X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בג"צ דחה עתירתם של כ-200 מנהלים בכירים בתעשיה האווירית, אל-על ובזק, שהשיגו על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, לפיה הם אינם זכאים לקבל תוספת שכר בשיעור של 33%, אשר ניתנה בשנת 1996 לחברי כנסת
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה השבוע (2.5.05) עתירתם של כ-200 מנהלים בכירים בתעשיה האווירית, אל-על ובזק, שהוגשה עקב פסק דין שנתן בית הדין הארצי לעבודה, אשר קבע, כי העותרים לא זכאים לקבל תוספת שכר בשיעור של 33%, אשר ניתנה בשנת 1996 לחברי כנסת.
העותרים, כמאתיים במספר, הינם עובדים בכירים, או היו עובדים בכירים, של התעשיה האווירית, אל-על ובזק, כולן חברות ממשלתיות. לטענת העותרים, היה על החברות להצמיד את שכרם לשכרם של המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ובהתאם - להוסיף לשכרם, מאז חודש אוקטובר 1996, שכר בשיעור של 33%. משסירבו החברות לדרישת העותרים, הם הגישו תביעה לביה"ד האזורי לעבודה, בטענה כי קופחו בשכרם ולא קיבלו תוספת שכר כזכותם.
ביה"ד האזורי דחה את התביעה, ועל כך הגישו העותרים ערעור לביה"ד הארצי לעבודה, שדחה אף הוא את תביעתם. בעקבות פסק-דינו של ביה"ד הארצי, פנו העותרים לבג"צ.
בג"צ דחה את העתירה, בנימוק שלא נפלה בחלטת ביה"ד הארצי טעות משפטית, המזכה את העותרים במבוקשם והמחייבת את בג"צ לבטל את פסק דינו של ביה"ד הארצי לעבודה.
עו"ד מיכל שקד, טענה בשם העותרים, כי ביה"ד היה צריך להכריע בשאלה של נושא הצמדת שכרם של העותרים לשכרם של המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה, ואילו הוא הכריע בשאלת היחס בין שכרם של העותרים לבין שכרם של חברי כנסת. משלא דן ביה"ד בשאלה אליה נדרש, טענה שקד, נגרם לעותרים עיוות דין ועל כן יש להכריז על ביטול פסק דינו של ביה"ד הארצי לעבודה ועל החזרת הדיון אליו להכרעה בשאלה שהיה עליו להכריע בה.
בג"צ החל דיונו באיזכור שני התנאים המצטברים הנדרשים, לשם להתערבות בג"צ בהחלטת ביה"ד הארצי לעבודה: אחד, טעות משפטית מהותית בפסק-הדין, ושני, שהצדק מחייב התערבות בג"צ.
נקבע, כי בנסיבות המקרה, לא מולאו שני התנאים האמורים:
- לא נפלה בחלטת ביה"ד הארצי טעות משפטית, המזכה את העותרים במבוקשם והמחייבת את בג"צ לבטל את פסק דינו של ביה"ד הארצי לעבודה.
- מדובר בסכסוך פרטיקולרי על שכר שיש לשלם לעובדים, שאין לו השלכות רוחב משפטיות, ואף לא מדובר בפירוש של חוק. בנסיבות אלו, לא מצא בג"צ הצדק משפטי להתערב בהחלטת ביה"ד הארצי לעבודה.
כאמור, העתירה נדחתה ונקבע, כי העותרים ישלמו לחברות שכר טרחת עו"ד בסך 15,000 שקל.
בג"צ 4829/04 אברהם אהרון ואח' נגד בית הדין הארצי לעבודה, תעשיה אווירית, חברת אל על, חברת בזק, רשות החברות הממשלתיות

תאריך:  05/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המחיר הלא סופי שניתן: 62,595 אירו    המכירה צפויה להיסגר היום והמחיר עוד צפוי לעלות
גלית יצחק
גרמניה יזמה חוק לפיו יאסר באופן מוחלט העישון בזמן נהיגה, בטענה שהדבר מגביר את הסיכון לתאונות    האגודה למלחמה בסרטן פנתה בדרישה לשר התחבורה ליזום הצעת חוק כמו זו בגרמניה
יפעת גדות
את השיר "חלום" כתב נער בשם אברמק קופלוביץ שלא זכה להגיע לגיל עשרים אלא נרצח בגיל 14 במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ
מיכאל דבורין
התיקון בכללי ההשקעה של חברות הביטוח נוגע, בין היתר, להאחדת הכללים החלים על השקעות חברות ביטוח וקופות גמל ובעיקר בכל הנוגע להשקעת כספים שבהם תגמולי הביטוח להם זכאים המוטב והמבוטח בקרות מקרה הביטוח תלויים בתשואה שמניבות השקעות המבטח
מיכאל דבורין
זאת בעקבות הרוויה בשני סוגי הפירות בשוק המקומי; לדברי מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל המגדלים הצליחו לאתר שני שווקי יעד חדשים לפירות הקיץ הישראלים וייצאו אליהם חלק מהתוצרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il