X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה: אם לא ייעשה שימוש במבנים ובקרקעות המיועדים לדיור זמני, תוכל הממשלה למכור את היחידות הזמניות או לחילופין לעשות שימוש בקרקעות שהוכשרו שרת המשפטים: מי שיתנגד בכוח לפינוי לא יוכל להתגורר בגוש הישובים החדש
▪  ▪  ▪
בית חדש נבנה בנווה דקלים [AP]

נווה דקלים [AP]


עומר כרמון, ענבל אביב
מסתמן רוב להשארת בתי המתפנים ברצועת עזה

מיכאל דבורין
חשין: "עם ישראל החליט להתנתק, עם ישראל צריך לשלם"

"לא נחתום על הצטרפות לתוכנית"
ראשי המתנחלים בגוש קטיף החליטו אמש (ד', 4.5.05) להמשיך את המו"מ עם הממשלה על תוכנית ניצנים, אך לא להתחיל ולהחתים את התושבים על הצטרפותם לתוכנית. בכך לא תוכל הממשלה להתחיל בהליכים להקמת ישובים קבע חדשים עבור המתנחלים.
ביום בק מסרה הממשלה לנציגי המתנחלים, כי באזור ניצנים יוקמו עד ארבעה ישובים חדשים. לנציגים הובהר כי עליהם לברר בהקדם כמה תושבים מעוניינים להתגורר בישובים החדשים, במידה ומדובר בעשרת אלפים תושבים לפחות, יקבל גוש הישובים החדש מעמד של מועצה אזורית.
שרת המשפטים, ציפי לבני, הבהירה למתנחלים שיוצגו בידי עו"ד יצחק מירון (העומד בראש 'פורום המשפטנים למען ארץ ישראל'), כי כדי להעביר את התוכנית באישור מזורז בוועדה לתיכנון ובנייה יש צורך בתשובת המתנחלים כבר בימים הקרובים.
הממשלה, שיוצגה בדיון בידי שרת המשפטים ומנכ"לי משרדי ראש הממשלה, המשפטים והשיכון, הבטיחה לספק למתנחלים מגורים זמניים עד שייבנו הישובים החדשים. ליבני הבטיחה לעגן את ההבנות בחקיקה מיוחדת בכנסת כדי שניתן יהיה להשיג את התקציבים הדרושים.
"הבנייה לא תפגע בשמורות הטבע"
ועדת השרים בראשותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, התכנסה אמש (ד', 4.5.05) לדיון בנושא הליכי יישום תוכנית ההתנתקות.
בפתח הישיבה סקרה שרת המשפטים, ציפי לבני, את התקדמות המגעים מול קבוצות המתיישבים באזור חבל עזה ועורכי הדין המייצגים אותם.
השרה לבני הציגה את שטחי ההתיישבות שהוצעו לנציגי המתיישבים, הממוקמים בישוב ניצן ובשטח הצפוני של העיר אשקלון, תוך הדגשה כי הבנייה המתוכננת אינה פוגעת בשטחי שמורות הטבע והחולות.
לדברי השרה לבני: "מדובר באופציה מודולארית התלויה במספר המתיישבים שיביעו נכונות לעבור לאזורים אלו. אם נגיע למסה של מתיישבים, נוכל גם להקים מועצה מקומית נפרדת לאותם מתיישבים". השרה לבני ציינה כי תהליך מציאת הפתרונות החלופיים נעשה בכפוף לסעיף 85 בחוק יישום תוכנית ההתנתקות המתייחס לפתרונות דיור לקבוצות גדולות.
השרה לבני הוסיפה כי יש לצפות שהמתיישבים ימנעו מנקיטת פעולות אלימות במהלך הפינוי, ואמרה כי "לא יכול להיות מצב בו אדם ירים יד על שוטר ואז יהיה חלק מפרוייקט ההתיישבות החלופית באזור ניצנים".
בהקשר זה אמר ראש הממשלה: "ברור כי אין כל כוונה שהמתיישבים יצהירו כי הם תומכים בתהליך ההתנתקות. אבל יש לצפות שלא ינקטו פעולות לא חוקיות".
ועדת השרים החליטה כי על מינהל התכנון במשרד הפנים ועל משרד הבינוי והשיכון להתחיל לאלתר בהכנת תוכנית להתיישבות באזור ניצנים עבור מתיישבי חבל עזה.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, הציג את פתרונות הדיור הזמניים שיעמדו לרשות המתיישבים עד שאלו יעברו אל מגורי הקבע.
לדבריו המדינה בנתה מאגר הכולל רישום של מאות דירות פנויות לשכירות ברחבי הארץ, כאשר מספר גדול של דירות אותר באשקלון.
בנוסף פועלת הממשלה להקמת אתרי מגורים זמניים בשלושה מקומות עיקריים: ישוב ניצן, מועצה אזורית שפיר וישוב יד בנימין. התוכניות לשכונות המגורים הזמניות יישומו בהתאם לרמת הדרישה להן.
במקביל, נעשות עבודות תכנון להרחבת יישובים קיימים. לדברי כהן הרחבות אלו נעשו בהתאם להבנות שהושגו עם מתיישבים שהביעו עניין לעבור לישובים אלו.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שמואל אבואב, סקר את התקדמות ההערכות ההתיישבותית בשטח. לדבריו החלו עבודות ביצוע בנקודות הבאות:
ביבול (שם צפויים להיבנות כ-100 מבנים טרומים), מפלסים (שם צפויים להיבנות 32 מבניים מתועשים), מבקיעים (שם צפויות להיבנות 26 יחידות למגורי קבע), בת הדר (שם צפויים להיבנות 38 יחידות למגורי קבע), כרמיה (שם צפויים לקום 56 מבנים מתועשים), זיקים (שם צפויים לקום 31 מבנים מתועשים) ותלמי יפה ( שם צפויים לקום 40 מבנים מתועשים).
במקביל, צוותים של מתכננים מגבשים בימים אלו את הרחבות היישובים הקיימים, ובתוך כשבועיים יפרסם משרד השיכון מכרזים לביצוע כל האתרים. אבואב ציין כי משרד הביטחון פירסם לפני מספר ימים מכרז לרכישת כ-300 מבנים טרומים.
בנוסף, אישרה ועדת השרים תוכנית לפיה היישובים באזור עוטף עזה יבנו תוך פרק זמן קצר מבנים המיועדים לשכירות. עלות ההקמה של מבנים אלו תוטל על יזמים פרטיים, כאשר במידה ומבנים אלו יאוכלסו במתיישבים מרצועת עזה תתחייב המדינה לשלם את שכר הדירה. במידה והמתיישבים לא יעשו שימוש ביחידות אלו תשלם המדינה פיצוי ליזמים. בדרך זו יועמדו לרשות המתיישבים דירות זמינות לשכירות באופן מיידי.
ראש הממשלה הדגיש כי אם לא ייעשה שימוש במבנים ובקרקעות המיועדים לדיור זמני, תוכל הממשלה למכור את היחידות הזמניות או לחילופין לעשות שימוש בקרקעות שהוכשרו במטרה לחזק את אזור הדרום. לדברי ראש הממשלה חיזוק הנגב הינו אחד מהיעדים המרכזיים שהציבה לה הממשלה, ועל כן תוכניות אלו עולות בקנה אחד עם מדיניות הממשלה בכל מקרה, והעבודות שייעשו בתחום זה לא יירדו לטימיון.
ראש הממשלה הורה לנציגי מנהלת סל"ע, מנהל מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות לסיים את הליך גיבוש הפתרונות בדבר הנחלות החקלאיות. ראש הממשלה הנחה להביא הצעת החלטה מתואמת בנושא זה לאישור הממשלה כבר ביום א' הקרוב.

