X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נחקר בחשד כי קיבל שוחד מעבריינים וסייע להם מול פעילות של המשטרה צפוי לחזור מחופשה אך לא ברור אם יבקש להשאר בתפקידו יעמוד לדין משמעתי רעייתו: אנחנו שוקלים צעדים משפטים אבל כל דבר יעשה בעיתו"
▪  ▪  ▪

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הודיעה (יום גי, 10.5.05) על סגירת תיק החקירה נגד מפקד היחידה המרכזית של משטרת המחוז הדרומי, ניצב משנה יורם לוי. המחלקה החליטה לסגור את התיק מחסור אשמה, אך קבעה כי יש להעמידו לדין משמעתי. לוי נחשד בקבלת טובות הנאה בתמורה למידע שסיפק למשפחת פשע.
עניינו של לוי טופל בהרחבה באמצעי התקשורת. התוכנית 'עובדה', בראשה העיתונאית אילנה דיין, ייחסה ללוי קבלת שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, הפרת אמונים וכו'. עתה, כאמור, הופרכו החשדות מכל וכל.
עם תחילת החקירה לפני כחודש יצא נצ"מ לוי לחופשה. עתה הוא צפוי לחזור לשירות. עם זאת לא ברור אם יבקש להמשיך כמפקד הימ"ר, למרות שהוא טען שהוא אוהב את התפקיד, ויתכן ויבקש ממפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב, לעבור לתפקיד אחר.
לפני כשבועיים דווחנו כאן, כי חלק מהחומר שנאסף במח"ש הועבר לעיון המחלקה המשמעתית של המשטרה שבודקת התנהלות לא תקינה של לוי בתפקידו בימ"ר הדרומי. מח"ש כאמור הודיעה כי היא ממליצה להעמידו לדין משמעתי לאחר שלטענת חוקרי מח"ש ישנו חשד לביצוע עבירות הנוגעות לדרך התנהלותו בהפעלת מקורות. תגובת המשטרה בנושא זה טרם התקבלה.
רעייתו מסרה בצהריים כי "ישנה שמחה גדולה בלב. האמת יצאה לאור וידענו שכך יהיה. זו היתה תקופה קשה אבל עכשיו הוא יחזור לעבודה. אנחנו שוקלים צעדים משפטים אבל כל דבר יעשה בעיתו".
ממשרד המשפטים נמסר, כי "למעשה, החשדות המרכזיים התבססו על שני עבריינים שצוטטו באמצעי התקשורת כמי שמסרו סכומי כסף כשוחד לנצ"מ יורם לוי, כמו גם על מידעים שמסרו עבריינים על מתן שוחד לנצ"מ לוי, מידעים אותם שמעו מעבריינים אחרים".
"בשורה התחתונה", נאמר בהודעה רשמית של מח"ש, "לחשדות הנוגעים לביצוע עבירות פליליות על-ידי נצ"מ יורם לוי לא נמצא כל תימוכין. כך למשל, אחד מהשניים אשר צוטט באמצעי התקשורת כמי שמסר כסף לנצ"מ יורם לוי, אותר, סירב בתחילה לשתף פעולה ובסופו של דבר הסכים למסור הודעה ולהיבדק בפוליגרף. בגרסאות השונות שמסר בפני חוקרי מח"ש התגלו סתירות מהותיות ובבדיקת הפוליגרף נמצא כדובר שקר. עם סיום החקירה ולאחר בחינה ושקילה של החומר שנאסף, הגיעה מח"ש למסקנה כי בהתחשב במהות הראיות, במשקלן, ובשאר נסיבות העניין ייסגר התיק במישור הפלילי מחוסר אשמה".
נמסר עוד, כי "בחקירה עלו חשדות לביצוע עבירות משמעת שבוצעו לכאורה על-ידי נצ"מ יורם לוי הנוגעות להתנהלותו בהפעלת מקורות – החומר בעניין זה יועבר למחלקת משמעת בהמלצה להעמידו לדין משמעתי".
יצויין, כי המחלקה לא התייחסה לטענה לפיהם קידם מפכ"ל המשטרה קראדי את לוי לתפקיד מפקד הימ"ר, אף שידע על קשריו עם בני משפחת פריניאן ולמרות שידע על בדיקת פוליגרף בעייתית שעבר לוי על רקע פרשה זו. המפכ"ל הודיע בזמנו כי הוא עומד מאחורי המינוי ונותן גיבוי לנצ"מ לוי.
בחקירותיו טען כי לא קיבל שוחד ואין לו כל קשר עם גורמים בעולם הפלילי או עם פוליטיקאים. גירסתו אומתה. מח"ש הודיעה היום כי מאותן סיבות נסגר תיק החקירה נגד שני קצינים נוספים שנחשדו במעובות בפרשה, רפ"ק רוני גלבוע ורפ"ק אמנון לוי שניהם מהמחוז הדרומי.

תאריך:  10/05/2005   |   עודכן:  10/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בכינוס מדעי דווח כי וויסקי 'Single malt' יכול להלחם בסרטן בשל הרמות הגבוהות של חומרים נוגדי חמצון המחסלים את תאי הסרטן
מירב לוי
בחודש אפריל הגיעו לישראל 735 תיירים ממצרים, מרביתם צליינים
מירב לוי
הזוכים: פרופ' רוברט לנגר, פרופ' ג'ורג' ווייטסיידס ופרופ' סנ"ר ראו; הפרס ניתן משנת 2002 לאנשים ומוסדות בעלי הישגים ייחודיים לאנושות במדעי הטבע, אמנות, מדעי הרוח, עסקים ושירות למען הציבור; נבחרו הזוכים גם בתחום הארכיאולוגיה ותחום התאטרון
יפעת גדות
מחקרים בתחום הראו כי רמות גבוהות של כולסטרול בגילאים 35-55 מעלות את הסיכון, מאוחר יותר, למחלת האלצהיימר
גלית יצחק
כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    הערבים מהווים 20% מהאוכלוסייה    אוכלוסיית ישראל כיום גדולה פי 8.5 מהאוכלוסייה בזמן הקמת המדינה    בשנה האחרונה נולדו 149 אלף תינוקות 45% מהאוכלוסייה מתגוררים ביישובים הגדולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il