X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנתונים החמורים שהוצגו בכנס שדרות האחרון הובילו להגשת הצעת חוק העתידה לעמוד לקריאה טרומית; לקראת ההצעה הקרבה, יזמה אוניברסיטת בר-אילן כנס מיוחד לקידום הנושא
▪  ▪  ▪

מציאות תעסוקתית חמורה בישראל נחשפה במהלך כנס שדרות האחרון, ולפיה כשליש מהמועסקים במשק חשופים להעסקה פוגענית ואכיפת חוקי ההעסקה אינה מתבצעת כראוי. בעקבות כך, הועלתה הצעת חוק אשר מטרתה למנוע העסקה פוגענית. בין חברי הכנסת העומדים מאחורי הצעת החוק: ח"כ עמיר פרץ, ח"כ ניסים דהאן וח"כ שאול יהלום.
בעקבות הצעת החוק, החליטו במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן לקיים כנס מיוחד בנושא מניעת העסקה פוגענית. הכנס יתקיים במטרה לקדם את הדיון הציבורי לטובת החוק למניעת העסקה פוגענית אשר הונח לאחרונה על שולחן הכנסת ואשר עתיד לעמוד לקריאה טרומית.
מהי העסקה פוגענית?
העסקה פוגענית היא שם כולל למסגרות תעסוקה המנצלות את מעמדם הפגיע של החלשים בשוק העבודה ומפרות את חקיקת המגן. לדוגמא, פרשת "הקופאיות העומדות", הפחתת שכרו של העובד בעקבות עבירות משמעתיות לכאורה, פגיעה בזכויותיהם של עובדי קבלן ועוד. נוסף לפגיעה בעובדים, תופעה זו יוצרת פגיעה במדינה, שכן מעסיקים מפרים חוקי מס כגון חוק הביטוח הלאומי ומס הכנסה.
מה שחמור אולי אף יותר הוא כי העסקה פוגענית בישראל לובשת לעיתים קרובות לגיטימציה חוקית ומגובה על ידי המדינה. העסקה פוגענית היא תופעה הנפוצה בכל העולם המערבי בשיעורים דומים לאלו שבישראל, ורק מדינות מעטות החלו לטפל בבעיה המדאיגה.
עיקרי הצעת החוק
בראש ובראשונה הצעת החוק מכוונת להמרצת אכיפת החקיקה הקיימת כיום בנושא העסקה. לדוגמא: פגיעה בזכויותיהם של "עובדי קבלן" ו"עובדי שירותים" שאינם מאוגדים. כמו כן, החוק שבדרך אמור להוסיף מימד של אחריות מנהלית למעסיקים המתנכלים לעובדיהם לאחר שהגישו נגדם תלונה על פגיעה בזכויותיהם. מטרה נוספת של הצעת החוק היא לאפשר לארגונים חברתיים לטפל פוגענות תעסוקתית כלפי עובדים מבלי לחשוף את המתלוננים בשלב הראשון.
כיום עובד המעונין להתלונן על מעסיקו, חייב לחשוף את זהותו ובכך להסתכן בהתנכלויות מצד מעסיקו. כאמור, הצעת החוק אמורה למנוע מצב שכזה.
הכנס אשר יעסוק במניעת העסקה פוגענית, ייערך ביום 15 במאי (יום א' הקרוב) באוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף עם האגודה הישראלית ליחסי עבודה, מכללת שערי משפט, הקריה האקדמית בקרית אונו ועמותת "במעגלי צדק". בין משתתפי הכנס: ח"כ ניסים דהאן - חבר בועדות הכספים והאתיקה; ח"כ שאול יהלום - יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות; ח"כ עמיר פרץ - יו"ר ההסתדרות והרב יובל שרלו - זכויות עובדים במורשת ישראל. כמו כן, ישתתפו אנשי אקדמיה בכירים.

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אוניברסיטת בר-אילן תקיים כנס מיוחד שיבחן את ייעודה של אוניברסיטה דתית
עומר שיקלר
המכתב נשלח בהתאם להוראת בית-הדין הארצי לעבודה    הנושאים לדיון: הכשרתם של היועצים בקופות הגמל וקרנות נאמנות לעבודה ביעוץ פנסיוני, רציפות זכויות של עובדי הקופות והקרנות שיעברו לעבוד אצל הבעלים החדשים ומניעת פיטורים
מירב לוי
המועצה מזמינה את הציבור לקחת חלק בעשרות אירועי "שבוע שימור אתרים", שיתקיימו בכל רחבי הארץ
ענבל אביב
המתנה ניתנת רק ללווים מעל 20 אלף ש"ח    ההלוואה ניתנת בכפולות של 5,000 ש"ח
יפעת גדות
לכל קילוגרם נוסף אצל גבר 'מעשן לשעבר' ירד תפקוד הריאות ב-11.5 מ"ל    אצל נשים מעשנות לשעבר, היתה הירידה 3.7 מ"ל לכל קילוגרם נוסף    עלייה במשקל מצמצמת את היתרון של הפסקת העישון ב-38% אצל גברים וב-17% אצל נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il