X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התשתיות בנימין בן-אליעזר, שר המים וההשקייה הירדני ריאד אבו-סעוד, ושר התכנון הפלשתיני גאסן אל-חטיב, יחתמו מחר בירדן על סקר היתכנות לביצוע פרויקט 'מובל השלום'
▪  ▪  ▪

שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, יצא ביום שני (9.5.05) לירדן, למלון מובנפיק, לחתימה על הסכם משולש של ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית לסקר ההיתכנות (TERMS OF REFERENCE) לביצוע פרויקט 'מובל השלום' - דהיינו, כריית תעלת מי-ים שתחבר את ים סוף עם ים המלח.
ההסכם המשותף ייחתם על-ידי שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, שר המים וההשקייה הירדני, מר ריאד אבו-סעוד ושר התכנון הפלשתיני, גאסן אל-חטיב.
עלות הסקר מוערכת עד 20 מיליון דולר והוא צפוי להימשך 3-4 שנים. מספר מדינות הביעו את נכונותן לממן את הסקר וביצועו מרוכז על-ידי הבנק העולמי בשיתוף הגורמים הרלוונטיים.
הסקר יכלול חמישה מרכיבים
:
1. ההשפעה הסביבתית על מפרץ אילת כתוצאה משאיבת מי ים.
2. ההשפעה הסביבתית על ואדי ערבה כתוצאה ממעבר התעלה.
3. היתכנות הקמת מתקן להתפלת מי ים סוף לחופי ים המלח - בעיקר לצרכי ממלכת ירדן והרשות הפלשתינית.
4. היתכנות הקמת תחנת כוח הידרואלקטרית.
5. השפעות על איכות מי ים המלח כתוצאה מעירוב מי ים סוף עם מי ים המלח (הן הסביבתיות והן הכלכליות למפעלי האשל"ג הישראלי והירדני).
קיימת חשיבות רבה לתעלה זו עבור הצד הישראלי, היות וכתוצאה מניצול מקורות המים שמזינים את ים המלח על-ידי ממלכת ירדן, סוריה וישראל, יורד מפלסו של ים המלח בשיעור של 80-100 ס"מ בשנה. ירידת המפלסים, מלבד הפגיעה הישירה בהתרחקות חופי ים המלח, מגדילה את תופעת הבולענים.
פרויקט 'מובל השלום' הינו ראשון בחשיבותו עבור הממלכה הירדנית והמלך עבדאללה התבטא כי הוא רואה חשיבות מרובה בקידומו של הפרויקט. הפרויקט יוקם בצידו הירדני של הגבול, מה שיאפשר מימון של המדינות התורמות וסיוע של הבנק העולמי.
במפגש השרים עתיד השר בן-אליעזר להיענות להזמנת הפורום הכלכלי העולמי (דבוס) לכינוס השנתי, שיתקיים בתאריכים 20-22 במאי בירדן ובו יציג עם עמיתיו הירדני והפלשתיני את הפרוייקט 'מובל השלום'. בכנס דבוס ישתתפו גם המלך עבדאללה מירדן, ראשי מדינות, שרים ואנשי עסקים בכירים מהעולם כולו.
בן-אליעזר: "למפגש המשולש בירדן יש חשיבות מדינית הן בקידום והידוק הקשרים המשותפים בין מדינות האזור ובעיקר בעת הזו בה ישנה חשיבות רבה לקידום פרויקטים כלכליים אשר יביאו לשגשוג כלכלי ולפיתוח בר-קיימא של אגן ים המלח והמזרח התיכון כולו".

תאריך:  08/05/2005   |   עודכן:  08/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שר הביטחון, שאול מופז, חתם על צו מעצר מנהלי נגד נריה אופן בן 34, תושב ההתנחלות יצהר    במשטרה טוענים כי המעצר נדרש עקב מעורבותו בפעילות בלתי חוקית ואלימה, כולל פעילות טרור    צו דומה נחתם על-ידי אלוף פיקוד מרכז נגד פעיל הימין נועם פדרמן
עומר כרמון
אבו מאזן הציע לחמאס להסכים לדחייה תמורת שילוב הארגון בממשלת אחדות לאחר הבחירות    החמאס דחה את ההצעה    אבו מאזן עשוי לפגוש את הנשיא בוש בימים הקרובים    חמושים של הפתח פרצו למשרדי ועדת הבחירות המרכזית ודרשו ספירה חוזרת בקלפיות בהן ניצח החמאס    בכירים ברשות: הפסקת האש לא תחזיק מעמד זמן רב    מאות פלשתינים מתבצרים בהר הבית בשל שמועה על כוונה של קיצונים יהודים להגיע למקום
עומר שיקלר
מנכ"ל קבוצת בזק התייחס ערב ההפרטה לנושא ואמר: עשינו הכל כדי שתהליך ההפרטה יסתיים בהצלחה    ראש הממשלה קיים דיון מיוחד בנושא חברת "פרנס טלקום" במכרז להפרטת חברת "בזק"
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש המחוזי קיבל עדותה של אשה והרשיע בעלה באונס, וזאת למרות סתירה שנתגלתה בגרסתה, בשאלת המועד בו התרחש האונס    ביהמ"ש העליון, בהסתמך על סתירה זו ועל בעיות נוספות בגרסת האשה, זיכה את הנאשם מעבירת האונס
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כך אמר האפיפיור בנדיקט ה-16 מחלון חדרו בברכת יום ראשון המסורתית    האפיפיור התחייב לשמור על המסורת של קודמו בברכה בכיכר סט. פיטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il