X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר חדש שנערך עוד עולה מממצאי הסקר: 70% מהצעירים מעריכים שזול יותר לשוחח בין מכשירי הסלולר על פני קווי בזק 58% מהחרדים מעריכים כי בעתיד יפחיתו את השימוש בסלולר
▪  ▪  ▪

סקר אתר ביזפורטל (Bizportal) והגל החדש מצא (יום ב', 25.4.05), כי רובו של הציבור הישראלי (54.3%) מעריך כי בעתיד ישתמש יותר בתקשורת הקווית של "בזק" על פני שיחות במכשירי הסלולר. הסקר שבוצע בעת האחרונה, מוצא את הציבור מודע למהלך ההתייקרות הצפוי בשיחות במכשירי הטלפון הניידים.
במהלך הקיץ הוחלט במשרד התקשורת על הפחתת דמי הקישוריות ולאור זאת החליטו חברות הסלולר לייקר את המחירים על השיחות המבוצעות דרכן.
הסקר חשף את המודעות הגוברת בציבור לגובה התשלום על שירותי השיחות בין מכשירי הסלולר ובין מכשירי הסלולר למכשירי הבזק הקוויים. חברות הסלולר מרכזות סכומי עתק של השקעות בפרסום ושיווק של המוצרים והשירותים שלהם. שלושת חברות הסלולר הגדולות רשמו הכנסות של 15.1 מיליארד שקל ב-2004 והרוויחו סכום של 1.43 מיליארד שקל במשותף.
לדברי עורכי הסקר, "ביקשנו לגלות אם הסכומים הגדולים שמוציאות חברות הסלולר על שיווק השירותים שלהם, מצליחים לשנות את הערכות הציבור ביחס לעלותן. חברות הסלולר השקיעו בפרסום סכום עצום של 170.85 מיליון דולר ב-2004, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, (הנקובים במחירי מחירון) מול השקעה של כ-32 מיליון דולר שביצעה בזק באותה העת".
לדבריהם, רוב רובו של הציבור, 80.5%, מעריך כי שיחה מבזק לבזק זולה יותר משיחות בתוך הרשתות הסלולריות, אך כשהנסקרים נשאלים מה יותר יקר שיחה בין סלולרי לסלולרי או בין בזק לסלולרי, מעריכים רוב קטן יותר, כ-57.7%, כי שיחה מסלולרי לסלולרי זולה יותר מאשר מבזק לסלולרי.
מהסקר עולה, כי ככל שעולה הגיל, גוברת ההערכה כי עקב העלאת מחירי השיחות בסלולר, יעבור הנשאל לבזק ויעדיף את השיחה הקווית על פני השיחה הסלולרית. בעוד שכ-52% מהצעירים בגילאי 18 עד גיל 24 מעריכים כי יעדיפו את בזק, כ-63.7% מבני 65 ומעלה מציינים כי יעברו להעדיף שיחה קווית על פני שיחה סלולרית.
לטענת עורכי הסקר, נראה כי סכום הפרסום הגדול שהשקיעו החברות הסלולריות ושאף גדל בין השנים 2003 ל-2004 בכ-22%, משפיע יותר על הצעירים ששומרים על נאמנות רבה יותר לסלולר שנתפס על-ידם כמוצר מותגי בעל ערך מוסף, לעומת הקהל המבוגר התופס אותו ככלי שימושי ייעודי.
לדבריהם, הצעירים ממשיכים להראות אמון במדיניות המחירים של הסלולר, והם מאמינים באחוזים הולכים וגדלים, ככל שיורד הגיל, כי שיחה מסלולרי לסלולרי זולה יותר משיחה בין בזק לסלולרי. מהנתונים עולה עוד, כי כ-70.5% מהנסקרים בגילאי 18 עד 24 סבורים כי זול יותר לשוחח מנייד אחד לנייד אחר, מאשר להרים טלפון ולעשות שיחה קווית לטלפון אחר.
ייתכן כי גם כאן מדובר בהצלחה של השיווק הסלולרי, שמעדיף אולי, את ה"דברנים" הצעירים על פני המתבגרים ה"שתקנים". זאת משום שרק כמחצית מהשיעור שהוזכר אצל הצעירים נמצא בעניין זה בקרב גילאי 65. רק 35.6% סבורים כפי שהצעירים סבורים, ששיחה מסלולר לסלולר זולה משיחה בין בזק לסלולר.
