X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדברים נאמרו מפי השופט אליקים רובינשטיין מבית המשפט העליון בהחלטה שדחתה בקשה של חברה נגד פינויה ממקרקעין המוחזקים על ידה
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפםט העליון, אליקים רובינשטיין, דחה לאחרונה (8.5.05) בקשת רשות ערעור של חברת הבניה שרלי חומרי בניין נגד מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב-יפו על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב (סגן הנשיא גרוס), שבגידרה נדחתה בקשה לעיכוב ביצוע של פסק דין פינוי שנתן בית משפט השלום בתל אביב (סגן הנשיא גולדין) נגד החברה.
מחלוקת נתגלעה בין הצדדים עוד בשנת 1997, לאחר שהגישו מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב בקשה לסילוק יד ופינוי של החברה ממקרקעין ברחבת ארליך 10 בתל אביב-יפו המוחזקים בידיה. לגבי חלק קטן ממקרקעין אלה היו חוזים לדיור מוגן, אך רובם קרקע שהחברה נכנסה אליה לאורך השנים.
בית משפט השלום דן בתביעה, ובפסק דין שנתן לאחר ביקור במקום וחוות דעת שניתנה לו, קבע כי ככל שהמדובר באותם חלקים בנכס שהוחזקו בשכירות מוגנת קמה עילת פינוי נגד החברה. לגבי חלקים אחרים נקבע כי היתה לחברה "רשות חינם" וזו בוטלה, ומכאן ואילך הרי היא מסיגת גבול, ועליה לפנותם. ביחס להשקעות החברה, נקבע כי סך של 570,000 ש"ח בצירוף מע"מ ישולם לה.
החברה עירערה לבית המשפט המחוזי, בנימוקים שונים, בין היתר על כי ניתן סעד של פינוי מנכסים מוגנים שלא נתבקש, כי לא היה מקום לקבוע שהרשות שניתנה לה במקרקעין היא רשות חינם ומשבוטלה היא מסיגת גבול, כי יש ליתן לה ארכה של שנים אחדות להתפנות, וכי הפיצוי שניתן לה נמוך.
בית המשפט המחוזי דחה ביום 30.12.04 בקשה לעיכוב ביצוע, בקבעו כי "מדובר במקרה זה בפלישה למקרקעין ובטענה לזכות של בר רשות", ולכל היותר אמורים הדברים בסוגיה של פיצוי כספי, ופיצוי כזה אכן נקבע בפסק הדין.
החברה הגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על דחיית הבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין של בת משפט השלום. המינהל ועיריית תל אביב השיבו לענין הדיירות המוגנת כי המדובר ב-70 מ"ר בסך הכל מתוך שטח של למעלה מ-3.5 דונם שאליו פלשה החברה, ושאותו הפכה לקומפלקס עסקי של חומרי בניה, ובפועל אינו משמש מקום מגורים (אלא אם נעשה מעשה לצורך ההתדינות בפינוי). עוד נטען, כי פסק הדין בבית משפט השלום כיסה בדין את כל המושכרים המוגנים, וכי מאזן הנוחות בין הצדדים נוטה לטובת הפינוי, שכן מדובר בקרקע של הציבור בשווי גדול.
בית המשפט ציין כי אין בידיו להיעתר לבקשה, מאחר שעיכוב ביצוע ניתן תוך שנבחנים סיכויי הערעור והיכולת להשיב את המצב לקדמותו. השופט רובינשטיין הוסיף, כי כשהמדובר בפינוי בדירות מגורים, מטבע הנושא, ומטעמים אנושיים מובנים, ננקטת אמת מידה זהירה. ואולם, בתי המשפט מצווים גם על האינטרס הציבורי שלא ליתן יד להימשכותה של פלישה למקרקעי הציבור ולמאבק בהפקרות בתחום זה, שעה שהרשויות מתגייסות לכך, מה שלא תמיד נעשה.
בסופו של יום הוחלט שהחברה נהנתה לאורך עשרות שנים רבות מקרקע הציבור "כשהרשויות לא נתפנו לעשות מלאכתן ולפנותם". בלשונו הציורית הוסיף רובינשטיין: "אף התביעה הנוכחית נמשך בירורה כשבע שנים, והדברים נאמרים בלא לתלות קולר, ועתה מצויה היא בערעור, והציבור וענייניו מה יהא עליהם".
אי לכך, נפסק כי אין בידי בית המשפט להעתר לבקשה לרשות ערעור, וממילא אף לבקשה לסעד זמני.

[רע"א 1004/05]
תאריך:  11/05/2005   |   עודכן:  11/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ממד"א נמסר, כי במהלך החג עשרות ילדים ובני נוער נפגעים בעיניהם כתוצאה משימוש בתרסיסים    אין לרסס תרסיסים על איברים חשופים ויש לזכור כי התרסיס הוא חומר דליק במיוחד ולכן יש להרחיקו ממקור אש
הדר פרבר
בערב יום העצמאות עד השעה 17:00-18:00 לערך יופעל לוח הזמנים הרגיל של ימי א-ה. משעה זו ואילך יופעל לוח זמנים מיוחד
הדר פרבר
הקמת האנדרטה לוותה במחלוקות רבות, ועל רקע התחזקות קבוצות ניאו-נאציות    היו גם רבים, בהם גם יהודים, אשר אמרו כי אין צורך באתר נוסף וכי בגרמניה יש מספיק אתרים, כמו מחנות ההשמדה לשעבר בהם דכאו, קברי המונים ומטות הגסטפו לשעבר בברלין
מירב לוי
לאחר נסיגת צה"ל מהערים גויסו המבוקשים למנגנוני הביטחון; כעת הם מקבלים כספים מהרשות על פועלם; גורמים בישראל: לא תימשך הנסיגה מהערים הפלשתיניות ללא איסוף הנשק
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
תוקפים ירו למוות בעורך ומו"ל של עיתון מקומי    משפחתו חושדת כי הרצח בעקבות מאמר שפרסם בו הוא מבקר את השחיתות ברשויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il