X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פישר נחת בסוף השבוע בישראל לקראת טקס המינוי הרשמי קיבל היום את תעודת הזהות הישראלית הראשונה שלו
▪  ▪  ▪
סטנלי פישר ותעודת הזהות החדשה

רה"מ שרון והנגיד החדש פישר


לא חלמתי שאזכה לעמוד כאן
פרופ' סטנלי פישר
דברי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בטקס מינויו בבית הנשיא בירושלים (1.05.05)
לרשימה המלאה

עומר שיקלר
הממשלה אישרה את מינויים של פרופ' סטנלי פישר ויובל דיסקין

סטנלי פישר מונה היום אחר-הצהרים (א', 1.5.05) והושבע, באופן רשמי, לנגיד בנק ישראל.
פישר נחת בסוף השבוע בישראל לקראת טקס המינוי הרשמי שנערך (יום א') במעמד נשיא המדינה, משה קצב, ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר, בנימין נתניהו.
שרון: אין לי ספק כי כניסתו של פישר תבסס את ההישגים שכבר השגנו ותרחיבם
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בתחילת דבריו בטקס, כי "אתה נכנס לתפקידך החדש בתקופה גורלית לעתיד המשק בישראל". הוא ציין, כי במאמץ גדול של הממשלה ושל בנק ישראל נחלץ המשק ממצבו והחל להתפתח. "מאמץ שהצריך נקיטת צעדים כלכליים וחברתיים קשים ומדיניות נחושה, הצלחנו לעמוד בכל היעדים הכלכליים שהצבנו לעצמנו - הן בשיעור האינפלציה והן בהקטנת הגירעון וההוצאה הממשלתית", ציין שרון.
"אין לי ספק כי כניסתו של פרופ' פישר לתפקיד תבסס את ההישגים שכבר השגנו ותרחיבם" הדגיש שרון והמשיך ואמר: "אני מייחס חשיבות רבה לעובדה שאתה ורעייתך, הגב' פישר, עליתם לארץ ישראל. אתם משמשים בכך דוגמא ליהודים בכל רחבי העולם". בסיום דבריו אמר שרון: "אני שוב מודה לך על כך, ומאחל לך ולכולנו שתצליח בתפקידך החדש. הצלחתך היא הצלחת כולנו וסטנלי, אני בטוח שתצליח".
הנשיא קצב: יש לבלום את הגידול בעוני
נשיא המדינה, משה קצב, אשר מינה את פישר לתפקיד מתוקף תפקידו, פנה אל פישר ואמר לו: "בפניך משימה קשה של שמירה על הישגים וגם מוטל עליך להמשיך ולהנהיג את בנק ישראל למשימות נוספות ובהם חיזוק מעמדה של ישראל בכלכלה הגלובלית, שמירה על חוסנה של המערכת הפיננסית בפני זעזועים, המשך המעורבות של בנק ישראל בנושאים חברתיים ובמיוחד התוויית מסלול של צמיחה שתיטיב גם עם אלה שאין להם".
עוד אמר הנשיא, כי בנק ישראל מציין במחקרו כי יש קשר בין יציבות חברתית לבין צמיחה כלכלית וכי "אין שום ודאות שצמיחה כלכלית מבטיחה צמצום העוני. תיתכן צמיחה כלכלית מבלי שהעוני מצטמצם. לנוכח מימדי העוני והחרפתו הכרחי לטפל בו כבר עתה ולא להמתין להתבססותה של הצמיחה הכלכלית. עלינו לעשות מאמץ כדי לבלום ב-2005 את הגידול בעוני ולגבש תוכנית שנת 2006 לצמצום העוני".
נתניהו: תרומתך לישראל יכולה להיות רבה
שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר בטקס, "אני חושב שתרומתך לישראל יכולה להיות רבה". הוא המשיך ואמר, כי "סטנלי אתה מצויין - ועכשיו אנחנו יכולים לצפות לעבודתך. ברוך בואך ותצליח בשביל כולנו". הוא הוסיף, כי פישר הוא האיש המתאים ביותר בעולם למלא את התפקיד.
הנגיד פישר: יש לפעול לצמצום העוני והאבטלה
נגיד בנק ישראל הנכנס, סטנלי פישר, רמז בנאומו על כך שכוונתו להמשיך בקו השמרני של קודמיו בתקפיד, יעקב פרנקל ודוד קליין. פישר ציין, בנאומו, כי שני התפקידים המרכזים של בנק מרכזי הם שמירה על יציבות המחירים ושמירה על בריאותה וחוסנה של המערכת הפיננסית.
פישר הדגיש, כי על הממשלה לנקוט במדיניות פיסקלית אחראית שכוללת הפחתת נטל המס במקביל להפחתת נטל החוב הלאומי. בנוסף אמר, כי יש לחוקק את חוק בנק ישראל שיבטיח את שמירת עצמאותו של הבנק המרכזי.
"בתחום עיסוקו של בנק ישראל, יש שתי מטרות עיקריות. במדיניות המוניטרית, התפקיד של בנק ישראל הוא לשמור על כוח הקנייה של המטבע, כלומר - לשמור על יציבות המחירים, כך שהאינפלציה או האינפלציה הצפויה תהיה נמוכה ולא תחרוג מהיעד שהממשלה קבעה. המטרה העיקרית השנייה של הבנק היא לשמור על הבריאות והחוסן של המערכת הפננסית, ולתרום ליעילותה", אמר.
הוא ציין, כי יש לפעול לצמצום העוני והאבטלה. "לתאר את ההצלחות של ישראל זה לא אומר שאין לנו עדיין אתגרים, ואפילו בעיות - כולל שיעור האבטלה הגבוה", הוא ציין. [לנאום המלא - ראו קישור]
מוקדם יותר הבוקר, העניק שר הפנים, אופיר פז-פינס את תעודת הזהות הישראלית הראשונה לסטנלי פישר. טקס הענקת התעודה התקיים בשעה 10:30 בלשכת שר הפנים בירושלים.
מיד לאחר טקס ההשבעה אחר-הצהריים, כינס פישר את בכירי הבנק לישיבת עבודה ראשונה. בחודש הקרוב ייפגש עם ראשי המשק ובכירי המערכת הכלכלית.
פישר אמור לקבל בסוף החודש את ההחלטה הראשונה שלו בעניין הריבית במשק. בין הנושאים הנמצאים על סדר יומו: המלצות ועדת בכר לענייני הרפורמה בבנקים, פתרון העימותים עם ועד העובדים של בנק ישראל שהגיעו בירושה מהנגיד קליין, המלחמה בעוני ובאבטלה, וההכנות לקראת תקציב 2006.
הממשלה אישרה את מינויו של פישר לתפקיד נגיד בנק ישראל לפני כחודש וחצי. במעמד האישור אמר ראש הממשלה: "אני מכיר את פרופ' סטנלי פישר שנים רבות ואני בטוח שהוא יתרום רבות למדינת ישראל. פרופ' פישר עשה מעשה ציוני ועלה לישראל כדי לקדם את כלכלת ישראל וכולנו מאחלים לו בהצלחה".

