X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דורש ח"כ רומן ברונפמן מיח"ד; להערכת ח"כ ברונפמן חיים בישראל כ-200,000 גימלאים הזכאים לפנסיה של רוסיה ומופלים על-ידה לרעה
▪  ▪  ▪
ברונפמן, דורש מפוטין

ח"כ רומן ברונפמן מיח"ד-הבחירה הדמוקרטית יגיש (יום ה', 28.4.05) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין המבקר בישראל מכתב ובו בקשה לפתור את סוגיית הפנסיה לעולים החדשים שהגיעו לישראל.
ח"כ ברונפמן התכוון להעביר את מכתבו לנשיא פוטין ישירות במהלך קבלת הפנים לכבודו בבית הנשיא, אך מארחיו הישראליים של הנשיא פוטין סירבו להעלות את הסוגייה לדיון.
לטענת ברונפמן, הרשויות בישראל בסירובן לדון בנושא עם הנשיא פוטין מפקירות את האינטרסים של העולים בשל אינטרסים ושיקולים מדיניים.
הרקע לבקשה
העולים החדשים לישראל מברית המועצות לשעבר אולצו עם עלייתם ארצה לוותר על זכויות הפנסיה שלהם (שולמה להם מקדמה עבור 6 חודשים בלבד). בשנת 1998 רוסיה חתמה על האמנה האירופית לזכויות אדם, האוסרת לשלול פנסיה מאדם עקב שינוי במקום מגוריו או באזרחותו.
באותה שנה הפרלמנט הרוסי אף אשרר אמנה זו. לזכותה ייאמר כי בעקבות כך רוסיה, בשונה מרוב מדינות סובייטיות לשעבר, תיקנה באופן חלקי את העיוות והחלה לשלם פנסיה לאזרחיה המתגוררים מחוץ לגבולותיה. אך, מבין הגמלאים - יוצאי רוסיה המתגוררים בישראל ישנן מספר קבוצות שאינן זוכות עדיין לשילומי הפנסיה ולכן הן מופלות לרעה.
המדובר בעולים שלא חידשו את אזרחותם הרוסית, בקבוצה גדולה של קציני הצבא הסובייטי שהגיעו לישראל לא מתחומה של רוסיה (כל הקצינים שעזבו משטחה של רוסיה זכאים לפנסיה צבאית מוגדלת על אף שלא שמרו על אזרחותם הרוסית), במפרקי אסון הצ'רנוביל, במסורבי עלייה ועוד.
כיום רק כ-10% מכלל הזכאים לפנסיה אכן זוכים לקבלה. להערכת ח"כ ברונפמן חיים בישראל כ-200,000 גימלאים הזכאים לפנסיה של רוסיה ומופלים על-ידה לרעה. הפנסיה של רוסיה כיום מגיעה לסכום של כ-50-100 דולר לחודש, דבר שיכול לסייע מאוד לעולים הקשישים הנזקקים.
ח"כ ברונפמן: "שלילת הפנסיה היא פעולה אנטי-חוקתית הפוגעת בזכויות אדם. הזכות לפנסיה אינה צריכה להיות תלויה במקום מגוריו של אדם ובאזרחותו, אלא זוהי זכות קניין בסיסית שלו. אני מאוד מאוכזב מנשיא המדינה, ראש הממשלה ושר החוץ, אשר יימנעו במהלך השיחות עם הנשיא פוטין לדון בסוגיה, שהיא אחת הסוגיות החברתיות הבוערות ביותר מבחינת קהילת העולים. בכך מפקירים ראשי המדינה את האינטרסים של העולים."

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  28/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב, עומר כרמון
הנשיא פוטין: 25% מתושבי ישראל הם עולים מרוסיה, ואנו רוצים שהם יחיו בביטחון    הודיע: בחוזה עם סוריה הובטח שמפקחים רוסיים יוכלו לבדוק שהטילים לא יועברו לגורמים אחרים    רומז: "אני מבין שבעזרה שלנו בתחום הגרעין לישראל אין צורך"    נפגש עם שרון
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו הוציא צו על-פי בקשת חברת ורסצ'ה העולמית נגד חברת ורסצ'ה בע"מ, ולפיו בכל פרסום יזום על ידי חב' ורסצ'ה הישראלית, יצוין בצד כי מדובר בחברה הישראלית ולא בחברה בעלת השם העולמי
עומר שיקלר
הקצין נשפט בדין משמעתי על-ידי מפקד היחידה    הוא ירה בשבוע שעבר ברגלו של פלשתיני במחסום בית איבא סמוך לשכם    לדברי צה"ל הפלשתיני התפרע במחסום ולכן נורה בכדורי גומי
שלומי דיאז
האם, שנעצרה אף היא בחשד לתקיפת הפעוט, טענה בחקירתה כי בעלה הוא זה שגרם למותו
רנית נחום-הלוי
זאת בעקבות הפגנת מחאה שקיימו פעילי שמאל נגד בניית גדר ההפרדה וההתנחלויות; נמסר, כי המשטרה השתמשה בגז מדמיע, רימוני הלם, יחידת מסתערבים ויחידה נוספת בשירות השב"ס; ח"כ ברכה: אם זה מה שקורה לח"כ אי אפשר לתאר מה עובר על פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il