X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשנה לראש הממשלה הציע בימים האחרונים לחבר את רצועת עזה לגדה המערבית באמצעות מסילות רכבת הפלשתינים: זה מוקדם מדי פרס מבקש מההולנדים לסייע לפלשתינים לשווק פרחים שיגודלו בחממות גוש קטיף לשעבר התלונן כי מדינות ערב אינן תורמות מספיק לפלשתינים
▪  ▪  ▪

רכבות ומסדרון תשתיות
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, הציע בימים האחרונים בפגישותיו עם נציגים אמריקנים ואירופים לחבר את רצועת עזה לגדה המערבית באמצעות מסילות רכבת.
מרמאללה נמסר אמש (ד', 27.4.05) בתגובה, כי "הצעתו של פרס מוקדמת מדי. קודם נווכח כי ניתן להגיע להסכם שלום, ואז נבדוק אפשרות של הקמת מסילות רכבת".
ההצעה להקים מסילות רכבת הינה אחת מבסיסי תוכנית חדשה שפורסמה אמש (ד') בידי מכון המחקר האמריקני, ראנד, הנחשב כמקורב לפנטגון.
המסמך בן ה-400 עמודים מתווה דרך להקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית וברת-קיימא. ממכון ראנד נמסר כי ממשל בוש הביע עניין רב בתוכנית.
תוכנית מכון ראנד מתעלמת מכמה עובדות חשובות: גדר הביטחון, גושי ההתנחלויות אותם ישראל מתכוונת להשאיר גם בהסדר קבע, וקיומם של מליציות חמושות בקרב הפלשתינים.
מכון ראנד מציע להקים מסדרון תשתיות ותחבורה באורך 225 ק"מ שיחבר בין צפון הגדה המערבית לדרום רצועת עזה. במסדרון זה יעברו מסילות רכבת, כביש מהיר, קווי טלפון, קווי מתח גבוה ועוד. תוואי המסדרון אמור לעבור בכמה מגושי ההתנחלות הגדולים בגדה.
לדברי המכון, יש צורך בהשקעה של 33 מיליארד דולר במשך 10 שנים כדי להגשים את החזון. סכום דומה לזה שהשקיעה הקהילה הבינ"ל בבוסניה ובקוסובו. מכון ראנד צופה כי כבר בחמש השנים הראשונות לפרויקט יתווספו בזכות המסדרון 160 אלף מקומות עבודה חדשים.
האוכלוסיה הפלשתינית שתתגורר בשטח המדינה החדשה תכפיל עצמה עד שנת 2020 ומספרה יגיע ל-6.6 מיליון בני אדם. בשל כך קורא המכון להגבלת מספר הפליטים הפלשתינים שישובו למדינה החדשה ולקבוע שמספרם, עד שנת 2020, לא יעלה על 600 אלף.
הולנדים יגדלו פרחים בגוש קטיף
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, נפגש אמש (ד') עם שליח מחלקת המדינה האמריקנית, דיוויד וולש, והתלונן בפניו כי מדינות ערב אינן תורמות די כסף כדי לשקם את רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית.
כזכור, בתחילת השבוע ביקש הממשל האמריקני מיורש העצר הסעודי, עבדאללה, לסייע כספית בנושא. המנהיג הסעודי התחמק מתשובה חיובית. לטענתו, תוכנית ההינתקות אינה פיתרון לסכסוך במזרח התיכון משום שלא נולדה במו"מ בין הצדדים.
פרס נפגש השבוע עם נציגים הולנדים והציע להם לסייע בשיווק הפרחים שיגודלו בידי פלשתינים בחממות גוש קטיף לשעבר. המשנה לראש הממשלה גיבש תוכנית למכירת החממות לגוף בינ"ל שיעבירם לפלשתינים. עד-כה לא נמצא הגוף שיסכים לרכוש את החממות.
בשבת הקרובה ייפגש פרס עם ידידו, ג'יימס וולפנזון, נשיא הבנק העולמי לשעבר, שמונה כאחראי מטעם הממשל האמריקני על תיאום הנסיגה הישראלית מרצועת עזה.
ישראל מנסה לשכנע את הקהילה הבינ"ל והבנק העולמי לרכוש את הבתים והציוד שישאר ברצועת עזה לאחר מימוש תוכנית ההינתקות. פרס הציע לפלשתינים ולקהילה הבינ"ל להפוך את בתי גוש קטיף לכפר נופש.
שר השיכון הפלשתיני הביע לפני כשבועיים תמיכה ברעיון להפריט את מלון גוש קטיף. השר הצהיר כי בכסף שתקבל הרשות ניתן יהיה לבנות בשטח ההתנחלויות בתים רבי קומות.
מלבד המלון, דורשת הרשות הפלשתינית מישראל להרוס את בתי המתנחלים ולפנות את הריסותיהם.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  28/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ארה"ב אותתה לסוריה על נכונותה להפשיר במעט את קשרי שתי המדינות ולהשיב לדמשק את השגרירה    סוריה מכריזה בפעם הראשונה: חוות שבעא - אדמה לבנונית    הבחירות לפרלמנט הלבנוני יחלו ב-29 במאי    מועצת הביטחון תחל לדון הלילה בסוגיה הלבנונית
שלומי דיאז
בעקבות צו הריסה שהוצא על ידי המשטרה והועדה המחוזית לתכנון ובניה
שלומי דיאז
החשוד מעורב בהשלכת רימון על ביתו של ראש העירייה בסוף חודש פברואר    על הפרשה היה צו איסור פרסום שהוסר הבוקר
שלומי דיאז
8 חרדים נעצרו    שוטר נפצע קל מאבן שהושלכה עליו    החרדים הציתו פחי אשפה וחסמו את רחוב יחזקאל    העיר חסומה גם בשל ביקורו בכותל של נשיא רוסיה
עומר כרמון
שירותי ההצלה בניו-יורק: האש פרצה בשל תנור שהושאר פתוח בשל החג    דוברי הקהילה: אחות לא יהודיה המתגוררת בסמוך הגיעה לבית המשפחה לאחר הסדר וסגרה את התנור    בני המשפחה: שלושת הילדים ידעו במהלך ליל הסדר שאלו הן שעותיהם האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il