X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלייר: "אינני יכול להתנצל על החלטתי כי אני עדיין חושב שהעולם הוא מקום טוב יותר כשסדאם חוסיין בכלא, מאשר בשלטון" היועץ הזהיר, כי הכוחות הבריטים שלוקחים חלק בקונפליקט עלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, פרסם את עצתו החשאית של התובע הכללי בנוגע לחוקיות המלחמה בעירק - זאת ימים ספורים לפני הבחירות.
בלייר קיווה, כי יוכל להתמקד, במסגרת קמפיין הבחירות שלו, בכלכלה, בבריאות ובחינוך, אך המסמך, אשר פורסם בלחץ הפוליטיקאים שמנגד, שם את נושא המלחמה על השולחן ובראש הקמפיין.
"מה שלא אומר, לעולם לא אשכנע אנשים שהתנגדו למלחמה הזאת", אמר בלייר. "אינני יכול להתנצל על החלטתי כי אני עדיין חושב שהעולם הוא מקום טוב יותר כשסדאם חוסיין בכלא, יותר מאשר בשלטון".
המחלוקת סובבת סביב העצה של בלייר מיועצו הבכיר, לורד גולדסמית' ב-7 במרס 2003. המסמך הסודי היה מרכז הספקולציות בחודשים האחרונים ולבסוף דלף לחדשות ערוץ 4 ביום רביעי בלילה.
כדאי לחכות להחלטת האו"ם
מדובר בתזכיר, אשר פורסם במלואו היום על-ידי משרדו של בלייר, אשר מאשר דליפות בדוחות בהם הזהיר ולדסמית' כי יהיה זה בטוח יותר לצאת למלחמה לאחר החלטה שנייה של מועצת הביטחון של האו"ם אשר תאשר את הפעולה הצבאית. עוד הזהיר, כי הכוחות הבריטים שלוקחים חלק בקונפליקט עלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות.
עשרה ימים לאחר מכן, בהצהרה בכתב לפרלמנט ב-17 במרס, הסתייגויותיו של גולדסמית' נעלמו והוא אמר כי המלחמה יכולה להיות חוקית ללא אישור האו"ם.
יריביו הפוליטיים של בלייר תוהים, האם משרדו של בלייר לחץ על גולדסמית' לשנות את דעתו בימים המתוחים האחרונים לקראת הפלישה לעירק. בלייר אמר, כי העצה של התובע הכללי לקבינט ב-17 במרס היתה "מאד ברורה" כי המלחמה היא חוקית וכי התובע לא שינה את דעתו. את הדברים אמר מנהיג השמרנים, מייקל האוורד במסיבת עיתונאים בלונדון. "זה ברור שהוא כן שינה את דעתו. לכן מה שהציבור כעת צריך לקבל הוא תשובה לכך: מה, או מי, שינו את דעתו של התובע הכללי".
הווארד, אשר מכנה את בלייר "שקרן", אמר כי המסמך הטיל ספק ביושרו של ראש הממשלה. "אם אינך יכול לבטוח במר בלייר על החלטות שלוקחות את המדינה למלחמה, ההחלטה החשובה ביותר שראש ממשלה יכול לעשות, איך אתה יכול לבטוח במר בלייר בכל דבר אחר שוב?" אמר לעיתונאים.
למרות הוויכוח אודות עצת החוקיות, אישר האוורד כי הוא חשב שהיה זה נכון לצאת למלחמה בעירק, מאחר וסדאם חוסיין הפר את החלטות האו"ם.
בלייר סירב זה זמן רב לפרסם את המזכר, הסודי לדבריו.
הסקרים מראים כי הלייבור עדיין מובילה. סקר שבוצע לע-ידי ICM עבור המהדורה של הגרדיאן הבריטי מצביע על תמיכה של 40% בלייבור, 33% לשמרנים ו-20% לליברל-דמוקרטים.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  03/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הערב נפגש המשנה לראש הממשלה, ח"כ שמעון פרס עם הרב עובדיה יוסף    בפגישה עלה נושא אבטחת הרב    לטענת ח"כ ישי: על רבה הספרדי לשעבר של ישראל, להיות מאובטח ברמה של ראש ממשלה לשעבר
מחלקה ראשונה
הממשלה הדמוקרטית הראשונה מזה כ-50 שנה אושרה על-ידי 180 חברי פרלמנט מתוך 185 שנכחו בעת ההצבעה מתוך 275 חברי האסיפה
הדר פרבר
באמנסטי ובארה"ב מגנים את זימבבואה וטוענים כי היא מפרה זכויות אדם    בתגובה אומרת זימבבואה: שום מדינה אינה חפה מפשע ומציינת את פרשת התעללות האסירים בגואנטנמו
הדר פרבר
בעלי מסעדות ומוכרי כבד-אווז יואשמו בעבירה על החוק אם ידעו כי כדי להכין את "המעדן" האכילו את העופות בכפייה
עומר שיקלר
נער בן 13 טבע בבריכת המשושים בעת ששהה במקום עם בני משפחתו    לאחר פעולות החייאה לא נותר לכוחות החילוץ אלא לקבוע את מותו    נער נחבל בראשו מאבן בנחל היהודיה    פונה במסוק לבית החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il