X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלי הזכויות במקרקעין בכיכר המדינה הגישו עתירה מינהלית כנגד החלטתה של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שלא לאשר את תוכנית העיצוב האדריכלי שנבחרה לפרויקט על-ידי בעלי הקרקע במרכז העתירה, שאלת עיצובם של שלושה בנייני מגורים שייבנו בכיכר
▪  ▪  ▪

בעלי הזכויות במקרקעין שבמתחם כיכר המדינה בתל אביב הגישו השבוע לביהמ"ש המחוזי בת"א עתירה מינהלית כנגד החלטתה של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, ת"א-יפו, שלא לאשר את תוכנית העיצוב האדריכלי שנבחרה לפרויקט על-ידי בעלי הקרקע.
במוקד העתירה, אשר הוגשה באמצעות עורכי הדין יהושע חורש, אמיר כספרי ומשה שמחיוף ממשרד ש.הורוביץ ושות', עומדת שאלת עיצובם של שלושת בנייני המגורים הגבוהים שיבנו בכיכר מכוח תכנית המתאר המקומית. המדובר בבניינים, אשר יכילו קרוב ל-400 יחידות דיור ואשר יתחמו את הכיכר משלושה כיוונים שונים.
תופעה מוכרת בשוק הנדל"ן בישראל הינה תופעת "שטחי ההפקר" - שטחי מקרקעין אשר את השלמת תכנון ייעודם הסופי ואישורו נמנעת הרשות המקומית מלהשלים במהלך שנים ארוכות. במקרים כאלה, נותרים בעלי הקרקע חסרי אונים ואובדי עצות כאשר במהלך שנים (לעיתים עשרות רבות של שנים) עומדת הקרקע כ"אבן שאין לה הופכין" ללא אפשרות פתוח וניצול של ממש.
כמקובל בתוכניות בנין עיר רבות, נקבע במסגרת התב"ע החלה על מתחם כיכר המדינה, כי כתנאי להגשת בקשות להיתרי בניה, תאושר על-ידי הוועדה המקומית תוכנית לעיצוב אדריכלי. תוכנית העיצוב האדריכלי לפרויקט כיכר המדינה, נבחרה במסגרת תחרות אדריכלים יוקרתית, שאורגנה ומומנה על-ידי בעלי הזכויות בקרקע. בתחרות זכה משרד האדריכלים יסקי ושות', אשר הכין את התוכנית שהוגשה לוועדה.
העותרים טוענים, כי אין כל מחלוקת ביחס להתאמתה של תוכנית יסקי להוראות התב"ע, ומכאן שבנסיבות אלה, סירובה של הוועדה המקומית לאשר את תוכנית העיצוב שנבחרה, מהווה חריגה מסמכותה. העותרים מוסיפים, כי לאור מודעותה של עיריית ת"א להליכי תחרות האדריכלים למן ראשיתם, ונוכח המצגים ששידרה כלפי בעלי הזכויות, לאחר שראתה את ההצעות השונות שהוגשו לתחרות, לפיהם תשתף פעולה עם כל אדריכל שיבחר בתחרות, ברור כי החלטת הוועדה המקומית נגועה בחוסר סבירות קיצוני.
על-פי העתירה, החלטתה של הוועדה המקומית שלא לאשר את תוכנית יסקי, הסתמכה במידה רבה, על חוות דעתו של מהנדס העיר תל-אביב, דני קייזר. התנגדותו של קייזר לתוכנית יסקי, מוצגת בעתירה כתמוהה ואירונית - קייזר הוא האדריכל אשר ערך בזמנו את התב"ע נשוא העתירה, שעיון בה מלמד, כי סגנון עיצובם של המגדלים בתוכנית יסקי תואם במידה רבה את רוח התשריט שערך בזמנו קייזר, בו מופיעים שלושה צמדי מגדלים מונומנטליים דמויי "שער הניצחון" הצרפתי.
על-פי העתירה, "שינוי טעמו" ותפיסתו של קייזר ביחס לחזות הרצויה של מגדלי המגורים המתוכננים בפרויקט כיכר המדינה, אין בו, בכדי להתיר לרשויות לפסול תוכנית עיצוב אדריכלי, אשר הוגשה על-ידי בעלי הקרקע, ועומדת בכל תנאי התב"ע.
בעלי הקרקע הבהירו בעתירה, כי מגדלי המגורים, אשר ביחס אליהם נסובה המחלוקת, מצויים בשטח המגרשים הפרטיים במתחם הכיכר, בהפרדה מלאה מן המגרשים הציבוריים השייכים לעיריית תל-אביב, עליהם מתוכננים להיבנות מבני ציבור.

תאריך:  04/05/2005   |   עודכן:  04/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת בסיוע של קרן נד"ב    ייעודו של הפרויקט - להפוך את המאגר לנגיש לקהילות היהודיות במדינות בריה"מ לשעבר ולאוכלוסיה הדוברת רוסית
מיכאל דבורין
כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א שקיבל באופן חלקי את תביעתו של חוטר-ישי כנגד העיתון ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, אלון שלו ומרדכי גילת; עם זאת בית המשפט פסק כי חוטר-ישי לא הביא ראיות שהעיתון התכוון לפגוע בשמו הטוב ופסק לו פיצוי נמוך באופן יחסי - רק 24,000 ש"ח
הדר פרבר
התלמידים, מכיתה ט', יצרו "תא גזים" ואת "הרייכסטאג" בחדרי הצ'ט באתר האינטרנט ופרסמו תמונות של הפגנות נאציות והתעללות ביהודים    לאחת התלמידות מבי"ס שהתנגדה אמרו: אין לך זכות קיום ויש להשליך אותך לתנור כמו את השאר
מחלקה ראשונה
תערוכה חדשה במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשיה תל-חי
ארי סירקין
בית משפט השלום קריות מחק באופן נדיר כתב אישום נגד קבוצת הכדורסל מכבי קרית מוצקין ומנהליה, אשר הואשמו באי העברת ניכויים למס הכנסה, בשל טענת הגנה מן הצדק הואיל ולא היה שוני בין המקרה של הקבוצה הנאשמת ובין ענין התזמורת הסימפונית ומנהליה, שנכשלו בין היתר במעשים דומים ובהיקף כספי גדול בהרבה, ולמרות זאת החליט היועץ המשפטי לממשלה להפסיק את ההליכים נגדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il