X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר השיכון: המהלך יגזול משאבים רבים שאינם עולים בקנה אחד עם סדרי העדיפויות; שר הפנים: זהו מהלך פוליטי זול ולא ראוי; מחר תועלה גם הצעת ההחלטה להקים אוניברסיטה בגליל
▪  ▪  ▪

שרת החינוך, לימור לבנת תניח מחר (יום ב', 2.5.05) על שולחן הממשלה הצעת החלטה להפוך את המכללה האקדמית יהודה ושומרון ממכללה לאוניברסיטה. עד כה היתה מכללת אריאל תחת חסותה של אוניברסיטת בר-אילן, חסות אשר תפוג לקראת הקיץ. במשרד החינוך מוסיפים כי גם אם תהפוך מכללת אריאל לאוניברסיטה היא לא תקבל כל תוספת תקציבית במשך חמש השנים הקרובות.
פרופ' דן מאירשטיין, נשיא מכללה יהודה ושומרון באריאל אמר הערב על כוונת שרת החינוך להפוך את הממכללה לאוניברסיטה, כי "המכללה האקדמית יהודה ושומרון הקימה תשתית אקדמית וראויה לכן להיות האוניברסיטה הבאה במדינת ישראל".
הוא ציין, כי "אין ספק שהמכללה עונה על כל הקריטריונים האקדמיים הדרושים על-מנת להפוך לאוניברסיטה. האוניברסיטה האחרונה הוקמה בישראל ב-1970. מאז הוכפלה אוכלוסיית המדינה וגם לכן יש צורך בהקמת אוניברסיטה נוספת".
יגאל כהן -אורגד, יו"ר הוועד הפועל של המכללה הוסיף, כי "השיפוט להסבת המכללה לאוניברסיטה חשוב שייעשה על בסיס הישגיה האקדמיים והמחקריים אותם צברה המכללה במשך 23 שנותיה".
יצויין, כי מחר תועלה על שולחן הממשלה גם הצעת החלטה להקים אוניברסיטה בגליל. את ההצעה יזמו שרת החינוך, לימור לבנת והמשנה לראש הממשלה, שמעון פרס [ראו קישור].
בהצעת ההחלטה נאמר כי "הממשלה רואה חשיבות לאומית בהסבת המכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל לאוניברסיטה, כמנוף לחיזוק מערכת ההשכלה הגבוהה באזור".
בהצעת ההחלטה מנמקת השרה לבנת, כי "הסבת המכללה האקדמית באריאל לאוניברסיטה תמשוך אוכלוסיות חדשות ותחזק את פיתוח האוכלוסיה באזור".
אולם הצעתה של השרה לבנת, גוררת בעקבותיה תגובות נזעמות בעיקר מצד שרים וח"כים מהשמאל. שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, קורא היום לחברי הממשלה להתנגד נחרצות להצעה להסב את המכללה לאוניברסיטה.
לדברי השר הרצוג: "המהלך יגזול משאבים יקרים שאינם עולים בקנה אחד עם סדרי העדיפויות הניצבים בפני מדינת ישראל ובראשם פיתוח הנגב והגליל. בימים אלו יש להטות את המשאבים ובכלל זה הקמת מוסדות להשכלה גבוהה, באותם אזורים שקופחו מאוד בשנים האחרונות ולהימנע מהשקעה הנתפסת כסדר עדיפות מעוות.
תמוהה בעיני ההחלטה להביא את הנושא לאישור הממשלה דווקא בימים אלו, כאשר ההשכלה הגבוהה נמצאת במשבר על רקע תקציבי המוביל לסגירת חוגים וצמצום שעות לימוד. נראה כי מהלך זה נועד לשרת צרכים פוליטיים ולא חברתיים. אני קורא לעמיתי, שרי הממשלה, להתנגד למהלך זה".
גם שר הפנים, אופיר פינס אמר אתמול כי בכוונתו להתנגד להצעה. "אני רואה את ההצעה הזו בחומרה. זה מהלך פוליטי זול ולא ראוי, וחייבים להסיר את הנושא מסדר היום. צריך להתמקד בהקמת אוניברסיטה בגליל שהיא פרויקט לאומי".
מנגד אמר ח"כ גלעד ארדן כי "זוהי תגובה ציונית הולמת לחרם האוניברסיטאות על-ידי איגוד המרצים הבריטי".

תאריך:  01/05/2005   |   עודכן:  01/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי למרות שבקרב נשים שקיבלו אפידורל לא זוהו יותר עוברים שפניהם כלפי מעלה בזמן שהגיעו לחדר הלידה, אך רוב העוברים בקרב נשים אלו היו עם פניהם למעלה בזמן הלידה - 12.9% - בהשוואה ל-3.3% בקרב נשים שלא קיבלו אפידורל
שלומי דיאז
שוב לאחר כל אירוע אלים במועדון מכריזה המשטרה על תגבור כוחות    בשנה שעברה נרשמו ברחבי הארץ למעלה מ-16 אלף אירועים אלימים הקשורים לבילוי
מחלקה ראשונה
אמש הוכרזו הזוכים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי "טרייבקה"
מחלקה ראשונה
הרשות השנייה תתמוך בכל סרט בעלות של עד 360,000 ש"ח    מרבית הסרטים יופקו במימונה המלא של הרשות וחלקם בשיתוף קרנות וגופי שידור מחו"ל
יפעת גדות
ראשי הערים מדגישים מאפיינים עסקיים כמפתח להצלחה    רק 3% היו רוצים להיבחר לכנסת   מסקר מיוחד עולה כי 70% מראשי הערים אינם רואים בתפקידם קרש קפיצה לתפקידים בשלטון המרכזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il