X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המנצח ההודי נותר אחד השגרירים הנאמנים ביותר שלנו: "הישראלים אינם רוצים להפוך למיעוט בארצם" "הם היו במיעוט במשך 2,000 שנה בכל מדינות אירופה, בגלל זה הם מנסים הפעם לשמור על עצמם"
▪  ▪  ▪

זובין מהטה, מנהלה המוסיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, נותר אחד השגרירים הנאמנים ביותר למדינת ישראל. בראיון לעיתון ההודי, אינדיאן אקספרס (ב', 9.5.05) מספר המנצח על חייו כיום בארה"ב, על גאוותו כאזרח הודי שסירב לוותר על הקשר עם מולדתו, אך בעיקר על ישראל.
"אני נוסע לישראל שלוש פעמים בשנה", מספר מהטה. "הקשר שלי עם התזמורת ועם העם הישראלי לא השתנה".
"נפגשתי מספר פעמים בשנות ה-60' וה-70' עם ראש הממשלה, הגב' גאנדי, וניסיתי לשכנע אותה לכונן יחסים דיפלומטים עם ישראל, אך היא לא גילתה עניין. הקשר בין הודו וישראל נותק כששלוש מדינות ערביות תקפו את ישראל בו-זמנית. אנו, משום מה כעסנו על ישראל. הייתי מבין אם היא היתה מנתקת את הקשר עם שלוש המדינות הערביות שתקפו".
"ניסיתי להסביר לגב' גאנדי שהיא נמצאת בתפקיד כבר כ"כ הרבה זמן ויש לה כ"כ הרבה ניסיון, אמרתי לה שהיא יכולה להראות לישראלים דרך אחרת, אך היא לא היתה מעוניינת".
"בשנת 1994 הגשמתי חלום. לקחנו את התזמורת הישראלית לסין ולהודו. שתי המדינות הללו חידשו את קשריהן עם ישראל באותו הזמן וישראל קיבלה בבת אחת 2 מיליארד חברים חדשים. הגענו קודם לבייג'ינג ואח"כ לבומביי. אני הייתי ברקיע השביעי".
"הישראלים מפחדים מכך שתהיה מדינה בה יהיה רוב למוסלמים", מסביר מהטה. "בהודו אין סיכוי שהמוסלמים יהפכו לרוב, אך בישראל זה שונה".
הישראלים אינם רוצים להפוך למיעוט בארצם. הם היו במיעוט במשך 2,000 שנה בכל מדינות אירופה, בגלל זה הם מנסים הפעם לשמור על עצמם".
מהטה הביע בראיון את תקוותו כי תוקם מדינה פלשתינית דמוקרטית ולכך שראש הממשלה, אריאל שרון, יוביל את ישראל להסדר שלום. "פעם הוא היה הבריון הכי גדול במזה"ת, היום הוא עשה תפנית כזאת גדולה שאפילו במפלגתו שונאים אותו", הוא מספר.
תאריך:  11/05/2005   |   עודכן:  11/05/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון ויפעת גדות
יו"ר הכנסת שוב ניצל השנה את טקס פתיחת אירועי יום העצמאות כדי להביע את התנגדותו לתוכנית ההינתקות    המשטרה העלתה את הכוננות לרמת חירום    סגר כללי על שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה והוא יימשך עד למוצאי שבת
עומר כרמון
בפעם השנייה בשבועיים שוב פונה הערב הבית הלבן בשל התרעת שווא על מטוס מאיים    בניגוד לפינוי הקודם, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לא שהה בבניין, אלא עסק ברכיבה על אופניים אי-שם בבירה
עומר כרמון
בהודעה שפורסמה אמש באתר אינטרנט באלג'יריה המנוהל בידי יהודים, נדרשת ממשלת אלג'יריה לפצות את 120 אלף היהודים שנמלטו מהמדינה בשנת 1962 יחד עם הקולונליסטים הצרפתים    מאיימים בהפעלת לחץ בינ"ל
רנית נחום-הלוי
כך נמסר לחדשות Nfc, בעקבות הודעה שהוציאה בנושא זה שרת המשפטים, ציפי לבני; הערכות הן, כי בכוונת השרה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיכריע בפרשת הרבנים הראשיים אשר נחקרו באזהרה
קריות באינטרנט
עיריית קריית ביאליק תישא בתשלום אגרת תלמידי חוץ לתלמידים בחינוך הרשמי שאינו מוכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il