X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בסיוע של קרן נד"ב ייעודו של הפרויקט - להפוך את המאגר לנגיש לקהילות היהודיות במדינות בריה"מ לשעבר ולאוכלוסיה הדוברת רוסית
▪  ▪  ▪

יד ושם רואה חשיבות עצומה בהשלמת מאגר שמות הנספים בשואה. ההערכות הן שרבים מהשמות החסרים במאגר (קרוב ל-3 מיליון) הם של יהודים ממדינות ברית-המועצות לשעבר. במטרה להעלות את המודעות למפעל ההנצחה ולעודד את איסוף שמות הנספים במדינות אלו, יחל יד ושם בתרגום המאגר לשפה הרוסית.
בחמשת החודשים מאז הועלה המאגר המרכזי של שמות קרבנות השואה לאתר האינטרנט של יד ושם [www.yadvashem.org] בגירסא עברית ובגירסא אנגלית, ביקרו בו כארבעה וחצי מיליון גולשים מכל מדינות העולם, במיוחד ממדינות בהן יש ריכוזים גדולים של יהודים. רק אלפים אחדים - פחות מאחוז בודד של המבקרים הגיעו מארצות חבר העמים, למרות שבארצות אלה קיים שיעור גבוה של ניצולי שואה וצאצאיהם. יד ושם שם לו למטרה לגייס את המשאבים הדרושים להכנסת גירסאות בשפות נוספות והראשונה שבהן היא השפה הרוסית.
פרויקט התרגום לרוסית יתאפשר הודות לסיועדה האדיב של קרן נד"ב הישראלית, שנתרמה לנושא. העבודה תתבצע על-ידי צוות של מתרגמים ביד ושם ותושלם במהלך השנה הקרובה.
ייעודו של הפרויקט הוא להפוך את המאגר לנגיש לקהילות היהודיות במדינות בריה"מ לשעבר ולאוכלוסייה הדוברת רוסית בארץ ולאפשר להם להוסיף שמות של יהודים שנרצחו בשואה באמצעות מילוי דפי עד מקוונים.
דפי עד הם אותם דפים שאוסף יד ושם מאז שנות החמישים בהם ממלאים מכרים וקרובים של הנספים את שמותיהם ופרטיהם האישיים של הנרצחים. בסיום הפרויקט יוכלו הקהילות דוברות הרוסית והאוקראינית להיות שותפות למהלך הכלל-יהודי של זכירת הנרצחים בשואה כאנשים אמיתיים ומזוהים שחייהם נשדדו, ולא רק כסטטיסטיקות.

תאריך:  04/05/2005   |   עודכן:  04/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א שקיבל באופן חלקי את תביעתו של חוטר-ישי כנגד העיתון ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, אלון שלו ומרדכי גילת; עם זאת בית המשפט פסק כי חוטר-ישי לא הביא ראיות שהעיתון התכוון לפגוע בשמו הטוב ופסק לו פיצוי נמוך באופן יחסי - רק 24,000 ש"ח
הדר פרבר
התלמידים, מכיתה ט', יצרו "תא גזים" ואת "הרייכסטאג" בחדרי הצ'ט באתר האינטרנט ופרסמו תמונות של הפגנות נאציות והתעללות ביהודים    לאחת התלמידות מבי"ס שהתנגדה אמרו: אין לך זכות קיום ויש להשליך אותך לתנור כמו את השאר
מחלקה ראשונה
תערוכה חדשה במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשיה תל-חי
ארי סירקין
בית משפט השלום קריות מחק באופן נדיר כתב אישום נגד קבוצת הכדורסל מכבי קרית מוצקין ומנהליה, אשר הואשמו באי העברת ניכויים למס הכנסה, בשל טענת הגנה מן הצדק הואיל ולא היה שוני בין המקרה של הקבוצה הנאשמת ובין ענין התזמורת הסימפונית ומנהליה, שנכשלו בין היתר במעשים דומים ובהיקף כספי גדול בהרבה, ולמרות זאת החליט היועץ המשפטי לממשלה להפסיק את ההליכים נגדם
גלית יצחק
קרן ברל כצנלסון יוצאת בפרויקט במסגרתו יעברו יוצאי ברית המועצות סדנאות, מפגשים עם מנהיגים פוליטיים ועוד    יגאל צחור: "מטרת הפרויקט הינה לשמש 'קרש קפיצה' עבור אנשים אלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il