X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סא"ל ענבר בארי, רע"ן קשר למשפחות באגף כוח אדם של צה"ל מספרת ל-Nfc הקשר עם המשפחות מתחיל כבר בשבעה ונמשך לכל החיים מערך הנפגעים של צה"ל מטפל בכל החיילים ובכל נסיבות הפגיעה
▪  ▪  ▪

"הגדולה של צה"ל הוא הקשר ארוך השנים עם המשפחות. לצערנו, כל שנה מצטרפות עוד משפחות למשפחת השכול". את הדברים אומרת סא"ל ענבר בארי, רע"ן קשר למשפחות באגף כוח אדם של צה"ל בראיון מיוחד ל-Nfc לרגל יום הזיכרון.
הענף בראשו עומדת סא"ל בארי אחראי על אחד הנושאים הקשים והכואבים ביותר, הטיפול במשפחות הנפגעים וחללי צה"ל. תפקיד הענף הוא לספק מענה מקצועי לקציני וקצינות הנפגעים, היא מספרת. "חשוב לזכור שלכל חיל יש קצינת נפגעים. הטיפול במשפחות הנפגעים הוא בראש ובראשונה על-ידי היחידות של החיילים", היא אומרת.
"הקשר עם המשפחות מתחיל כבר בשבעה", היא מספרת, "לומדים להכיר את המשפחה ברמה אישית, את ההורים ואת האחים. בבתים יש אחים ואחיות וחברים וחברות שצריך להתייחס אליהם. המשפחה אינה רק ההורים".
היא ממשיכה לספר על תפקיד קצינת הנפגעים: "מלווים את הבנים למשפחות השכולות במהלך שירותם הצבאי. עובדים מול משרד הביטחון. מדובר בקשר רצוף. אנו רוצים שהמשפחות ידעו שיש להם קשר", היא מתמצתת את התפקיד ומציינת שהטיפול במשפחות הוא לכל החיים.
"קציני הנפגעים של צה"ל מטפלים בכל מקרה של פגיעה בחייל או חיילת במהלך השירות שלהם, גם אם מדובר בפגיעה שאינה במהלך הישיר של השירות, כמו תאונות דרכים במהלך חופשה או מקרים אובדניים. "כל חייל שנפגע מטופל על-ידי צה"ל ללא קשר לנסיבות הפגיעה, כל החיילים מטופלים על-ידי צה"ל. אנחנו מטפלים בכולם באותה צורה - חיילים שנהרגו בתאונות דרכים ביום שישי או חיילים שהתאבדו".
"נוצרים קשרים אישיים למרות שמתמודדים כל הזמן עם סוגיית הגבולות של התפקיד", היא מספרת על המחוייבות האישית הגבוהה ומציינת, "נוצרים קשרים אישיים כי אנו נכנסים למשפחה ברגעים הכי קשים. יש אינטימיות גדולה בגלל ההיבטים האלה".
"טיפלנו במשפחות שלושת החיילים החטופים מהרגע הראשון ועד הבאתם ארצה לקבורה. זה קשר אינטנסיבי וטוב שהמדינה עשתה כל שביכולתה להבאת הגבולות לקבורה", היא מספרת על הפרשה הארוכה.
היא מציינת, כי יש משפחות שלא מעוניינות להיות בקשר עם גורמי הצבא והמערכת מכבדת רצון זה. "אנו משתדלים לבדוק איתם מה קורה כל כמה זמן", היא אומרת.
"גם לאחר עשר שנות שירות בתחום הנפגעים אין אירוע שדומה לקודמו", היא אומרת, "ואין משפחה שדומה לקודמתה". "בכל אירוע יש משפחה. כל משפחה היא עולם ומלואו. הטיפול בכולם הוא אחיד ושוויוני".
היא מציינת שאין בעולמם של אנשי הנפגעים תקופה רגועה ולא עמוסה, אך ככל שמתקרב יום הזיכרון חשים בתכונה בתפקיד. "קצינות הנפגעים יצרו קשר עם המשפחות, יש עבודה אינטנסיבית. בנוסף בכל בית עלמין תהיה קצינת נפגעים. חשוב להתחבר למשפחות בתקופה זו", היא מסכמת את דבריה.

תאריך:  10/05/2005   |   עודכן:  10/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בין השאר מעוניינות מדינות האיחוד האירופי כי טורקיה תכיר בממשלה היוונית של החצי היווני של קפריסין - בטרם ייפתחו השיחות בדבר הצטרפותה לאיחוד    הנשיא הפורטוגלי טוען כי יש להתחיל את הדיונים בדבר הצטרפותה של טורקיה ללא דיחוי
הדר פרבר
לפחות שישה בני אדם נהרגו בפיצוץ שתי מכוניות תופת בבגדד היום
יואב יצחק
סלי מרידור הודיע לשרון כי הוא מקדים בשנה את פרישתו; שרנסקי מקובל על שרון כמועמד מועדף לתפקיד
רנית נחום-הלוי
עובדי "העבודה" טוענים: התבקשנו להחריף את המאבק כדי לדחות את הפריימריז    השר מתן וילנאי דורש מפרס לפתור במהרה את המשבר
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הודה כי מעורבותה של פולין הביאה לצינון היחסים עם רוסיה וכי יש למנוע נזק תמידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il