X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת דנקנר מחזיקה עתה ב-25% ממניות סלקום, באמצעות אי.די.בי לאחר הרכישה תחזיק בכ-60% מהמניות האחים ספרא סירבו בשלב זה למכור את חלקם בסלקום לאי.די.בי
▪  ▪  ▪

איש העסקים נוחי דנקנר יצא בשבוע שעבר לברזיל, בניסיון לרכוש את מלוא השליטה בחברת התקשורת סלקום. בכך מתכוון דנקנר להעמיק את מעורבותה של קבוצת אי.די.בי. בשוק התקשורת בישראל. ואולם, דנקנר השיג רק את חצי תאוותו: חברת BellSouth הסכימה למכור את חלקה (35%), אך האחים ספרא סירבו.
הבוקר (יום א') מסרה קבוצת אי.די.בי., כי חברת דיסקונט השקעות (חברה-בת) צפויה לחתום על הסכם לרכישת חלקה של BellSouth האמריקנית (35%) בסלקום לפי שווי חברה של כ- 1.8 מיליארד דולר. כן מאשר החברה כי נוחי דנקנר, יו"ר IDB, נפגש עם ג'וזף ספרא בסאו פאולו לפני סיכום העסקה עם BellSouth.
נמסר עוד, כי ביום חמישי האחרון, לאחר פגישות בניו יורק שקיימו יו"ר קבוצת IDB נוחי דנקנר ונשיא דיסקונט השקעות עמי אראל, עם נציגים בכירים של חברת BellSouth, סוכמה עסקה לפיה תרכוש דסק"ש את מלוא אחזקתה (50%) של חברת BellSouth בחברת "טלמן" - עסקה המשקפת רכישת אחזקה בשיעור של 34.75% בחברת סלקום, תמורת 625 מליון דולר (העסקה מבוססת על שווי של כ- 1.8 מיליארד דולר לסלקום). עם השלמתה עיסקה תחזיק קבוצת אי.די.בי - המחזיקה עתה ב-25% ממניות סלקום - 60% ממניות סלקום, ובכך היא הופכת בפועל לבעלת השליטה.
העסקה מותנית באישורי הדירקטוריונים של הצדדים ובחתימת הסכם הרכישה הצפויה בימים הקרובים. ביצועה של העסקה יהיה מותנה בהשגת אישורים שונים, לרבות אישורים הדרושים לפי דין, ובתנאים מוקדמים נוספים. השלמת העסקה ("Closing"), אם תבוצע, צפויה במחצית השניה של שנת 2005.
לאחר הרכישה תהיה האחזקה והשליטה בטלמן משותפת (50:50) לקבוצת ספרא ולדיסקונט השקעות. לדיסקונט השקעות אחזקה נוספת בסלקום בשיעור של 25, וכאמור, עם אחזקה זו היא הופכת לבעלת השליטה.
השלמת העסקה כפופה לזכות הצטרפות למכירה (Tag Along) ולזכות סירוב ראשונה של קבוצת ספרא. ולפיכך, השיעורים הסופיים של האחזקות בסלקום יקבעו בהתחשב במימוש זכויות אלו ובמגעים המתקיימים בין קבוצות ספרא ו- IDB, ועשויים להשתנות.
העיסקה עם BellSouth סוכמה לאחר שנוחי דנקנר ועמי אראל נפגשו קודם לכן בסאו פאולו בברזיל עם ראשי קבוצת ספרא - ג'וזף ספרא וג'יקוב ספרא - ותאמו עימם הן את חתימת העסקה עם BellSouth והן את המשך המגעים ביניהם לגבי שיתוף פעולה עתידי בין קבוצת ספרא לבין קבוצת IDB בקשר עם סלקום.
נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, מסר: "לאחר שיחות שקיימתי עם ג'וזף ספרא אני סבור כי שיתוף הפעולה בין שתי הקבוצות, קבוצת ספרא וקבוצת IDB, יוצר הזדמנות להפוך את סלקום תוך זמן קצר לקבוצת התקשורת הגדולה והמובילה בישראל".
קבוצת אי.די.בי. מחזיקה ביתרות מזומנים בהיקף כולל של כ-3 מיליארד ש"ח, דבר המאפשר לה עתה לבצע השקעות ענק מבלי להידרש למימון בנקאי.
חברת סלקום נחשבת כיום לחברת התקשורת הפרטית הגדולה בישראל, והשניה בגודלה (אחרי בזק) בשוק התקשורת. היקף עסקיה בשנת 2004 הגיע ל-5.6 מיליארד ש"ח. סך רווחיה הגיע ל-617 מיליון ש"ח. הונה העצמי המתואם הסתכם בדצמבר 2004 ב-3.1 מיליארד ש"ח.
דנקנר, כאמור, מבקש להגדיל את אחזקות אי.די.בי. בשוק התקשורת. במסגרת מדיניות זו השתתפה אי.די.בי. בהליכים המקדמיים להשתתפות במכרז רכישת בזק, אך פרשה מהמירוץ בעקבות המגבלות שהוטלו על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, שאף חייב את אי.די.בי למכור את חלקה בסלקום - אם וכאשר תזכה במכרז לרכישת בזק.

תאריך:  08/05/2005   |   עודכן:  08/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אתר חדש קורא לחתום על עצומה נגד יישוב חולות ניצנים והרס מרחב המחייה של בע"ח רבים וצמחיה
גלית יצחק
החל מהיום יוכלו חולי סרטן להכנס למרכז, אשר ירכז את כל הטיפולים והמחקרים המיועדים לחולי סרטן בישראל    המרכז כולל 9 קומות, 60 מיטות אשפוז, 60 עמדות טיפול יום, למעלה מ-200 אנשי צוות רפואי ועוד
מירב לוי
אלדר: רק התערבות רה"מ תציל את מערכת החינוך    אתמול הבהיר יו"ר ההסתדרות החדשה, עמיר פרץ כי ישבית את המשק לבקשת המורים המיועדים לפיטורים    עשרות אלפי מורים יצאו להפגין בגן הוורדים נגד הפיטורים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
סרט של חברת הפקות הסדרות הטלוויזיוניות המצליחות בין 20 הסרטים המתחרים בפסטיבל היוקרתי
יפעת גדות
מומחים לרפואת ילדים מסבירים כי קיים שוני משמעותי בין הערכות וטיפול בכאב אצל ילדים ומבוגרים הנובע מהקושי של הילד להסביר ממה הוא סובל ועד כמה זה כואב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il