תאריך:  04/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בחודשים האחרונים נמצאו ברחבי באר שבע ובסביבתה עשרות צלבי קרס שרוססו על קירות בנינים, מבני ציבור וגנים ציבוריים    הצעיר נעצר בתום חקירה סמויה בת חודש ימים    באריאל נעצר חייל צה"ל שהודה בעבירות דומות
ענבל אביב
התרגשות הישראלית סביב הסיכוי של מכבי תל אביב להיות שוב אלופת אירופה בכדורסל, לא פסחה גם על חברות הצרכנות השונות, המציעות שלל הפתעות ומתנות לשחקני מכבי תל אביב אם יצליחו להביא את הגביע לישראל, ולא שוכחות גם את האוהדים הנאמנים
רנית נחום-הלוי
ארגון נפגעי פעולות האיבה פנה לוועדת השרים לטקסים ולסמלים בבקשה לאשר הקרנת השמות בערוץ 33    "אסור ששמם של חללי הטרור יפקד ביום הזיכרון רק בשל העובדה שלא לבשו מדים ביום הירצחם"
מיכל הרשקוביץ
במסגרת ההסכם, HP תשלם סכום נטו של 325 מיליון דולר ל-EMC
רנית נחום-הלוי
פרס גורף את ציבור המשכילים, אשכנזים ובעלי השכלה גבוהה    וילנאי מועדף על המזרחיים    כך עולה מסקר שנערך ע"י ארבעה מכוני מחקר מובילים: 'דחף', 'טלסקר', 'סמית' ו'הגל החדש'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il