X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכלב ככל הנראה נשך מספר מטיילים משרד הבריאות קורא לכל מי שננשך או נשרט על-ידי חיה משוטטת ליצור קשר מיידי עם לשכת הבריאות הקרובה אליו
▪  ▪  ▪

הכלבים נפגעו לא מזמן כשנשאבו לתקופה קשה של התקפות מסוקרות של נשיכות והתנפלויות ללא רסן וכעת - מדווח על כלב חולה בכלבת, אשר התגלה ברמת הגולן ואף נשך מטיילים באזור עין קניה ונבי-חזורי (בתאריכים 25.4 ו-26.4).
ממשרד הבריאות נמסר, כי הכלב נתפס, וכי כעת הסכנה ממנו ספציפית חלפה, אך ייתכן וישנם בעלי חיים נגועים באזור. בנוסף דיווח משרד הבריאות, כי עד כה לא התקבלו דיווחים של אנשים חולים, אלא רק עדויות של אנשים אשר אמרו כי ראו אירועי נשיכה.
כלבת היא מחלה מסוכנת וקטלנית - משרד הבריאות פונה לציבור ומבקש מכל מי שננשך או נשרט על-ידי כלב משוטט או בעל-חי משוטט באורים אלו להגיע בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, או לחדר מיון, על-מנת לקבל טיפול מונע.
מחלת הכלבת הינה מחלה קטלנית ולכן יש חשיבות לקבלת הטיפול בהקדם, בימים הראשונים אחרי הנשיכה. כל יונק יכול למעשה להידבק במחלה: כלבים, חתולים, סוסים, בקר וצאן ועוד, ולכן חשובה המודעות של המטיילים אשר נתקלו בבעלי החיים בדרכם ובאו עמם במגע. בישראל דווח עד כה על מקרי כלבת בשועלים ותנים אשר מהווים למעשה את המאגר של הנגיף הגורם לכלבת והם גם המקור העיקרי להידבקות. לרוב מועבר הנגיף דרך נשיכה אך ייתכן גם מעבר של הנגיף באמצעות מגע רוק עם העין, האף או הפה.
סימנים לכלבת
בעל חי אשר נדבק בכלבת עשוי להראות סימני חולשה, חום, הזלת ריר קצפי, שינויי קול, והבעת פחד מאור וממים. בדרך כלל גם בעל חיים ידידותי יראה סימני תוקפנות קיצוניים. במקרים חמורים יותר ומתקדמים עשוי המצב להידרדר לשיגעון ולהזיות ועוויתות.
במקרה של נשיכה יש כאמור לגשת לחדר מיון או לתחנת מד"א הקרובים. את המקום רצוי לשטוף במים וסבון ובתמיסה אנטיספטית. את בעל החיים הנושך יש לנסות ולזהות ולדווח מייד על-מנת שיועבר לתחנת הסגר וכדי לוודא שאינו נגוע בכלבת ואם אכן נדבק במחלה - לדאוג לחיסונים המתאימים.
ארגון הבריאות העולמי דיווח על מספרים מפחידים - בכל שנה מתים ממחלת הכלבת עשרות אלפי בעולם, עם זאת מדובר בעיקר במדינות כמו פקיסטן, הפיליפינים ומדינות אחרות באסיה.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  28/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש העליון, קיבל בקשה שהגישו שתי עמותות הנאבקות בסחר בנשים, להצטרף להליך במעמד של "ידיד ביהמ"ש"    הארגונים משיגים על פיצוי שנקבע למבוטח, בסך 150,000 שקל, למימון שירותי ליווי    נקבע, כי העמותות יכולות לתרום להליך נקודת מבט שראוי שתהא בפני ביהמ"ש
הדר פרבר
זאת במהלך ביקורו של ראש האופוזיציה בסין ופגישתו עם הנשיא הסיני    מתנה דומה נדחתה בעבר מחשש לניסיון להביא לאיחוד האי עם סין
שלומי דיאז
28 מהם נעצרו באוטובוס ליד גלילות    כ-70 באזור פרדיס ובת שלמה    אצל חלקם נתפסו צמיגים וחומר דליק
מחלקה ראשונה
מחירי הדלק עולים במוצ"ש בחצות ב-2.4% לאחר ייקור של 5.5% בתחילת אפריל
עומר כרמון
מנהל סוכנות האטום הרוסית: מצרים ורוסיה משתפות פעולה "בפיתוח אנרגיה גרעינית לצרכי שלום"    במהלך ביקור פוטין בקהיר הוחלט לחזק את שיתוף הפעולה בנושא זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il