X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנגדות מוחצת של חברי הכנסת בימין, ובהם הח"כים המורדים בליכוד, טרפדה את המהלך, שנידון בוועדת הכספים של הכנסת; ההצבעה נדחית למחר; ח"כ אורון מיח"ד אומר: הח"כים בליכוד שמים מכשול לממשלה, אך איני רואה מצב שההינתקות נתקעת בוועדה
▪  ▪  ▪

הממשלה מתקשה להשיג רוב בוועדת הכספים של הכנסת להעברת כ-106 מיליון ש"ח עבור המתיישבים שיפונו מבתיהם. ההצבעה נחדתה למחר (יום ג').
יחסי כוחות שווים
ועדת הכספים של הכנסת התבקשה לאשר היום (ב', 9.5.05) העברה של 46 מיליון ש"ח ליישום תוכנית ההינתקות - לצורך בנייה כפרית למפונים מחבל עזה:
37 מיליון - להתיישבות חדשה, 3 מיליון - להבטחת שכירויות בשוק הפרטי ועוד 7 מיליון - להרחבת התשתיות בישובים. כמו-כן, התבקשה הוועדה לאשר 60 מיליון ש"ח, לצורך רכישת קרוואנים ליישוב המשפחות המפונות.
יחסי הכוחות בוועדה היו היום שווים: בעד: יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, אברהם שוחט, יולי תמיר, איתן כבל (העבודה), חיים אורון, רשף חן, אהוד רצאבי, (שינוי) ורוני בר-און (ליכוד).
נגד: בני אלון (הציונות הדתית), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), נסים דהן, יצחק כהן (ש"ס), יחיאל חזן, מיכאל גורלובסקי, דניאל בנלולו ואיוב קרא.
ח"כ עוזי לנדאו מהליכוד גויס להחליף את ח"כ חיים כץ [היושב שבעה על אמו]. ח"כ מוחמד ברכה, החבר בוועדה, התנגד להצביע בעד. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, ניסה לגייס את תמיכתו של אחמד טיבי, אך גם זה סירב.
בימין טוענים: הצעת הממשלה: שליפה מהמותן
נציגי המתנחלים שהשתתפו בדיון בוועדה טוענים כי הצעת הממשלה אינה רצינית אלא "שליפה מהמותן". לדבריהם, "אין תוכנית מסודרת. עד עכשיו רצו לזרוק אותנו לאוהלים, פתאום נזכרו שהם צריכים לבנות. למה עכשיו דווקא?". חברי הכנסת הנמנים על קבוצת המורדים בליכוד והצטרפו לשורות האופוזיציה, טוענים כי המדובר בספין פוליטי ולא בסיוע אמיתי של הממשלה למפונים.
ח"כ מיכאל גורלובסקי מודה כי אם היה בתוכנית ההינתקות פיצוי אמיתי, אזי היה מצביע בעד, על אף התנגדותו לתוכנית. "אדריכלי ההינתקות מנסים למכור לציבור כאילו חברי הכנסת הנאמנים על דרך הליכוד פועלים נגד מתישבי גוש קטיף. זהו שקר גס וניסיון לטייח את המציאות", אמר.
"לא רק שהולכים לטרנספר פה יהודים, אלא גם פתרונות לפינוי הרצועה הם לא נותנים ולא משרתים אף אחד אלא רק מנסים לפגוע באנשים אלה", אומר ח"כ גורלובסקי. חברו לסיעה ח"כ איוב קרא מוסיף: "זהו ספין פוליטי ושוד הקופה הציבורית לאור היום. הממשלה מנסה לחפות בכך על כשליו החמורים של חוק פינוי-פיצוי ולהקטין את התנגדות המפונים למהלך".
ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל, מסביר כי התנגדות הימין בוועדה נובעת משתי סיבות: "האחת, היא סיבה עקרונית מכיוון שאנו מתנגדים לתוכנית ההינתקות. הסיבה השניה, נובעת מנקודת הנחה שאם לא ימצא פתרון למתיישבים המפונים - קיים סיכוי שהתוכנית לא תצא אל הפועל".
"הרי לא יכול להיות שלאחר שנה, שהממשלה שוקדת על חוק כל-כך קשה ויוצא דופן, כל ההשקה שלה היתה בנושא הפינוי ולא הפיצוי. ופה, בוועדה מביאים לנו הצעה לפתרון קטן, חלקי. זהו פתרון קבלני לא לכלל המתיישבים, אלא לבודדים. שיתנו הצעה רצינית, פתרון לגוש אחד גדול, נשקול זאת. אך להצעה המונחת, איני מוכן לתת יד".
השמאל: הח"כים בליכוד לא יתקעו את ההינתקות
ח"כ אהוד רצאבי משינוי אומר, "על אף ששינוי באופוזיציה, הצבענו בעד תוכנית ההינתקות. ברגע שישראל מפנה את אלו שהיא שלחה להתיישב בחבל עזה, עלינו לדאוג שהמעבר שלהם יהיה כמה שיותר חלק, וכתנאי - לאשר את סכומים הכספים לאלו שהביעו נכונות להתפנות מרצון".
ח"כ חיים אורון מיח"ד מסביר, כי אין בהתנגדות חברי הכנסת בליכוד משום איום לשיתוק הוועדה. לדבריו, "איני רואה מצב שתוכנית ההינתקות נתקעת בוועדה. חברי הכנסת בליכוד אינם יכולים לשתק את הפעילות הפרלמנטרית, אך אם תמיד יתייצבו כאופוזיציה תהיה לממשלה בעיה. לא התרשמתי שחברי הכנסת יצביעו תמיד נגד על כל סעיף בנושא ההינתקות, ואם כן, נמצא את הרוב הדרוש לכך".

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
הבקשה להרחיקו, הוגשה במסגרת הליכי גירושין של אם הילדה ממנו
מיכל הרשקוביץ
רשת "מרי נעליים" הגישה תביעה בסך 500,000 שקל נגד מתחרתה רשת "עמנואל", בגין העתקת דגמים
גלית יצחק
זוגלובק הינה החברה הראשונה שמשיקה מוצרי מאפה ללא שומנים מוקשים (טראנס)    מדובר בשומן הנחשב לסותם עורקים מספר 1 בעולם וגורם לסוכרת, סרטן וכד'    דנמרק אוסרת על שיווק מוצרי מזון המכילים מעל 2% טראנס    בישראל פועלים כעת להגבלת שיווק הטראנס
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כך טוען ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית    אמר כי על הרשות פיונגיאנג התשתית הגרעינית להמיר את החומרים שברשותה לנשק גרעיני    לא ברור אם ברשותה הטכנולוגיה המתאימה
גלית יצחק
השבעה בני 18 נדבקו עקב אי מתן חיסון נגד חזרת בעבר    בין השנים 1984-1988 החיסון לא היה קיים בתוכנית החיסונים    29 תלמידים באותה שכבת גיל חוסנו נגד המחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il