X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה ותושבים מבית לחם, עתרו נגד ההכרזה על קרקעותיהם כ"נכסי נפקדים" נטען, כי המדינה דבקה בתפישת קרקעות פלשתיניות בחסות חוק נכסי נפקדים, בניגוד להודעת היועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪

קבוצת תושבים מהעיר בית לחם ועמותת "עיר עמים", הגישו (10.5.05) עתירה לבג"צ, נגד ההכרזה על קרקעותיהם הנמצאות בשטח השיפוט של ירושלים, כ"נכסי נפקדים". העתירה, אשר הוגשה באמצעות היועץ המשפטי של עמותת עיר עמים, עו"ד דניאל זיידמן, מטיחה האשמות קשות במדינת ישראל, שמנצלת את גדר ההפרדה על-מנת להפקיע אדמות של פלשתינים.
עשרת העותרים הינם בעלי הקרקעות במזרח ירושלים, אשר גילו במקרה שאדמותיהם נלקחו מהם. לטענתם, בעת הקמת גזר ההפרדה, הבטיח להם אלוף פיקוד מרכז, יצחק איתן, שתינתן להם גישה לאדמות. אולם כשפנו לרשויות, הם למדו שהמדינה נטלה מהם את הבעלות בקרקע בשל היותם "נפקדים נוכחים" (דהיינו מכוח חוק נכסי נפקדים).
פעולת המדינה עוררה הד רב ציבורי גדול, בארץ ובעולם, ובמהירה הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לאמצעי התקשורת, כי הורה להפסיק את הפעלת החוק. העותרים טוענים, כי למרות הודעת היועמ"ש לתקשורת, עד היום לא נעשה דבר ביחס לאדמתם.
עוד טוענים העותרים, כי מאות ואולי אלפי תושבים נמצאים במצב זהה לשלהם, דהיינו כלל אינם יודעים שרכושם נלקח מהם, מפני שתפיסת הקרקעות נעשתה על-ידי המדינה בחשאי.
נטען, כי העוול שנגרם לבעלי הקרקעות הוא כפול: ראשית, בעקבות בניית גדר ההפרדה, נותקו העותרים מאדמתם, שעבור רבים מהם משמשת מקור מחייה יחיד; ושנית, לאחר שנותקו מאדמתם, היא גם הופקעה מהם על-ידי המדינה.
עו"ד זיידמן אומר, כי מהנוסח המלא של החלטת הממשלה עולה בבירור, שמטרת ההכרזה על נכסי נפקדים במזרח ירושלים, היא השתלטות על אדמות פלשתיניות בעיר וסביבתה. בעתירה נאמר: "העובדות המתוארות מלמדות, שלראשונה מאז שנת 1967, מנצלת ממשלת ישראל את סמכויותיה לפי חוק נכסי נפקדים, על-מנת להפקיע את זכות הקניין של תושבי איו"ש, המתגוררים בסמןך לאדמותיהם שבתוך גבול השיפוט של ירושלים. מדינת ישראל מנצלת את הקמת גדר ההפרדה על-מנת להשתלט על אלפי, ואולי עשרות אלפי, דונמים שך קרקעות בבעלות פלשתינית פרטית".

עמותת "עיר עמים", היא ארגון ישראלי בלתי מפלגתי, הקיים מזה שנתיים ופועל לשמירה על מערך צודק וענייני במרחב העירוני של ירושלים, ולמניעת על מעשה או מחדל, שיש בהם כדי לפגוע, באפשרות לחלוק עיר בעתיד. עיר עמים מעמידה את ירושלים כעיר בה חולקים שני העמים - הישראלי והפלשתיני.
תאריך:  11/05/2005   |   עודכן:  11/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ד"ר יוסי לומניצקי, רוקח ראשי מ'מכבי שירותי בריאות' נותן מספר כללים לנטילה נכונה    כאשר מדובר בתרופה שאינכם מכירים יש להיוועץ ברופא או רוקח    יש לשים לב לתאריך התפוגה שמופיע על גבי האריזה    ביום ג' נכנס לתוקפו החוק של מכירת תרופות ללא מרשם
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
השמש תזרח בעיירה בארואו, בצפון אלסקה, ותישאר מעל האופק עד ה-2 באוגוסט, רק אז תתרחש השקיעה הראשונה
מיכל הרשקוביץ
בבקשה נטען, כי עוה"ד פעל באופן שיש בו משום שיבוש חמור של ההליך המשפטי: מנע מהתובע להעיד על העניין הבריאותי; תדרך את התובע מה לענות ומתי לא לענות במהלך חקירה נגדית
יפעת גדות
החלק הראשון במפגש יוקדש למידע חדש ועדכני, וחלקו השני יכלול התנסות חווייתית ובו תינתן אפשרות לשאלות ולהשתתפות פעילה של הנוכחים
עומר שיקלר
במהלך יום העצמאות יפתח בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים את שעריו לקהל הרחב    סא"ל שמוליק קלמי, מפקד הבסיס התראיין ל-Nfc    מוטיבציה בקרב המתגייסים לחטיבה נשארה גבוהה    "כל מה שאנחנו עושים נועד לקיים את מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il