X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אנחנו מוכנים בכל זמן שהפגישות יבוצעו מתוך עקרונות של שלום, דמוקרטיה ובסיס שוויוני"
▪  ▪  ▪
מנהיג האופוזיציה בטיוואן יבקר בסין
הדר פרבר
ביקור הסטורי של נציג מטעם המפלגה אחרי 56 שנה * מתכנן ביקור של שבוע במסגרתו ייפגש עם הנשיא הסיני
לרשימה המלאה

   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
טיוואן מתכננת הפגנה במחאה על חוק האיחוד הסיני

   הדר פרבר
מאות אלפי טיוואנים מפגינים נגד סין

נשיא טיוואן, צ'ן שוי-ביאן, קרא (ב') לשיחות רשמיות עם סין בניסיון להגיע לפיוס ולהסכם שלום קבוע, כך מדווחת סוכנות הידיעות המרכזית.
"הדלת למגעים רשמיים, שיחות ומו"מ תמיד פתוחה", ציטטה הסוכנות את צ'ן את שאמר לעיתונאים הטיוואנים במסיבת עיתונאים במהלך ביקורו הרשמי באיי מרשל. "אנחנו מוכנים בכל זמן שהפגישות יבוצעו מתוך עקרונות של שלום, דמוקרטיה ובסיס שוויוני".
צ'ן הציע גם להקים מכניזם בילטרלי להתייעצויות בענייני צבא וביטחון על-מנת להפחית את המתח. "מיצר טיוואן הוא אחד מאזורי המלחמה בעלי סיכון גבוה ביותר בעולם וזה בהחלט לא מה ש-23 מיליון טיוואנים רוצים. טיוואן תאמץ את כל האמצעים כדי לשמור על שלום ויציבות במיצר ובאזור", אמר. עם זאת, הזהיר הנשיא כי שלום ופיוס אינם בהכרח נמצאים בפתח הדלת לאחר שמחצית המאה האחרונה היתה מלווה בעוינות.
הדברים של נשיא טיוואן באו בזמן שיו"ר האופוזיציה, המפלגה הלאומנית קואומינטאנג (KMT) סיים את ביקורו ההסטורי, שארך שמונה ימים, בסין במהלכם נפגש עם הנשיא הסיני, הו ג'יאנטו. למרות הביקור ההסטוריה, הודיעה ממשלת טיוואן בסוף החודש שעבר, כי הפגישה בין נשיא סין למנהיג האופוזיציה בטיוואן לא תסייע בשיפור היחסים בין המדינות. "סין הוכיחה פעם נוספת שאינה רצינית בכל הקשור להפגת המתיחות ושיפור היחסים", אמרו בטיוואן.
מנהיג האופוזציה נמצא תחת לחץ לפעול להשגת שיפור ביחסים הכלכליים עם סין, אשר מהווה את שוק הייצוא ואת יעד ההשקעות הראשון במעלה של טיוואן. עם זאת, זמן קצר לפני הפגישה של הנשיא הסיני עם מנהיג האופוזיציה, אמר נשיא טיוואן, צ'ן שוי-ביאן, כי אין אפשרות להסכם כלכלי עם סין. למעשה, התנאי לשיתוף פעולה סיני, הוא רק אם תקבל סין את העיקרון, על-פיו מהווה האי בעל הממשל הדמוקרטי שטח סיני לכל דבר - תנאי שצ'ן מסרב לקבל.
לפני כחודש, גבר המתח בין סין וטיוואן כשהפרלמנט הסיני אישר את החוק נגד התבדלותה של טיוואן, אשר מאפשר לסין את השימוש בכוח נגד האי, אם זה יעשה כל ניסיון להשיג עצמאות.
סטטוס-קוו
בשנות התשעים החלה דמוקרטיזציה בשלטון בטיוואן אשר חיזקה את התומכים בשלטון עצמאי והיפרדות מסין. סין איימה כי תפלוש לטיוואן במידה וזו אכן תעשה ניסיונות להיפרדות וקבלת עצמאות אך עד כה, נשמר הסטטוס-קוו ולמרות זאת - מוכרת טיוואן כישות אוטונומית בארגונים בינ"ל רבים (בארגון הסחר העולמי, בוועד האולימפי הבינלאומי ובארגונים בינלאומיים אחרים). רוב המדינות אינן מחזיקות שגרירויות בטיוואן אולם מקיימות עמה קשרים מסחריים.
ארה"ב תומכת בטיוואן ומספקת לה הגנה של כוחות צבא אשר מבוססים במיצר שמפריד בינה לבין סין העממית. עם זאת, אין ארה"ב תומכת בקבלת עצמאות. בחודש אוקטובר אמר מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, כי הטיוואנים "יכולים לצאת בהצהרות... אבל המדיניות שלנו ברורה. יש רק סין אחת. טיוואן אינה עצמאית. היא אינה נהנית מריבונות כאומה, וזו נשארת המדיניות שלנו, המדיניות הנחושה שלנו".
המחלוקת על הגדרת הסטטוס של טיוואן היא, אם כן, אחד מהמחסומים הגדולים ביותר העומדים בדרכן של שיחות השלום בין טיוואן וסין, מאז מלחמת האזרחים ב-1949. למרות דבריו, ריצה פאוול את הטיוואנים כשאמר כי בניית הטילים של סין מהווה איום על האי. בטיוואן טוענים, כי סין מכוונת כ-600 טילים על האי. כל זאת יצר מתח ואי-יציבות באזור. לדבריו של פאוול, המתח הביא את טיוואן ללחוץ על קבלת אמצעי לחימה נוספים ואף הגן על המכירה של נשק להגנה עצמאית לטיוואן.

תאריך:  02/05/2005   |   עודכן:  02/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האינזים, ACAT2, מעוות את מבנה הכולסטרול ומאפשר לו לנוע במחזור הדם בצורה קלה יותר    הכולסטרול מתיישב על דפנות כלי הדם, סותם את העורקים וגורם למחלות קרדיווסקולריות
יפעת גדות
מחקר חדש קובע כי קשרים חברתיים מועילים ללב, ובאופן כללי, חברים קרובים ומשפחה טובים לבריאות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מנוע מטוס חד-מנועי פסק בזמן הנחיתה    לנשיא ונוסעי המטוס שלום
הדר פרבר
ידוע כ"נשיא העם"    טקס הקבורה יתקיים לבקשת הנשיא לשעבר, במנדאי, בית קברות ציבורי
יפעת גדות
שידורי הטלוויזיה הישראלית הקדישו את הופעת הבכורה למצעד יום העצמאות    ההערכות הן כי חצי מיליון בני אדם צפו בשידור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il