תאריך:  01/05/2005   |   עודכן:  02/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המחאה מתקיימת תחת הסיסמא: "עד שישתחררו אזיקי הכיבוש"    יחלקו עלונים לבאים ללשכת הגיוס    בתחילת החודש ליוו מחברי מכתב השמיניסטים את סרבן גיוס אלכס קון לבקו"ם
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הכלה קיבלה "רגליים קרות", נמלטה, התקשרה למשטרה ולארוסה ואמרה: חטפו אותי    למעלה מ-100 שוטרים ערכו את החיפושים אחריה
יפעת גדות
יממה לאחר שנער בן 16 מרמת גן נדקר ומת מפצעיו נדקר היום צעיר נוסף במועדון בנמל ת"א    פונה על-ידי צוות מד"א לביה"ח במצב קשה    נדקר במהלך ויכוח בין מספר מבלים שיצאו ממועדונים
עומר שיקלר
בפגישת העבודה ישתתפו מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, סמנכ"ל כוח אדם במשרד החינוך, מנחם כהן, ומנהלי המחוזות    בפגישה תגובש ותאושר הרשימה הסופית של 4,500 המורים המיועדים לפיטורים במהלך החודש הקרוב
יבגני זרובינסקי
קבוצת האקרים, ככל הנראה, ערבים פרצו לאתר האינטרנט הרשמי של עיריית קריית ביאליק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il