X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלוש אחיות איריות תובעות את חברי ארגון ה-IRA על רצח אחיהן, וטוענות כי הרשויות אינן עושות את הנחוץ על-מנת להוציא את האמת לאור האיחוד האירופי יבחן את האפשרות לממן את התביעה באמצעות קרן שמיועדת לקורבנות טרור
▪  ▪  ▪

מחוקקים מטעם האיחוד האירופי מבקשים לעשות שימוש חסר תקדים בקרנות אנטי-טרור של האיחוד על-מנת לסייע לאחיות מצפון אירלנד לממן תביעה אזרחית נגד חברי הצבא הרפובליקני האירי, ה-IRA, החשודים ברציחתם של אחיהן - זאת במידה והרשויות לא יעשו זאת במקומן.
העתירה, אשר לה הצביעו רוב של 732 מהמחוקקים, פונה לסייע לקתרין, גמה ופאולה מק'רטני ושתי אחיות נוספות שלהן ולהעניק להן תמיכה ברדיפתן אחר הצדק. על-פי ההצעה אם משטרת צפון אירלנד אינה מסוגלת להביא לצדק את האחראים לרצח של רוברט מק'רטני, תעניק קרן האיחוד תרומה כספית אשר תסייע לעשות זאת.
בקשת הפרלמנט האירופי לשימוש בכספי האיחוד תיבחן כעת על-ידי ועדת האיחוד. מדובר בכספים אשר ייעודם סיוע לקורבנות הטרור אשר מעולם לא הועברו למטרת תביעות אזרחיות. סוכנות הידיעות איי.פי מביאה את דבריו של נשיא הפרלמנט האירופי, ג'וזף בורל: "אני משוכנע כי הכסף יהיה זמין... זה חשוב שהאנשים האלה ישמיעו את קולם".
נציב האיחוד האירופי, סטברוס דימאס, אמר כי האיחוד מגנה את הרצח ומבין כי יש לנקוט בפעולה מעשית לטובת משפחתו. עם זאת, הוסיף כי הוועדה אינה יכולה להתערב בהליכי החקירות של מדינות חברות. "הוועדה משוכנעת כי לאחר השלמת החקירות בצפון אירלנד, האמת תצא לאור".
קתרין, גמה ופאולה מק'רטני מבקשות לבייס סכום של 250,000 ליש"ט (467,500 דולרים אמריקנים). במסיבת עיתונאים לא נקבו האחיות בסכום מדויק אותו הן מבקשות על-מנת לסייע בידן לתבוע את הארגון האירי. "אנחנו באמת מעריכות את התמיכה", אמרה פאולה מק'רטני. "אנחנו לא מתכוונות לבקש סכום מסוים. הדבר החשוב הוא שהם הביעו מחויבות לעזור".
באיחוד אומרים כי ה-IRA יצר אווירה של פחד ומבקרים את הזרוע הפוליטית שלו, מפלגת שין פיין, על כי אינה עושה מספיק כדי לעזור למצוא את האשמים. "במציאות, התמיכה של שין פיין לא היתה כנה ולא אמיתי. הם לא עושים שום דבר כדי לעזור למשפחה", אמרה פאול מק'רטני. חברי ה-IRA ככל הנראה עומדים מאחורי מעשה הרצח, כך מאמינים רוב הגורמים אשר אינם חברים בזרוע הפוליטית שלה. רוברט מק'רטני (33) נדקר בגרונו ובבטנו והוכה מחוץ לפאב בבלפסט שבצפון אירלנד.
ב-IRA מכחישים כל מעורבות בהתקפה, אשר אירעה כשכנופייה אשר בראשה, ככל הנראה, חבר ידוע ב-IRA בבלפסט, תקפה אדם אחר בתוך פאב עמוס בבלפסט, ואז הפנתה את תשומת לבה למק'רטני כשניסה לעזור לאדם הפצוע. תחת לחץ מצד הקמפיין שהשיקו האחיות, הודה הארגון מאוחר יותר כי שלושה מחבריו מעורבים במעשה וכי הם יגורשו מהארגון, בעוד ששין פיין חקרה שבעה מחבריה המעורבים ככל הנראה גם הם. בנוסף, הציע ה-IRA להוציא להורג אדם אשר אחראי לטבח של מק'רטני, אך סירב לנקוב בשמו של האדם או להסגירו לרשויות. עדים רבים, אשר היו במקום בעת הרצח, מסרבים לדבר - רובם קתולים.
הקתולים באירלנד
הצבא הרפובליקני האירי הוא ארגון לא רשמי, חצי צבאי, אשר נלחם לקבלת עצמאות אירית מלאה מהשלטון הבריטי. לאחר הקמתו חתר הארגון וארגונים נוספים אשר התפצלו ממנו, לאיחוד הרפובליקה האירית וצפון אירלנד אשר נשארה חלק מבריטניה. ה- IRA נוסד בינואר 1919 ומטרתו היתה להביא לסופו של השלטון הבריטי באירלנד באמצעות כוח, ועל-ידי כך ליצור את התנאים הדרושים להקמת רפובליקה אירית עצמאית, מטרה שתתבצע באמצעות הזרוע הפוליטית של הארגון – "השין פיין".
שין פיין (Sinn Fein) היא מפלגה אירית רפובליקנית - המפלגה הוותיקה ביותר באירלנד. מאז שיוסדה המפלגה ב-1905 הצהירו מנהיגיה כי הם פועלים למען זכויות העם האירי במטרה להגיע לאומה בעלת הגדרה-עצמית.

תאריך:  10/05/2005   |   עודכן:  10/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
בכירי לשכות עורכי הדין של סין וצרפת הודיעו על השתתפתם בכנס    אקדמאים, פוליטיקאים ואנשי משפט בכירים ישתתפו בכנס, וידונו בסוגיות בוערות, כגון תכנית ההינתקות, בחירות ומשאל עם וקרקעות הלאום
עומר שיקלר
הטקס הממלכתי נפתח ברחבת הכותל בצפירה בת דקה שנשמעה בכל רחבי הארץ    21,954 נהרגו במערכות ישראל    מאז יום הזיכרון הקודם נוספו למניין הנופלים 169 חללים    רה"מ שרון: נדרנו נדר למנוע את המלחמה הבאה
מיכל הרשקוביץ
טרמין, שחקן בתאטרון הקאמרי מזה 18 שנה, פנה לביה"ד לעבודה, בבקשה כי יצהיר על זכותו לקבל קביעות בתיאטרון, על כל המשתמע מכך
עומר שיקלר
סא"ל ענבר בארי, רע"ן קשר למשפחות באגף כוח אדם של צה"ל מספרת ל-Nfc    הקשר עם המשפחות מתחיל כבר בשבעה ונמשך לכל החיים    מערך הנפגעים של צה"ל מטפל בכל החיילים ובכל נסיבות הפגיעה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בין השאר מעוניינות מדינות האיחוד האירופי כי טורקיה תכיר בממשלה היוונית של החצי היווני של קפריסין - בטרם ייפתחו השיחות בדבר הצטרפותה לאיחוד    הנשיא הפורטוגלי טוען כי יש להתחיל את הדיונים בדבר הצטרפותה של טורקיה ללא דיחוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il