X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר הרצוג: "לא מדובר בתקדים אלא במקרה מיוחד של נפגעי האסון הגרעיני מהחמורים בדורנו. אני מצר על כך שרק היום, 4 שנים לאחר חקיקת החוק בדבר, באה סוגיה זו אל פתרונה" ח"כ קולט אביטל, יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ברכה את השר הרצוג על ההישג
▪  ▪  ▪

שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, הודיע (יום ב', 25.4.05) כי הגיע להסכמה עם האוצר באשר להגדלת הסיוע בתחום הדיור לנפגעי אסון צ'רנוביל. על-פי ההסכם שהתגבש יוכלו כ-250 זכאים, לקבל תוספת של 150 נקודות בעת לקיחת משכנתא.
לדברי השר הרצוג, "ישראל כמדינה קולטת עלייה, מחויבת לקחת אחריות לגורלם ועתידם של כלל העולים הבאים בשעריה. מספר נפגעי אסון צ'רנוביל שעשוי להיזקק למשכנתא לרכישת דירה עומד על כמה מאות משפחות לכל היותר. ההסכם עם האוצר נעשה בתיאום מלא עם יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ קולט אביטל, מנושאות הדגל של מאבק זה. זהו צעד נוסף במדיניותו להקל על כל אזרחי ישראל וציבור העולים בפרט. אני מצר על כך שרק היום, 4 שנים לאחר חקיקת החוק, באה סוגיה זו אל פתרונה - מדובר בסחבת תמוהה ומיותרת".
ב-2001 נחקק חוק "המסייעים לנטרול אסון צ'רנוביל". החוק המיוחד נועד להכיר ולסייע לאותם עולים מברית המועצות לשעבר אשר כתוצאה מעיסוקם בפעולות הקשורות בטיפול בתוצאות התאונה שארעה בכור הגרעיני, נחשפו לקרינה מזיקה. כוונת המחוקק הייתה להיטיב עם הנפגעים בשל מצבם הכלכלי הקשה, קשיי הפרנסה, בעיות הבריאות הייחודיות להם וגילם המבוגר. לפיכך הוצע להעניק להם ביען היתר, הטבה בתחום הדיור באמצעות נקודות זיכוי.
מאז חקיקת החוק התגלעה מחלוקת בנושא רמת הסיוע לזכאים. האוצר הציע הטבה של 100 נקודות שתרגומן המעשי הינו הלוואה בסך 11,000 ש"ח. ועדת העלייה והקליטה דרשה, להעלות את ההטבה ל-200 נקודות שפירושן 22,000 ש"ח.
עם כניסתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, לתפקידו פנתה ח"כ קולט אביטל, יו"ר ועדת העלייה והקליטה, לשר הרצוג וביקשה אותו להאיץ את הטיפול בנושא, המתעכב מזה שנים. השר הרצוג פעל מול האוצר, וכאמור, רק היום, ארבע שנים לאחר חקיקת החוק, יכולים נפגעי אסון צ'רנוביל לממש את זכותם למתן סיוע מוגדל בתחום המשכנתא.
ח"כ קולט אביטל ברכה את השר הרצוג על ההישג ואמרה: "מזה שנים הנושא מתעכב והנפגעים העיקריים מכך הינם קבוצת עולים ייחודית שזכאית על-פי חוק להטבות, עקב האסון הנורא. עד היום הוועדה דחתה את הצעות האוצר הקודמות ואני מקווה שבהסדר הנוכחי נוכל לשים קץ לפרשה כאובה זו".
האסון הגרעיני בכור בצ'רנוביל שבברית המועצות לשעבר התרחש באפריל 1986. התאונה גרמה למותם של 30 איש ולפינוי של 135 אלף איש מהאזור. בעקבות תאונה זו דלפה קרינה רדיואקטיבית מן הכור והתפשטה לשאר חלקי אירופה. תוצאותיה ההרסניות של הקרינה לסביבה הקרובה של העיר צ'רנוביל ושכנותיה היו: קורבנות אדם ובעלי-חיים, השמדת צמחייה וזיהום קרקע ומי תהום בחומרים רדיואקטיביים עד כדי סכנה בשימוש בהם בעשרות השנים הקרובות, פגיעה בנשים הרות שילדו עוברים מתים או פגומים. כ-10% בין העולים שהגיעו לארץ מאזור צ'רנוביל נפגעו מהקרינה שנפלטה בתאונה הגרעינית שאירעה בכור.

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתנגדת למצעד הגאווה בירושלים
מחלקה ראשונה
38% מהישראלים בחרו באלי יצפאן לאיש עם הצחוק המצחיק ביותר בישראל    במקום השני - אריאל שרון, ראש הממשלה    יורוקום בחרה בבר שוכטוביץ לבעל הצחוק המצחיק ביותר    יוביל את קמפיין החברה לטלפון NOKIA 3220 - Crazy Phone
מיכל הרשקוביץ
לטענת התובע, נאמר לו כי מדובר בטיפול קוסמטי פשוט ולא הוסברו לו הסיכונים    הניתוח הותיר את התובע עם אף מחריד למראה, חוסר בסחוסים, נחיריים קצרים וריח רע הנודף מאפו
מירב לוי
כך אמר בהרצאה סגורה שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, זלמן שובל; הוסיף: הממשל רוצה לרצות גורמים באירופה ובעולם הערבי
יפעת גדות
נשות ישראל יעלו במשקל בסך הכל כ-943 טון בחג הפסח    כל אשה שנייה בישראל תתחיל בדיאטה ו/או בפעילות ספורטיבית מיד לאחר החג    למעלה משליש מהנשים בישראל ציינו כי הן עולות במשקל במהלך חג פסח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il