X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין להגבלים עסקיים בירושלים פסק במסגרת בקשתה של "שטראוס עלית תעשיות" לבטל על הסף את הכרזת "עלית" כמונופולין בשוק הקפה השחור, כי לאור קיומה של מחלוקת בשאלת הגדרת השוק להכרזה, לא ניתן לפסוק על הסף בשאלה מהו קפה שחור, וקבע דיון נוסף בעניין
▪  ▪  ▪

בית הדין להגבלים עסקיים דחה בשבוע שעבר (19.4.05) את בקשת חברת "שטראוס עלית תעשיות לבטל על הסף את הכרזת חברת עלית כמונופולין בשוק הקפה השחור. ההחלטה ניתנה על-ידי השופטת מרים מזרחי, שופטת בית הדין להגבלים עסקיים בירושלים.
החלטה זו ניתנה במסגרת בקשה של שטראוס עלית תעשיות, שיוצגה ע"י עו"ד ניב זקלר ועו"ד שרון עודד ממשרד וינשטוק-זקלר ושות', נגד הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר יוצג ע"י עו"ד מיכל רוטשילד מהרשות להגבלים עסקיים, לבטל על הסף את הכרזת עלית כמונופולין בשוק הקפה השחור, הכרזה מיום 23.12.03.
לטענת שטראוס עלית תעשיות, יש לבטל על הסף את הכרזת עלית כמונופולין, הואיל ומההכרזה לא ניתן היה ללמוד מהי הגדרת השוק בגינה ניתנה ההכרזה. לטענת החברה, היא למדה לראשונה מתשובת הממונה לפנייתה שנשלחה לאחר ההכרזה, שקפה לבישול אינו בגדר קפה שחור שבו עוסקת ההכרזה, כאשר אבחנה זו אינה משתקפת בהכרזה עצמה. השפעתו של ההבדל באבחנה היא כי הגדרת השוק הרלבנטית מצומצמת יותר, ובשל כך מביאה לתוצאה שעלית תוכרז כמונופולין בשוק הקפה השחור.
באת-כח הממונה טענה מנגד, כי מההכרזה עצמה עולה כי היא אינה מתייחסת לקפה לבישול אלא מתייחסת לקפה שחור שהכנתו מקבילה לקפה נמס בכך שאינה דורשת ציוד מתוחכם, וכל שיש לעשות לצורך השתייה הוא להוסיף מים רותחים.
הממונה, בתגובתו לערר ובתגובתו לבקשת הביטול, טען לאבחנה בין
המוצר "קפה שחור" והמוצר "קפה לבישול" בכך ש"לצד שוק הקפה השחור, קיים מוצר או מוצרים נוספים אשר יתכן ונקראים בלשון עממית קפה שחור. אולם, בכל המבחנים, לצורך הגדרת שוק המוצר הרלוונטי בדיני ההגבלים העסקיים אין אלה נכללים בשוק הרלוונטי להכרזת הממונה. כך הקפה לבישול וכך פולי קפה ירוקים לשימוש ביתי. מוצרים אלו אינם מהווים תחליף ישיר ומשמעותי לקפה שחור מן הסוג המיוצר על-ידי עלית ולכן אין לכלול אותם בשוק".
הממונה הוסיף, כי שורה ארוכה של אינדיקציות מצביעות על כך ש"השחקנים" בשוק הקפה השחור פועלים במנותק מהשחקנים בשוק הקפה לבישול ואינם רואים בהם מתחרים.
השופטת מרים מזרחי ציינה, כי קיימת מחלוקת בין הצדדים בשאלת הגדרת השוק, שבו עוסקת ההכרזה, במובנה הרחב, ונראה כי מחלוקת זו מתייחסת גם לשאלה האם המוצר הנקרא על-ידי הממונה "קפה לבישול" - מוצר שאינו מוכר לה ולא קיימת לגבי מהותו ידיעה שיפוטית - נכנס מלכתחילה לגדר המוצר "קפה שחור". לשיטת בית הדין, שאלה זו היא שאלת מפתח להכרעה בשאלה אם הממונה היה אמור להבהיר בהכרזתו מלכתחילה כי המוצר "קפה שחור" שאליו התייחס אינו כולל "קפה לבישול" או שדי באמור בהכרזה כדי להבהיר את התפרשותה.
בית הדין מצא כי ההכרעה במחלוקת כרוכה בשמיעת ראיות, והואיל ובית הדין מצא כי נסיבות המחלוקת אינן מאפשרות לפסוק בשאלה שהעמידה "שטראוס עלית תעשיות" לדיון על הסף, נקבע דיון מקדמי
ליום 17.7.05.
[ה"ע 506/04]

תאריך:  27/04/2005   |   עודכן:  27/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המגמה הזו תורמת לירידה בשיעור האבטלה בשנה שחלפה    יחד עם זאת המשק עדיין לא נחלץ מהמשבר התעסוקתי שהחל בסוף שנות ה-90 והחריף מאוד מאז תחילת האינתיפאדה, בסוף שנת 2000    כך עולה מסקר המעסיקים שערך משרד התמ"ת
אבירם זינו
פעולות הטרור ברצועה נמשכות, ובעת האחרונה אף חלה עלייה משמעותית בפעילות החבלנית כנגד היישובים הישראלים ברצועה ומחוצה לה    זאת למרות הסיכומים שהושגו בנוגע להפסקת האש בין ישראל לפלשתינים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אוטובוס התעלם מבואה של הרכבת והתנגש בה    עשרות הרוגים
הדר פרבר
הפרלמנט הספרדי אישר את החוק אשר מאפשר לזוגות מאותו המין להינשא ואף לאמץ ילדים
הדר פרבר
במאי הסרט הודיע על ההחלטה להפוך את הסאגה לסדרה בוועדת מדע בדיוני שהתקיימה בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il