X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי החולה, יעל הירשהורן, הסובלת ממחלת קשה של ניוון שרירים מזה 8 שנים תנותק ממכשירי ההחייאה לאחר ששוכנע כי השלב הסופני של המחלה הגיע וכי זהו רצונה המלא והחופשי של החולה בעבר דחה בית המשפט את בקשתה
▪  ▪  ▪

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, קיבל (יום ב', 9.5.05) את בקשתה של יעל הירשהורן, חולת מחלת ניוון השרירים איי.אל.אס מזה 8 שנים, לאפשר לה להתנתק ממכשירי ההחייאה בביתה, בו היא שוהה כשהיא מרותקת למיטתה ומחוברת למכונות הנשמה באופן תמידי.
החלטתו נתקבלה בעקבות פנייתה של הירשהורן לבית המשפט, באמצעות עו"ד יצחק חושן, בה ביקשה מבית המשפט לאפשר לה לבצע את הניתוק בביתה הפרטי ולא בבית החולים. בדיון קודם, שנערך לפני חג הפסח, ביקש בית המשפט לקבל חוות דעת מקצועיות בנוגע לבקשה והדיון המכריע נקבע להיום.
השופט גורן שבחן את חוות הדעת הרפואיות שהוגשו לו קבע כי המחלה הסופנית הגיעה לשלביה האחרונים והסופניים ולפיכך משהוברר לבית-המשפט כי המקרה דומה למקרים אחרים של המתות חסד שנפסקו בעבר, וכי זהו רצונה המלא של הירשהורן לסיים את חייה, יש לנתק אותה מהמכונות.
אגב, לפני שלוש שנים, דחה אותו בית משפט את בקשתה של הירשהורן לנתקה כבר אז מהמכונות בנימוק כי זה היה שלב מוקדם מדי של המחלה. לגבי האופן בו יתבצע הניתוק מהמכונות כתב השופט גורן: "יש להקפיד כי ההליך ייעשה בעזרה רפואית של סמים נגד כאבים ואם יהיה צורך, בכדורי שינה או בכל כלי עזר רפואי אחר שהרופאים ימצאו לנכון. כמו-כן יש לבצע את ההליך בצינעה, ללא נוכחות אנשים זרים, פרט למשפחה, אם תבקש, הרופאים ואנשי העזר הרפואי".
"החלטה נכונה ואמיצה"
"החלטת נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט גורן להתיר ליעל הירשהורן להתנתק ממכשירי ההחייאה ולסיים את חייה בביתה היא החלטה נכונה ואמיצה", כך מסר דוד כהן, מייסד עמותת ישראלס לחקר ניוון השרירים איי.אל.אס. "יש לשבח את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שגילה רגישות לבקשתה של החולה והנחה את פרקליטות המדינה שלא להתנגד לה", הוסיף.
העמותה לחקר ניוון השרירים איי.אל.אס – ישראלס – תומכת בזכותו של כל חולה המונשם באופן מלאכותי להחליט מתי והיכן להתנתק ממכשירי ההחייאה ולסיים את חייו. העמותה סבורה שיש לעגן הליך זה באופן מסודר בלי שהחולים יאלצו לפנות לבתי משפט.
מחלת ניוון השרירים A.L.S היא כיום מחלה חשוכת מרפא. המחלה גורמת לירידה הדרגתית ביכולת התנועה של שרירי הגפיים, יכולת הדיבור והנעת הראש. בהמשך גורמת המחלה לירידה בתפקוד מערכת הבליעה ושל מערכת הנשימה. בשלב זה החולה ובני משפחתו צריכים לקבל החלטה על התחברות למכונת החייאה, שתאריך את חיי החולה בזמן נוסף.
דוד כהן, איש עסקים מחיפה שחלה במחלת ניוון השרירים איי.אל.אס לפני כשנתיים, הקים את עמותת "ישראלס" על-מנת לאסוף תרומות לצורך הקמת מרכז לחקר הסיבות למחלה ומציאת תרופה בישראל. עד כה אספה העמותה כמיליון שקל מתורמים שונים ובכוונתה להגיע למיליון דולר, שיאפשרו עריכת מחקר מעמיק וארוך טווח בנוגע למחלה.
דוד כהן הביע תקווה שהודות לפעילות עמותת ישראלס חולים בעתיד לא יצטרכו להגיע למצב הנורא שבו הם צריכים לבקש לסיים את חייהם.
כתובת לתרומות: רח' שבדיה 22, ת.ד. 55075 חיפה 34980.
בנק בינלאומי, סניף 112 – דניה, חשבון: 307130-409
אתר העמותה באינטרנט: www.israls.org

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  15/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
קק"ל ממשיכה בהפעלת התוכנית הניסיונית להוצאת האשפה מהחניונים    הרעיון - להביא לשינוי בהרגלי הציבור לצמצום כמויות האשפה ביערות    וגם - כללי זהירות למניעת שריפות
רנית נחום-הלוי, מירב לוי
ח"כ פרץ: ההסתדרות תומכת במורים בכל העוצמה; ח"כ אלי ישי בכנסת: הפיטורים - תוכנית הינתקות שתגביר הטרור החברתי; ח"כ זחאלקה: בועטים במורים - זוהי הכרזת מלחמה על המורים; הלימודים במחוזות תל אביב וירושלים מושבתים מהשעה 10:00
ארי סירקין
פורום המשפטנים למען ארץ ישראל הגיש לבית המשפט העליון תוכנית סיור מפורטת לביקור שופטי בית המשפט העליון ביישובי גוש קטיף וחבל עזה
עומר שיקלר
ביום ה' (12.5.05) כמדי יום עצמאות יפתח צה"ל את שערי בסיסיו לציבור הרחב    בין השאר יוצגו לציבור טנקים, נגמ"שים, תומ"תים, מטוסי קרב, מסוקים, צוללות, ספינות טילים, ספינות סיור ועוד
עומר שיקלר
שלב נוסף במהפכת השירותים המקוונים של רשות המסים    הושלם המהלך המאפשר לעצמאים וחברות לבצע באמצעות אתר רשות המסים את כל תשלומי המס התקופתיים המשולמים ב-15 בכל חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il