרים מסועפים.
סניגורו, עו"ד יעקב וינרוט, טען מנגד כי אין להאריך את מעצרו שכן מדובר באדם ששירת את המדינה נאמנה והיה אמון על סודות לא מעטים ואדם כזה לא צריך לעשות את החג מאחורי סורג ובריח.
השופטת קבעה היום (יום שני, 25.4.05) כי זכותו של החשוד לשמור על זכות השתיקה אולם הדבר מביא להתארכות החקירה ו"אין לחשוד אלא להלין על עצמו".

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ההסכם מבטיח את זכויותיהם של העובדים תוך הקטנת עלויות המעסיק
הדר פרבר
התאונה הקשה ביותר מזה 14 שנה    הרכבת סטתה ממסלולה ופגעה בבית מגורים בן 9 קומות
יפעת גדות
כדאי לשאול את עצמכם האם אתם באמת שמנים מאד או רק רוצים להוריד במשקל בשביל מראה מחוטב יותר לפני שאתם בוחרים בדרך מסויימת לעשות זאת
הדר פרבר
פיצוץ כפול בבגדד: רבים מההרוגים והפצועים הם אזרחים מקומיים וסקרנים אשר הגיעו למקום בעקבות הפיצוץ הראשון
הדר פרבר
בשיתוף עם פסטיבל "בומבלה" מארגנת מסיבה ותורמת את ההכנסות לפעילות האגודה נגד ניסויים בבעלי-חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il