X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך דיון בבית הדין לעבודה הגיעו הצדדים לפשרה לטענת ארגוני המורים, תוכנית שרת החינוך לקיצוץ 3 שעות שבועיות לכל תלמיד במערכת החינוך משמעותה קיצוץ בפועל של שנת לימודים וחצי בממוצע לאורך 12 שנות לימוד ארגוני המורים קראו לציבור ההורים במדינה להתקומם נגד תוכנית לבנת ביום ב' תתקיים הפגנת מורים בגן הורדים בירושלים
▪  ▪  ▪

בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הגיעו (ו', 6.5.05) ארגוני המורים ומשרד החינוך לפשרה, לפיה קיומן של ועדות השימוע והערעור למורים המפוטרים יידחו ליום ו' הבא (13.5.05) ולזה שאחריו (20.5.05), במקום להתקיים בימי ראשון ושני הקרוב.
בפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין עוד סוכם, כי עד ליום א' הקרוב, יעביר משרד החינוך ליו"ר הסתדרות המורים רשימה מפורטת של המוזמנים לועדות, לפי מחוזות. בית הדין הדגיש, כי "למען הסר ספק, מובהר כי פרוט נוסף להנמקות יוכל להימסר לפחות 24 שעות לפני הוועדה המתייחסת לכל מורה". כל מורה יהיה רשאי לעיין בתיקו האישי ומורה שיבקש לעיין בתיקו האישי בטרם יופיע בפני הוועדה צריך לבקש זאת מראש.
בית הדין המליץ לצדדים לחזור ולנהל משא-ומתן "כן ואינטנסיבי על-מנת להגיע לפיתרון במכלול הבעיות העומדות על הפרק ביניהם, מזה מספר חודשים". בנוסף נכתב, כי "בית הדין סמוך ובטוח כי הצדדים יפעילו זכויותיהם בתום לב ומתוך ניסיון כן לבצע ההליך העומד בפתח באופן הראוי ביותר, בשים לב להיקפו ולכך שעסקינן בבני אנוש".
ארגוני המורים: תוכנית לבנת היא מעבר ל-10 וחצי שנות לימוד
עוד לפני הפגישה בבית הדין, אמרו בהסתדרות המורים, כי תוכנית שרת החינוך לקיצוץ 3 שעות שבועיות לכל תלמיד במערכת החינוך משמעותה קיצוץ בפועל של שנת לימודים וחצי בממוצע לאורך 12 שנות לימוד. כך לגרסתם (יום ה', 5.5.05) של נציגי הסתדרות המורים.
לטענתם, "במקום ששרת החינוך תמשיך להונות את הציבור ולהתחבא מאחורי מספרים, פשוט תודיע כבר היום על ביטול כיתות א' ומחצית משנת לימוד כיתה ב' - כי זו המשמעות בפועל של תוכנית הקיצוצים שלה".
הם מציינים, כי במסגרת הקיצוץ האחרון בתקציב החינוך עליו הודיעה השרה, יקוצצו לכל תלמיד בישראל כ-110 שעות לימוד בשנה. במשך 12 שנים, הם טוענים, המדובר למעשה בקיצוץ של כ-1,300 שעות. קיצוץ אחרון זה מתווסף לקיצוצים של אלפי שעות לימוד לכל תלמיד בתקופת כהונתה של לבנת כשרת החינוך.
לדברי מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, "מדובר במכת גרזן על החינוך בישראל שתהווה בכייה לדורות ותביא להרס חינוכי, תרבותי וחברתי במדינה. תוכנית לבנת תמקם את מערכת החינוך של ישראל במקום בו נמצאות מערכות החינוך של מדינות העולם השלישי".
ארגוני המורים קוראים לציבור ההורים במדינה להתקומם נגד תוכנית לבנת שאת נזקיה לא ניתן יהיה לתקן. לטענתם, "שרת החינוך לא למדה דבר, לא לומדת ולא תלמד. לבנת חושבת שבאמצעות כפייה והתנהגות כוחנית נוכל להבטיח את עתיד ילדינו. במסגרת מאבקה הפוליטי, תביא לבנת להרס החינוך במדינה".
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, אמר כי קיצוצי לבנת יהפכו את מערכת החינוך בישראל לפרימיטיבית ביותר בעולם המערבי. כל אזרח בישראל צריך לדעת כי לתוכנית לבנת השלכות חמורות על הכלכלה, החברה, המדע והצבא בישראל בטווח הקצר והארוך".
כ-20,000 מורים מאזור תל אביב, המרכז וירושלים, ישתתפו ביום שני הקרוב (9.5.05) בהפגנת ענק שתתקיים בגן הורדים בירושלים, במחאה על מכתבי הפיטורים שנשלחו על-ידי משרד החינוך. ההפגנה צפויה להתחיל בשעה 11:00. בבתי הספר שמהם ישתתפו מורים בהפגנה לא יתקיימו לימודים.

תאריך:  06/05/2005   |   עודכן:  06/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בנק אוצר החייל הסכים להגדלת המינוף של פיקדון המדינה    הקרן לסיוע לעסקים קטנים בישראל הוקמה ביולי 2003    הקרן לעסקים קטנים פועלת באמצעות שני בנקים, בנק אוצר החייל, והבנק הבינלאומי
שלומי דיאז
שלושה נהרגו בתאונה בכניסה לאילת    ילד בן 10 נהרג בדליית אל-כרמל    רכב פרטי שנסע באזור הכניסה הדרומית לדימונה ביצע פניית פרסה במקום אסור ושניים נהרגו    שני בני אדם נוספים נהרגו בתאונות בנהריה ואשקלון
מיכאל דבורין
אלופת אירופה הציגה יכולת מצויינת וגברה על הקבוצה היוונית בתוצאה המשכנעת 91: 82; יריבתה של מכבי ת"א בגמר תהיה טאו ויטוריה הספרדית שהדהימה את המארחת צ.ס.ק.א מוסקבה בניצחון מרשים
שוש מיימון
הספר של רוברט מקיי, הגורו של התסריטאים, 'סיפור' יצא מתורגם לעברית
עומר שיקלר
החייל המשרת בגדוד הסיור הבדואי הורשע בגין זאת שירה בפלשתיני לא חמוש    לאחר האירוע דיווח מפקד העמדה למפקדו ולחמ"ל באמצעות מכשירי הקשר כי הפלשתיני היה חמוש ולכן ירה בו למרות שלא כך היה הדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il