X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טיוואן: "התנהלותו של ויצמן הפיחה חיים במוסד הנשיאות אשר בדרך כלל נחשב למוסד טקסי בלבד" ניו יורק טיימס: "בן-כלאיים"
▪  ▪  ▪
נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר (משמאל) עזר וייצמן (מרכז), ראש ממשלת ישראל לשעבר, מנחם בגין (שני מימין)

עם יאסר ערפאת ב-1997

חוסיין מלך ירדן (במרכז) מבקר את וייצמן בביה"ח

עם האפיפיור המנוח, יוחנן פאולוס השני (במרכז)

עם נשיא דרא"פ לשעבר, נלסון מנדלה (משמאל)

   ענבל אביב, עומר שיקלר
רה"מ: "לא במקרה הובלת בדרך השלום - וטוב שכך"

   יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
שרון: איבדתי מפקד וחבר; קצב: ויצמן היה מצביא

   מירב לוי
ויצמן - האיש ופניני הלשון

עזר ויצמן - איך רואה אותו התקשורת הזרה? העיתונים הזרים בחו"ל דיווחו על מותו של מנהיג "צבעוני, יחיד במינו, חלוץ השיחות עם העם הפלשתיני ומי שעבר ממקומו כנץ במפה הפוליטית ליונה ותמך בשלום עם השכנים הערבים של ישראל.
חדשות CNN פותחות את הכתבה על מותו של ויצמן בתאור של מי שהיה, בין היתר, האדם אשר סייע לגרום להסכם השלום הראשון של המדינה היהודית, עם מדינה ערבית.
בטלגרף המקוון מכנים את עזר ויצמן: "המנהיג הבלתי נשכח ביותר במדינה" וללא ספק - "הצבעוני" ביותר מהמנהיגים הישראלים. מפקד מבריק בצבא ופוליטיקאי מבריק - היה ויצמן איש של שלום, במשך שנים רבות הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במדינה. עוד בטלגרף מציינים, בין יתר תכונותיו הטובות הכוללות את מראהו ההוליוודי, גם את תכונותיו הפחות חיוביות, בהן מצבי הרוח, חוסר סבלנות והיותו אדם לא צפוי המחזיק בדעה מאד חיובית על עצמו.
"הוא מעולם לא יצא מגדרו להכיר חברים או להשפיע על אנשים ויכל למצוא הנאה בלהרגיז אותם; אך, למרות היכולות שלו, הוא מעולם לא הגיע לצמרת, לא בצבא ולא בפוליטיקה".
ב"טיימס" המקוון גם כן מציירים את דמותו של ויצמן כצבעונית ביותר. "הוא היה רועש, הרפתקן מעורר השראה, והגישה הפוליטית שלו צוינה לאורך זמן על-ידי האמונה כי קיומה של המדינה היהודית תלוי בחוזקה הצבאי וביכולתה להתגבר על איומים מהשכנות הערביות".
ברוב העיתונים המקוונים, מדגישים את תזוזתו של ויצמן לצד השני של המפה הפוליטית. כך גם בחדשות טיוואן: "בשלושה עשורים בחיים הפוליטיים, נע (ויצמן) מנץ ליונה, ואמר כי היהודים היו צריכים ללמוד "לחלוק את החלק הזה בעולם" עם הערבים. בעיתון ציינו את מעורבותו של ויצמן ביצירת קשרים חלוציים עם הצד הפלשתיני לפני שהתפטר מממשלתו של מנחם בגין.
בעיתון נכתב, כי התנהלותו של ויצמן הפיחה חיים במוסד הנשיאות - אשר בדרך כלל נחשב למוסד טקסי בלבד. זאת ועוד - לשונו החדה "סיבכה אותו פעמים רבות עם הפוליטיקאים אשר טענו כי הוא חרג מסמכותו".
בניו יורק טיימס מתארים את ויצמן כאדם חריף אשר בנה את חיל האויר של ישראל והוביל לניצחון הערבים ב-67'. את שמו, כך נכתב בטיימס, עשה לו ויצמן כאחד מהלוחמים המהוללים הישראלים, למרות שהפך לבסוף ליונה פוליטית. "בן-כלאיים" מכנים בעיתון את ויצמן, אשכנזי ממזרח-אירופה אשר דיבר עברית שוטפת, אנגלית, מעט ערבית ומספיק יידיש "כדי לקלל". גם בניו יורק טיימס מציינים את מרכזיותו של ויצמן בתפקיד הנשיאות, ואת מעורבותו בחיים הפוליטיים של המדינה.
בוושינגטון פוסט המקוון מתארים את דרכו של ויצמן מהלחימה לדיפלומטיה תמיד "כפרובוקטור". הפוסט שם דגש על מרכזיותו של ויצמן בתהליך השלום עם מצרים, למרות שעברו הוא דווקא בצד הנצי של המפה הפוליטית. "פלייבוי" בנערותו, מתאר הפוסט את ויצמן כמנהיג מפתח במהלך מלחמת ששת הימים.
"אניגמטי" - כך מכנה את ויצמן כתב הגרדיאן הבריטי - "אדם בעל דעות עצמאיות אשר נולד לתוך הדבר הקרוב ביותר שיש במשטר הציוני למשפחת מלוכה... מלח הארץ, נוח ומקסים".

תאריך:  26/04/2005   |   עודכן:  26/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
לארכיון נגרם נזק כבד ואלפי מסמכים הושמדו, בהם בקשות גירושין, הוראות לתשלומי דמי מזונות ועוד    לא היו נפגעים
שלומי דיאז
בשל הגעה של אלפי בני אדם לאזור, הורתה המשטרה על פריסת אלפי שוטרים, אנשי משמר הגבול ומתנדבי משמר אזרחי בעיר העתיקה, סביבתה ובמרכז העיר
מירב לוי
פנה במכתב לנשיא האוניברסיטה וטען: אי אפשר לקיים מכללה בהתנחלות אריאל וגם לטעון שאינכם עוסקים בפוליטיקה; פרופ' איתן גלבוע: ההחלטה על חרם אקדמי היא "טרור אקדמי"
הדר פרבר
המשטרה קוראת למפגינים להסגיר את עצמם ולתושבים להסגיר מידע
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ככל הנראה שייכות הגופות בויאטנם לחיילים קומוניסטים אשר נהרגו במהלך התקפות על העיר ב-1972    21 גופות התגלו במערה בקוסובו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il