X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נקבע, כי יש לתקן את הצו שהוציא ביהמ"ש המחוזי, האוסר על המדינה להיכנס למקרקעין שבשימוש קיבוץ עין השלושה, כך שייאמר בצו, שהוא אינו מונע תפיסת מקרקעין מכוח החוק המדינה זקוקה למקרקעין האמורים, לשם הקמת קו הגנה בשטחו, במסגרת תוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון קבע (יום א', 24.4.05), כי צו מניעה, שהוציא ביהמ"ש המחוזי, אשר אסר על המדינה להיכנס לשטחים שבשימוש קיבוץ עין השלושה, הוצא בחוסר סמכות, ככל שהוא אוסר על המדינה לתפוס מקרקעין על-פי חוק. נקבע, כי יש לתקן את צו המניעה הזמני שניתן, כך שיאמר בו, כי הוא אינו מונע תפיסה של המקרקעין מכוח חוק.
הצורך של המדינה במקרקעין המוחזקים על-ידי קיבוץ השלושה, עלה עקב תוכנית ההינתקות, שלצורכה יש לבנות קו הגנה שיקיף את רצועת עזה, ואשר יעבור, בין היתר, בשטחים האמורים.
בעקבות פניית קיבוץ עין השלושה לביהמ"ש המחוזי, החליט השופט יהודה זפט להשאיר על כנו צו מניעה ארעי שאסר על מדינת ישראל להיכנס למקרקעין המוחזקים בידי הקיבוץ והנמצאים בסמוך לרצועת עזה. על החלטה זו הוגש ערעור על-ידי המדינה לביהמ"ש העליון.
קיבוץ עין השלושה מחזיק, מכוח חוזים שונים עם המדינה, בשטחי קרקע הסמוכים לרצועת עזה ועושה בהם שימוש חקלאי. עקב תוכנית ההינתקות מרצועת עזה עלה הצורך להקים קו הגנה שיקיף את הרצועה. לשם הקמתו של קו ההגנה נדרשו למדינה שטחי קרקע שונים, כולל השטחים שבקיבוץ. בחודש מרס האחרון, הודיע מינהל מקרקעי ישראל על כוונה לסיים את תקופת החכירה וההחזקה על-פי החוזים עם הקיבוץ.
הקיבוץ הגיש שתי בקשות לצווי מניעה זמניים, האחת לביהמ"ש המחוזי בת"א והשנייה לביהמ"ש השלום. הבקשות ביקשו לאסור על המדינה להיכנס לשטחים ולבצע בהם פעולה כלשהי בהם. ביהמ"ש המחוזי נעתר לבקשה ונתן צו כמבוקש. משכך, נאסר על המדינה להיכנס לשטחים "ללא צו שיפוטי כדין".
בתשובתה של המדינה לבקשה לצו מניעה זמני, היא הודיעה, כי בכוונתה לפעול לתפיסת המקרקעין הדרושים לצורך הקמתו של קו ההגנה, בהתאם לחוק הסדר תפיסת מקרקעין בשעת חירום, תש"י-1949. עוד נאמר בתשובה, כי אין בכוונת המדינה לתפוס חזקה, אלא אם יוצאו צווים על-פי החוק.
ביהמ"ש העליון קיבל את הערעור וקבע, שאין בסמכותו של ביהמ"ש המחוזי להעביר תחת שבט הביקורת צווים שהוצאו על-פי חוק. ביהמ"ש העליון הבהיר, כי למחוזי נתונה סמכות לאסור על המדינה, כבעלת המקרקעין, לתפוס את המקרקעין, אולם הוא אינו יכול לקבוע שהיא לא תוכל לעשות כן באמצעות צווים שהוצאו על-פי חוק. "לא היה זה מסמכותו של בית המשפט המחוזי לאסור כניסה למקרקעין אם היא תתבסס על הפעלתה של סמכות שלטונית (בנבדל מכוחה של המדינה כבעלים של המקרקעין)".
נקבע, כי המסקנה המתבקשת היא שיש לתקן את צו המניעה הזמני שניתן בביהמ"ש המחוזי, כך שיאמר בו כי הצו אינו מונע תפיסה של המקרקעין מכוח החוק.
בסוף דבריו, הבהיר השופט זפט, כי אין בדבריו משום הכשר מראש לצווים שיוצאו מכוח החוק. סוגיית תקיפתם של הצווים, אם יוצאו, תתברר בהליך אחר.
רע"א 3142/05 ניתן ביום 24.4.05

תאריך:  27/04/2005   |   עודכן:  27/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הייצוא הישראלי לרשות הפלשתינית בשנת 2004 - 1.6 מיליארד דולר    הייבוא מהרש"פ לישראל בשנת 2004 - 300 מיליון דולר    לין: הרש"פ הוא יעד ייצוא חשוב של ישראל אולם יחד עם הרחבת הייצוא יש לעודד אף את ייבוא המוצרים לישראל
הדר פרבר
טוען כי למרות ההתקפות האלימות הרבות בעירק למעשה ניצחו הצבא האמריקני וכוחות הקואליציה את המורדים    שר ההגנה: העם העירקי הוא שינצח במלחמה
הדר פרבר
סירבה לקבל תשלום עבור ההריון מאחר והמשפחה החדשה תקבל משפחה שלימה - ותעמוד בפני הוצאות כלכליות רבות
שלומי דיאז
המשטרה חיברה פקודה לטיפול בארועי חסימות כבישים, אשר הופצה בקרב כל תחנות המשטרה בארץ    ניידות יצויידו במוט מיוחד להזזת צמיגים בוערים
שלומי דיאז
לפני שנה הוא נפצע קל לאחר שנורה    היום פוצץ מטען תחת מכוניתו והאיש נפצע קל עד בינוני    חשש ממלחמת כנופיות בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il