X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לכל קילוגרם נוסף אצל גבר 'מעשן לשעבר' ירד תפקוד הריאות ב-11.5 מ"ל אצל נשים מעשנות לשעבר, היתה הירידה 3.7 מ"ל לכל קילוגרם נוסף עלייה במשקל מצמצמת את היתרון של הפסקת העישון ב-38% אצל גברים וב-17% אצל נשים
▪  ▪  ▪

מעשנים שהפסיקו לעשן צריכים לעשות מאמץ גדול יותר להמנע מעלייה במשקל מאחר וקילוגרמים נוספים אלו עלולים להזיק לתפקוד הריאות, כך קובע מחקר אירופי חדש.
במחקר, הראשון המקיף מסוגו, שעסק בהערכת השפעת המשקל העודף על ריאות של 'מעשנים לשעבר', חוקרים מ-13 מדינות שהשתמשו בנתונים של יותר מ-6,600 בני אדם מ-27 מדינות, גילו קשר חזק בין שני האלמנטים, במיוחד אצל גברים.
לכל קילוגרם נוסף אצל גבר 'מעשן לשעבר' ירד תפקוד הריאות ב-11.5 מ"ל. אצל נשים מעשנות לשעבר, היתה הירידה 3.7 מ"ל לכל קילוגרם נוסף. בסה"כ, מן המחקר הגיעו החוקרים למסקנה כי עלייה במשקל מצמצמת את היתרון של הפסקת העישון ב-38% אצל גברים וב-17% אצל נשים. ממצאי המחקר פורסמו ב"The Lancet".
החוקרים, מהקולג' הרפואי בלונדון הדגישו, כי הממצאים אינם צריכים למנוע מאנשים להפסיק לעשן. עלייה במשקל מצמצמת אמנם את היתרונות שבהפסקת העישון אך אינה מורידה אותם לאפס.
המחקר
שאלונים נשלחו ליותר מ-6,600 בני אדם ב-27 מדינות שלקחו חלק בסקר של 'בריאות דרכי הנשימה של הקהילה האירופית' (ECRHS). תפקוד הריאות שלהם נמדד בשנים 1991-1993, כשרובם היו בגילאים 20-44, ושוב בשנים 1998-2003.
בסה"כ נמצאה ירידה בתפקוד הריאות ככל שהמשתתפים במחקר התבגרו. אצל מעשנים נמצאה ירידה גדולה יותר בתפקוד הריאות מאשר אצל אנשים שמעולם לא עישנו או שהפסיקו. אך לעלייה במשקל של מעשנים לשעבר היתה השפעה ישירה על תפקוד הריאות (נבדקה על-ידי מדידת כמות האויר שניתן להוציא בכל נשימה).
מזה זמן רב ידוע כי אנשים שהפסיקו לעשן נוטים להעלות במשקל ומחקרים קודמים בתחום בדקו הן את השפעות העישון והן את השפעות העלייה במשקל על הריאות, אך עד כה לא נבדקו ההשפעות בטווח הארוך הן של הפסקת העישון והן של העלייה במשקל. ולמרות שהמחקר הנוכחי לא יצא עם המלצות לגבי אלו המעוניינים להפסיק לעשן כיצד להמנע מעלייה במשקל הרי שהוא ממליץ על פעילות גופנית שיכולה לסייע במניעת ההשמנה.

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ח"כ ענבל גבריאלי זכתה ב-7,325 מקולות הגולשים    הנשים אוהבות את זנדברג בגלל שהוא עורך דין    לימור לבנת קיבלה 7,032 מקולות הגברים
הדר פרבר
יעסוק בנושא ייצוגים של דמות האישה בקולנוע הישראלי    המפגש יוקדש לאמנית סופי קאל, שהטביעה חותמה על האמנות העכשווית
הדר פרבר
בעקבות הביקוש הרב מופע נוסף יתקיים בסוף החודש
יפעת גדות
שיטות רכיבה לא נכונות עשויות לגרום לצרות: אם רוכבים עם התנגדות רבה מדי של הדוושות, עלולים למתוח את שרירי הירך או הברך    התנגדות קטנה מדי של הדוושות יכולה לגרום לעלייה בלחץ על הגב ועל בסיס אזור אגן הירכיים
יפעת גדות
במחקר חדש טוענים כי הרעיון שתינוקות נולדים עוורי צבעים הוא מיתוס    בוודאות מזהים את הצבעים השונים ומגלים העדפות מסויימות גם כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il