X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא הפלשתיני המשתתף בפיסגת ראשי מדינות ערב ודרום-אמריקה: "קודם כל הודיע ראש הממשלה שרון על דחייה של הנסיגה מרצועת עזה בשל תירוץ דתי ויותר גרוע מזה, שר החוץ שלו אמר שלא תהיה נסיגה מרצועת עזה במידה והחמאס ינצח בבחירות לפרלמנט שאלתי את עצמי איזו מין דמוקרטיה זו ישראל?
▪  ▪  ▪
המשלחת הפלשתינית בדיוני הפיסגה [AP]

מזכ"ל הליגה הערבית נהנה מסיגר [AP]

עומר כרמון
שר החוץ: לבטל ההינתקות אם החמאס ינצח בבחירות

נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר הלילה (ד', 11.5.05) בפיסגת ראשי מדינות ערב ומדינות דרום-אמריקה, כי ישראל אינה מאמינה בערכים דמוקרטים אם בכוונתה להתערב בהחלטה דמוקרטית של העם הפלשתיני.
"קודם כל הודיע ראש הממשלה שרון על דחייה של הנסיגה מרצועת עזה בשל תירוץ דתי ויותר גרוע מזה, שר החוץ שלו אמר שלא תהיה נסיגה מרצועת עזה במידה והחמאס ינצח בבחירות לפרלמנט", אמר אבו מאזן. "שאלתי את עצמי איזו מין דמוקרטיה זו ישראל? באיזו דמוקרטיה מאמינים הישראלים?"
כזכור, ביום ב' אמר סילבן שלום כי יש לבטל את תוכנית ההינתקות במידה והחמאס ינצח בבחירות. "לא נוכל למסור את השליטה לחמאסטן", טען שר החוץ הישראלי.
אמש (ג') נפתחה הפיסגה בבירת ברזיל. 15 ראשי מדינות ועשרות נציגים בכירים משתתפים בה. ארה"ב הפעילה לחץ כבד על ראשי מדינות ערב שלא להגיע לפיסגה שנועדה להוות משקל נגד לדומיננטיות האמריקנית. בשל הלחץ האמריקני ביטלו את בואם שליטי מצרים, סעודיה וירדן. גם נשיאי לבנון וסוריה נמנעו מלהגיע. ברזיל סירבה לבקשת וושינגטון לשלוח משקיף לדיונים.
הפיסגה מהווה ניסיון ראשון מסוגו לחיזוק הקשר הפוליטי והכלכלי בין מדינות ערב לבין מדינות אמריקה הדרומית בהן מתגוררים כ-10 מיליון ערבים.
הפיסגה תאמץ הצהרה אשר "מגנה את הכיבוש הישראלי של פלשתין; דורשת מישראל לפרק את כל ההתנחלויות הבלתי חוקיות, כולל אלו שבמזרח ירושלים; תומכת בתוכנית 'מפת הדרכים'; מגנה את הסנקציות הכלכליות שהטילה ארה"ב על סוריה; מגנה את הטרור אך תומכת בזכותם של עמים להתנגד לכיבוש בהתאם לחוק הבינ"ל ולחוק ההומינטרי הבינ"ל".
מכון המחקר היהודי-אמריקני, מרכז שמעון ויזנטל, פירסם גינוי חריף להצהרה: "המסמך מתיר הוצאתן לפועל של פעולות טרור", טען.
נשיא אלג'יר עבד אל-עזיז אל-בוטפליקה, זכה למחיאות כפיים סוערות ממשתתפי הועידה, כשהדגיש הלילה (ד') את "זכותם הריבונית של הפלשתינית לקבל את ירושלים כבירתם".
אבו מאזן הודה בנאומו למנהיגי מדינות דרום-אמריקה, אשר "עמדו תמיד בצד הצודק של הסוגייה הפלשתינית". הנשיא הפלשתיני קרא למשתתפי הפיסגה להעניק דחיפה חדשה לתהליך השלום".

תאריך:  11/05/2005   |   עודכן:  11/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מנהל המחלקה לעלייה בסוכנות היהודית מסר אמש לבכירי איחוד הקהילות היהודיות בצפון-אמריקה: עלות העלאת הפלשמורה - 100 מיליון ש"ח    סכום זה אינו כולל את קליטתם בארץ
עומר כרמון
הארגון הפרו-פלשתיני 'אם האמריקנים ידעו': שלוש רשתות הטלויזיה הגדולות בארה"ב העניקו במהלך האינתיפאדה כיסוי תקשורתי רב הרבה יותר להרוגים ישראלים מאשר להרוגים פלשתינים
עומר כרמון
מלך ירדן והנשיא הפלשתיני צפויים לאשר את ההחלטה בימים הקרובים    מזכיר הממשלה ישראל מימון ויועצו של ראש הממשלה שלום תורג'מן נפגשו אמש עם הפטריארך אירינאוס ועם ראשי מתנגדיו    לשכת שרון: לא נתערב במשבר    אירינאוס ייצא בימים הקרובים לאיסטנבול ויתכן שלא ישוב משם לירושלים
מיכל הרשקוביץ
במכתב שנשלח לארגון על-ידי אוניברסיטת חיפה, באמצעות עו"ד בריטי, הואשם הארגון בהוצאת דיבה    עוד במכתב - גרסת האוניברסיטה, שלא הובאה עד כה לידיעת הארגון
מיכאל דבורין
כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון "מותגים" עבור רשת "אווזי" בקרב מדגם מייצג של 503 מרואיינים    עוד עולה מהסקר כי הישראלים מעדיפים הכי הרבה לאכול פרגיות (20.6%), סטייק בקר (19.3%) וחזה עוף (14.1%)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il