נתון מעניין נוסף חושף, כי הצעירים נוטים יותר להאמין, ביחס לחתכי גיל אחרים, כי השיחות בין הסלולרי לסלולרי זולות יותר משיחות בין בזק לבזק. ייתכן כי זהו הפרסום הממוקד בצעירים של חברות הסלולר, או פשוט מה שהם מעדיפים לחשוב ביחס לאחרים, אבל הסקר חשף כי כ-11.4% מהצעירים בגילאי 18 עד 24 סבורים כי זול יותר בין מכשיר נייד אחד לרעהו, על פני שיחה בין בזק לבזק, בעוד שרק כמחצית משיעור זה (כ-5.5%) מהנסקרים בגילאי 45 עד 55 היה סבור כך.
חלוקה לפי מגזרים:
מניתוח לפי מגזרים עולה, כי המגזר החרדי הוא המודע ביותר לייקור תעריפי השיחה, שם מצהירים כ-59.6% כי יעדיפו את השיחות בקו הבזק על-פני הסלולר, עקב העלאת מחירים צפויה. 52.3% בקרב אילו שהגדירו את עצמם כדתיים יעדיפו במצב זה את בזק, כ-54.3% מהמגדירים את עצמם מסורתיים מעריכים כי יעדיפו את קו הבזק וכ-54.9% מהחילונים ענו ברוח דומה.
עוד עולה מהממצאים, כי ככל שעולה רמת ההשכלה המוצהרת של הנשאל, כך הוא מעריך כי שיחה מבזק לבזק זולה משיחה מסלולרי לסלולרי. רק כ-38% מבעלי ההשכלה התיכונית החלקית או פחות מכך, ידעו להעריך שזול לדבר מבזק לבזק על פני סלולרי לסלולרי, בעוד שכ-62.8% מבעלי ההשכלה האקדמית העריכו כך.
עוד גילה הסקר כי כ-50.7% מ"בעלי ההכנסה הנמוכה בהרבה מתחת לממוצע" (כפי שהגדירו עצמם לסוקרים) העריכו כי זול יותר לדבר מסלולרי לסלולרי על-פני שיחות מבזק לבזק. זאת בעוד שכ-68.2% מבעלי ההכנסה הגבוהה בהרבה מעל הממוצע, מעריכים כי זול יותר לשוחח בין בזק לבזק על פני סלולרי לסלולרי.
תגובת פרטנר תקשורת לגבי תוצאות הסקר:
השירות הסלולרי מעניק ללמעלה מ-2.3 מיליון לקוחות orange אפשרויות ניידות, שירותים מתקדמים, יכולות טכנולוגיות ואיכות שיחה שאינם קיימים ברשתות קוויות. לקוחות orange נהנים מתעריפים מוזלים בחיוג ליעדים ברשת - לבני משפחה, חברים, בשעות הפנאי ובסופי שבוע. בין השירותים המתקדמים העומדים לרשות לקוחות orange נמצא שירות משלוח הודעות טקסט ממכשיר למכשיר, הזמין בכל המכשירים ומאפשר לשלוח הודעות בתוך הרשת ומרשת סלולרית אחת לאחרת, ושירות התא הקולי - שירותים שזמינים אצל מספר זעום מלקוחות בזק.
יש לציין, כי בחברות סלקום, פלאפון, ובזק בחרו שלא להגיב לממצאי הסקר. מחברת ביזפורטל נמסר, כי אף אחת מחברות התקשורת לא הזמינה את הסקר.

תאריך:  25/04/2005   |   עודכן:  25/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
אשה שמצאה תיקן בבקבוק הקטשופ, תבעה את יצרנית הקטשופ, חברת מילוז, בגין עוגמת נפש וזכתה ב-2,500 שקלים
ענבל אביב, שלומי דיאז
היערכות המשטרה נעשית בקפידה בשל הצפי כי לטקס הלוויה יגיעו בכירים מהממשלה ומצה"ל, נציגים מחו"ל, שגרירי מדינות זרות בישראל ועוד    חופשות הפסח של עובדי עיריית אור עקיבא בוטלו וכן חגיגות המימונה
מחלקה ראשונה
כתב עת בינ"ל הרואה אור בימים אלה בשפה האנגלית
יפעת גדות
מגיפת העישון גובה כ-10,000 קורבנות מוות מדי שנה בישראל, יותר ממספר האנשים המתים בתאונות דרכים, מלחמות ופעולות טרור גם יחד
מחלקה ראשונה
העיר תל אביב מעניקה את הפרס לצפור על 50 שנות הישגיות של תכנון בתל אביב רבתי ובכל הארץ כמצטיין בחשיבה תיכנונית, חדשנית רחבת אופקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il