X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זוגלובק הינה החברה הראשונה שמשיקה מוצרי מאפה ללא שומנים מוקשים (טראנס) מדובר בשומן הנחשב לסותם עורקים מספר 1 בעולם וגורם לסוכרת, סרטן וכד' דנמרק אוסרת על שיווק מוצרי מזון המכילים מעל 2% טראנס בישראל פועלים כעת להגבלת שיווק הטראנס
▪  ▪  ▪

חברת זוגלובק הודיעה (יום ב', 9.5.05) על השקת מוצרי מאפה ללא שומנים מוקשים (טראנס). שומן זה מעלה את רמת הכולסטרול הרע בגוף ומגביר את הסיכון למחלות לב. עלות הפיתוח ותהליכי הייצור מוערכים בכ-1 מיליון ש"ח.
יצוין, כי זוגלובק הינה חברת המזון הראשונה בישראל שיוצאת במיזם מסוג זה. המהלך נחשף במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר החברה בתל אביב.
השומן המוקשה הינו שומן לא טבעי שהגוף לא מכיר, והוא נחשב לסותם העורקים מספר 1 בעולם וגורם, בין היתר, לסוכרת, סרטן ולפגיעה בנשים בהריון, תינוקות, ילדים ומבוגרים.
טל לייזר, מנהלת השיווק של זוגלובק אמרה, כי "שומן הטראנס נחשב לאויב התזונתי הגדול ביותר בתעשיית המזון".
בעז צפריר, מנכ"ל תשלובת מפעלי זוגלובק, מסר: "בהמשך להתחזקות מגמת הבריאות והאיכות הרווחת כיום ברחבי העולם בשוק המזון, חברת זוגלובק גאה להנהיג מהפכה בתחום מוצרי המאפה בישראל באמצעות הוצאת השומן המוקשה מכל מוצרי סדרת המאפה של זוגלובק".
המהלך המהפכני של זוגלובק מאפשר לצרכן לצרוך את אותם מאפים רק יותר בריאים ואיכותיים, ללא שומן הטראנס. בין המוצרים המוצעים ללא שומן טראנס: בורקס גבינה, בורקס תפוח אדמה, ג'חנון, מלוואח ובצק עלים. המוצרים ישווקו מעתה עם תווית סימון חדשה - "מאפה ללא שומן מוקשה (טראנס) - יותר בריא, יותר טעים, ללא שינוי במחיר".
ההתייחסות לשומן הטראנס ברחבי העולם
בחודש ינואר 2004 אסרה ממשלת דנמרק על שיווק מוצרי מזון המכילים מעל 2% טראנס. בארה"ב קיימת משנת 1999 חובת סימון על-גבי האריזה של כמות שומן הטראנס המצוי במוצרי המזון. גם במסעדות בארה"ב החלו להוציא את שומן הטראנס מהתפריט.
ה-FDA מעריך, כי בזכות הסימון של שומן הטראנס על-גבי האריזות אשר מעלה את רמת המודעות, יימנעו בכל שנה בין 600 ל-1,200 מקרים של מחלות לב ובין 250 ל-500 מקרי מוות.
בקנדה מתקיימים כעת תהליכי אישור בחוק לאיסור שיווק מוצרי מזון עם מעל 2% טראנס ובישראל פועלים בימים אלו גופים שונים להגבלת שיווק הטראנס וכשלב ראשון לאכיפת חובת סימון הטראנס על-גבי האריזות.
מחקרים שונים שנערכו במהלך השנים הוכיחו, כי קיים קשר בין צריכת שומן טרנס לבין שורה של בעיות בריאות, כאשר בשנים האחרונות קיימת מגמה עולמית של הפחתה, עד כמה שניתן, של שומן הטרנס בתזונה.
שומן הטרנס נוצר בתהליך הייצור של שומן מוקשה משמן צמחי נוזלי והוא מצוי במרבית המרגרינות וכן במוצרי מזון המכילים שומן צמחי מוקשה כמו גלידות, מאפים שונים, חטיפים ועוד. השומן המוקשה מהווה מרכיב זול בתעשיית המזון ותורם להארכת חיי המדף של המוצר, למרקם ולטעם.

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כך טוען ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית    אמר כי על הרשות פיונגיאנג התשתית הגרעינית להמיר את החומרים שברשותה לנשק גרעיני    לא ברור אם ברשותה הטכנולוגיה המתאימה
גלית יצחק
השבעה בני 18 נדבקו עקב אי מתן חיסון נגד חזרת בעבר    בין השנים 1984-1988 החיסון לא היה קיים בתוכנית החיסונים    29 תלמידים באותה שכבת גיל חוסנו נגד המחלה
שלומי דיאז
נאשם ב-28 מיקרים של תקיפות מיניות בילדים
רנית נחום-הלוי
כך יאמר בנאום שישא ביום הזיכרון; כבשנה שעברה, יקדיש את נאומו לציון פתיחת חגיגות יום העצמאות למפונים מגוש קטיף, אותם הוא מכנה, "החלוציים האמיתיים של דורנו"
שלומי דיאז
תושבת הרצליה חשודה כי סייעה לעו"ד רוני שוורץ, שנעצר בפרשה בחשד כי נהג לאתר קרקעות ברחבי הארץ שבעליהן שוהים בחו"ל ותוך שהוא מזייף מסמכים ותצהירים, ביצע מכירה של הקרקעות כשבעליהן והרוכשים אינם מודעים לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il