X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש העירייה טוען כי בסך הכל מסר עדות במשטרה טוענים כי החקירה היתה תחת אזהרה ונבדק החשד כי קיבל מגרוס שוחד
▪  ▪  ▪

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נחקר בפרשת השוחד הנחקרת ביחידה הארצית לחקירות הונאה. על-פי הפרשה מי שמכונה "מלך החניונים" ראובן גרוס, נתן שוחד לבכירים בחברת "אחוזת חוף" של עיריית ת"א, המנהלת את עסקי חניוני העירייה, כדי לקדם את זכיותיו במכרזים שונים. חולדאי טוען כי לא נחקר. במשטרה מוסרים גרסה שונה.
בשבוע שעבר דווחנו בקצרה, כי במשטרה שוקלים לזמן את חולדאי לחקירה בפרשה בחשד כי ידע על התנהלות בכירי חברת אחוזת חוף ולא מנע את פעילותם הפלילית לכאורה. עת נחקר בפרשה גם ראובן גרוס, שנעצר ושוחרר למעצר בית, דווחנו כי גורמים במשטרה ביקשו לזמן את חולדאי לחקירה וזאת על-פי הוראה של הפרקליטות שביקשה לבדוק את כל הגרסאות בטרם יוחלט לגבי גיבוש כתבי האישום נגד כל המעורבים בפרשה.
אלא שבשבוע שעבר מסרו במשטרה, כי חולדאי טרם זומן וטרם נקבע מועד. נודע (יום ה') כי חולדאי הגיע למשרדי היחידה המשטרתית בבת ים ביום חמישי שעבר. על מה שהתרחש באותה פגישה בין ראש עיירית ת"א לחוקריו נשמעות שתי גרסאות.
לטענת חולדאי הפגישה עימו תואמה מראש כדי לתת עדות ראשונית בפרשה לגבי מה שידוע לו. הוא ענה על מספר שאלות והלך לדרכו. "שיתפתי פעולה והשבתי על השאלות וכך אעשה כל עת שאדרש" אמר. במשטרה טוענים דבר שונה. "חולדאי זומן לעדות ובמהלך החקירה נמסר לו כי זו חקירה תחת אזהרה", כך אמר הערב גורם משטרתי ל-Nfc. "הבקשה לזמנו היתה של הפרקליטות. חומר החקירה שנאסף כעת בידי החוקרים נגד החשודים שנעצרו בפרשה הועבר לעיון והחלטה", אמר. עתה נודע כי במהלך חקירתו נשאל אמנם חולדאי על קשריו עם גרוס ועל אפשרות שסייע לקדם את עסקיו של גרוס בחניונים בתל אביב, במיוחד כאלו המנוהלים על ידיה עירייה אבל חולדאי נשאל גם על האפשרות שקיבל שוחד וטובות הנאה מגרוס לפני הבחירות לראשות העירייה בשנת 1998 בתמורה שיסייע לגרוס. חולדאי הכחיש.
החקירה בפרשה נפתחה בשנת 2003 והפכה גלויה בתחילת 2004 עם מעצרם של ראובן גרוס. הוא חשוד כי העניק טובות הנאה ושוחד לבכירי חברת אחוזת חוף. גרוס שוחרר לאחר מכן למעצר בית. יחד עימו נעצרו בתו, מאיה, שטענה כי המעצר שלה נעשה כחלק מתרגיל חקירתי כדי להפעיל לחץ על אביה וכן חתנו, יאיר הורוביץ המנהל חלק עסקיו. המשטרה עצרה גם את מנכ"ל אחוזת החוף יעקב מאיר והדירקטור דני קורן. כמו כן, נעצרו חבר מועצת עיריית ת"א ישעיהו דרורי מסיעת הליכוד.
המשטרה גם פשטה על משרדו של ראש עיריית רמת גן, צבי בר, והוא נחקר בפרשה בחשד כי קידם עסקים של גרוס בעירו. בפרשה נחקרו גם ראש עיריית חיפה יונה יהב, המשנה למנכ"ל עיריית ת"א שלום אלקיים ועו"ד יגאל שפירא ששימש בעבר יועץ של חולדאי וגם ניהל עסקים עבור ראובן גרוס. עוד נחקרו יו"ר חברת יח"ד בת"א ישראל כהן ומפקד משטרת ת"א בעבר ניצב בדימוס משה טיומקין.

תאריך:  28/04/2005   |   עודכן:  29/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הסופר הישראלי יקבל ממכון גתה את אחד הפרסים היוקרתיים באירופה    נשיאת חבר השופטים: עמוס עוז מזוהה עם השמאל הישראלי ופעיל מרכזי בתנועת שלום עכשיו
עומר כרמון
בחורה בת 17 מאיימת להצית עצמה במידה ולא ייעצרו קציני משטרה שאנסו אותה
עומר כרמון
"קיבלתי את הכיפה מחבר יהודי והתחלתי להתעניין וללמוד את הנושא"    לא נוותר ונוסיף להיאבק על זכותנו לחבוש כיפה בבית הספר
הדר פרבר
אמרה כי שיקרה כששיבחה את יכולותיו של מייקל ג'קסון כהורה
הדר פרבר
הולמס - בת 26    קרוז - בן 42 ונראה מצוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il