X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש המחוזי קיבל עדותה של אשה והרשיע בעלה באונס, וזאת למרות סתירה שנתגלתה בגרסתה, בשאלת המועד בו התרחש האונס ביהמ"ש העליון, בהסתמך על סתירה זו ועל בעיות נוספות בגרסת האשה, זיכה את הנאשם מעבירת האונס
▪  ▪  ▪

ביהמ"ש העליון קיבל באופן חלקי, ערעור שהגיש נאשם על פסק-דינו וזיכה אותו מעבירת האונס בה הורשע. נקבע, כי מאחר והמתלוננת, אשתו של הנאשם, נקבה ביום שני כיום ביצוע האונס בתלונה שהגישה למשטרה ואילו בעדותה, נקבה ביום שבת, יש לזכות את הנאשם מחמת הספק.
הבעל הורשע בביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע, בביצוען של מספר עבירות כלפי בת-זוגו: אינוס, תקיפת בן-זוג, איומים והדחה בחקירה. בעקבות ההרשעה, נגזרו עליו 5 שנות מאסר וכן שנתיים מאסר על-תנאי. הבעל הגיש ערעור לביהמ"ש העליון על הרשעתו, בעוד שמדינת ישראל, השיגה על קולת העונש.
ביהמ"ש המחוזי: קיבל את גרסת האשה למרות סתירות שנמצאו בה
הרשעת הבעל התבססה בעיקר על עדותה של האשה. בעדותה, סיפרה האשה כי ביום שני, כשבוע לפני הגשת התלונה, הגיע הבעל לביתה, וחרף התנגדויותיה ומחאותיה, אנס אותה. היא סיפרה, כי איימה על בעלה שתתלונן במשטרה והוא בתגובה, הזמין אותה להתארח בביתו ביום המחרת, כדי ליישר את ההדורים ביניהם. היא הגיע לביתו בלוויית ילדם המשותף, אולם לטענתה, במהלך אותו ביקור, תקף אותה הבעל פעם נוספת, ואף ניסה לחנוק אותה.
לאחר שהיא נחלצה מידיו ועשתה את דרכה אל מחוץ לדירה, הלך הבעל בעקבותיה והציע לפצותה בכסף כדי שתימנע מלפנות למשטרה. לבסוף, סוכם כי הבעל ישלם לה סכום של 1,000 שקל, שאת מחציתו הוא שילם עוד באותו יום, ואת היתרה השלים ביום המחרת.
בגרסת האשה נתגלתה סתירה, בשאלת המועד בו התרחשה עבירת האינוס. האשה טענה בהודעותיה במשטרה, כי עבירת האינוס בוצעה בגופה ביום שני, ואילו בעדותה בביהמ"ש, טענה שהאינוס בוצע ביום שבת. בהמשך חקירתה הנגדית נאמר לאשה, כי בחקירתה במשטרה היא טענה שהאונס התרחש ביום שני, אולם היא נותרה איתנה בדעתה כי נתון זה שגוי וכי האירוע התרחש ביום שבת.
חרף הקושי הנובע מהסתירה האמורה, סבר ביהמ"ש המחוזי, כי אין בכך כדי לפגום בעדותה של האשה, מאחר והיא הותירה רושם מהימן, ולעדותה נמצאו חיזוקים שהוגדרו כ"משמעותיים".
ביהמ"ש העליון: זיכה את הבעל מעבירת האונס
ביהמ"ש העליון התערב בהחלטת ביהמ"ש המחוזי וזיכה את הבעל מעבירת האונס. כלל הוא, שערכאת ערעור אינה מתערבת בממצאים של עובדה שנקבעו בערכאה הקודמת, אולם לכלל זה נקבעו חריגים. ביהמ"ש העליון סבר, כי המקרה שפניו נמנה על אותם חריגים, בהם התערבותה של ערכאת הערעור מותרת ואף נדרשת.
ביהמ"ש העליון ציין, שהיה על ביהמ"ש המחוזי לתהות, כיצד בטווח זמנים כה קצר, התקשתה האשה לזכור את היום בו בוצע בגופה מעשה שלדעת הכול הינו קשה וטראומטי. עוד ציין ביהמ"ש העליון בהחלטתו, כי גם גרסתה המאוחרת של האשה, לפיה בוצע האינוס ביום שבת, אינה עומדת במבחן הביקורת (היא טוענת שהוא היה בביתה עד מאוחר באותו יום ואילו עדויות מלמדות כי הוא היה מחוץ לביתה בשעות הערב).
"עובדה זו, בצירוף הימים הסותרים בהם נקבה המתלוננת כיום בו נאנסה, וכן בשילוב עם ביקורה התמוה בביתו של המערער יום או יומיים בלבד לאחר שהתרחש האינוס הנטען, מעוררים ספקות אשר לא ניתן היה לדלג מעליהם בהינף קולמוס, גם אם בית משפט קמא התרשם בחיוב מאישיותה של המתלוננת וממהימנותה".
ביהמ"ש העליון קבע, כי יש לקבל את ערעורו של הבעל באופן חלקי, ולזכות אותו מעבירת האינוס בה הורשע. הובהר, כי זיכויו מעבירת האונס, אין בו כדי להשליך על הרשעתו בעבירות הנוספות אשר יוחסו לו. לפיכך, נקבע כי עונש המאסר יופחת מחמש שנים לשנתיים, בעוד שהמאסר על-תנאי יישאר על כנו.

עפ 2698/03 ניתן ביום 8.5.05
תאריך:  08/05/2005   |   עודכן:  08/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כך אמר האפיפיור בנדיקט ה-16 מחלון חדרו בברכת יום ראשון המסורתית    האפיפיור התחייב לשמור על המסורת של קודמו בברכה בכיכר סט. פיטר
יואב יצחק
המבקר הגיש את הדוח לשנת 2004 (55ב') ובו הוא חושף מעשים חמורים בשורה ארוכה של משרדים    בהנהלת בתי המשפט מונו שלא כדין מתמחים, מאבטחים, מזכירים משפטיים ואפילו עוזרים לשופטים    במשרד החקלאות עסקו השר ועוזריו במינויים פוליטיים בלתי חוקיים; הממצאים הועברו ליועמ"ש; בבתי החולים מבוצעים ניסויים בלתי חוקיים בבני אדם
רנית נחום-הלוי
כך במכתב שהעביר לרה"מ על רקע דיון שמתקיים היום בוועדת השרים לעניין אישור הקלות לחוק האזרחות; לדבריו, "אין כיום הבדל בין הליכוד לבין מפלגת העבודה. שתיהן מפלגות שמאל אנטי-לאומיות, עם הבדלי גוונים קלים בלבד"
מיכל הרשקוביץ
הקיבוץ הגיש לביהמ"ש עתירה, שעניינה מסוף הגבול, שמתעתד משרד הבטחון להקים בשטח הקיבוץ, במסגרת תכנית ההינתקות    בעתירה, מתבקש ביהמ"ש להצהיר, כי המסוף אינו מתקן ביטחוני, אלא שטח אזרחי, שיוחזק על-ידי גורמים אזרחיים
גלית יצחק
תחנות מכבי אש וארגון בטרם יקיימו לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר פעילות הסברה במהלכם יקבלו התלמידים הדבר והדרכה בכל הקשור להתנהגות בטיחותית באש    ב-2003 אירעו 39,088 אירועי שריפה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il