X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עובד הפנטגון לארי פרנקלין, החשוד בהעברת מידע מסווג לאנשי השדולה היהודית בארה"ב, איפא"ק, נעצר אמש בידי סוכנות הביון המרכזית האמריקנית בתום חקירה שנמשכה מספר שעות שוחרר פרנקלין תמורת ערבות בסך 100 אלף דולרים דרכונו ואקדחו נלקחו ממנו
▪  ▪  ▪

עובד הפנטגון, לארי פרנקלין, החשוד בהעברת מידע מסווג לאנשי השדולה היהודית בארה"ב, איפא"ק, נעצר אמש (ד', 4.5.05) בידי סוכנות הביון המרכזית האמריקנית (FBI) והוא צפוי לעמוד לדין בקרוב.
בתום חקירה שנמשכה מספר שעות שוחרר פרנקלין תמורת ערבות בסך 100 אלף דולרים. דרכונו ואקדחו נלקחו ממנו.
בידי החוקרים האמריקנים הוכחות לכאורה, כי פרנקלין, ששימש כאנליסט במחלקה לאירן והמזרח התיכון, נפגש לפני כשנתיים עם שני בכירים בשדולה היהודית: סטיב רוזן וקית' וייסמן, והעביר להם מידע על התקפה צפויה נגד כוחות אמריקנים בעירק. בפגישה נכח גם היועץ המדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון, נאור גילון.
פרנקלין אמר למשתתפי הפגישה כי מדובר במידע מסווג וביקש מהם לא לעשות בו שימוש.
בתקשורת האמריקנית דווח, כי חוקרי ה-FBI דרשו מפרנקלין לשתף פעולה כדי למנוע מעצמו עונש כבד. פרנקלין העביר לבכירי איפא"ק מידע שגוי על סכנה כביכול לסוכנים ישראלים בצפון עירק.
כשנודע לסוכנויות הביון האמריקניות כי המידע הועבר לישראל, פתחו רשויות החוק האמריקניות בחקירה גלויה במהלכה התקיימו שתי פשיטות על משרדי השדולה היהודית. רוזן ווייסמן פוטרו מאיפא"ק בחודש שעבר.
כזכור, ישראל התחייבה בפני וושינגטון להימנע מריגול בשטח ארה"ב, זאת לאחר חשיפתו בשנת 1985 של המרגל, ג'ונתן פולארד.
לארי פרנקלין שהה בעבר מספר חודשים בישראל במסגרת שירותו בחיל האוויר האמריקני. בתקשורת האמריקנית נטען בעבר, כי החקירה מתמקדת בקשריו עם שתי דמויות שנויות במחלוקת: איש העסקים העירקי אחמד שלבי, וסוחר הנשק האירני, מונשר גורבניפר.
שלבי נחשב עד תחילת המלחמה בעירק כיקיר הפנטגון, אולם לאחר מכן השתנה היחס כלפיו והוא הואשם בהעברת מידע שקרי על יכולותיו הבלתי קונבנציונליות של סדאם חוסיין ובשיתוף פעולה עם המודיעין האירני.
לפני כשנה וחצי עמד לארי פרנקלין במוקד סערה, כאשר נפגש עם סוחר הנשק האירני גורבניפר. שמו של גורבניפר נודע במחצית שנות ה-80' בשל מעורבותו בהעברת 508 טילי נ"ט מסוג טאו מישראל לאירן, במסגרת עסקת אירן-גייט.
בוושינגטון נוהגים לומר כי השדולה היהודית איפא"ק נוהגת להעסיק בכירים בפנטגון שיצאו לגמלאות, זאת "כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בארה"ב". פרנקלין עמד לצאת בקרוב לגמלאות.

תאריך:  04/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
זקן המקובלים מגלה שמשיח בן דוד כבר מסתובב בינינו, ועתיד להתגלות בכל רגע, כאשר בלבושו מוסתר מגן-דוד
עומר כרמון
ראש הממשלה: אם לא ייעשה שימוש במבנים ובקרקעות המיועדים לדיור זמני, תוכל הממשלה למכור את היחידות הזמניות או לחילופין לעשות שימוש בקרקעות שהוכשרו    שרת המשפטים: מי שיתנגד בכוח לפינוי לא יוכל להתגורר בגוש הישובים החדש
שלומי דיאז
בחודשים האחרונים נמצאו ברחבי באר שבע ובסביבתה עשרות צלבי קרס שרוססו על קירות בנינים, מבני ציבור וגנים ציבוריים    הצעיר נעצר בתום חקירה סמויה בת חודש ימים    באריאל נעצר חייל צה"ל שהודה בעבירות דומות
ענבל אביב
התרגשות הישראלית סביב הסיכוי של מכבי תל אביב להיות שוב אלופת אירופה בכדורסל, לא פסחה גם על חברות הצרכנות השונות, המציעות שלל הפתעות ומתנות לשחקני מכבי תל אביב אם יצליחו להביא את הגביע לישראל, ולא שוכחות גם את האוהדים הנאמנים
רנית נחום-הלוי
ארגון נפגעי פעולות האיבה פנה לוועדת השרים לטקסים ולסמלים בבקשה לאשר הקרנת השמות בערוץ 33    "אסור ששמם של חללי הטרור יפקד ביום הזיכרון רק בשל העובדה שלא לבשו מדים ביום הירצחם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il