X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן תודיע היום רשמית על חידוש הפעילות המקדימה להעשרת אורניום מוושינגטון ומבירות חברות האיחוד האירופי נמסר כי לא יהיה מנוס מכינוס סבא"א כבר בשבוע הבא אירן חנכה צוללת חדשה רוסיה: הכור בבושהר יחל לפעול בעוד שנה מצרים הסכימה לנוסחא המאפשרת את פתיחת דיוני הוועידה למניעת הפצת נשק גרעיני
▪  ▪  ▪

כינוס דחוף של סבא"א
מוושינגטון ומבירות חברות האיחוד האירופי נמסר הלילה (ה', 12.5.05), כי לא יהיה מנוס אלא לכנס בדחיפות כבר בשבוע הבא את הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א). הדיון יתמקד בקבלת החלטה על העברת נושא הגרעין האירני למועצת הביטחון לשם הטלת סנקציות על הרפובליקה המוסלמית הקיצונית.
אחד מבכירי סוכנות הגרעין האירנית, סיירוס נאצר, הגיע הלילה לוינה (מקום מושבה של סבא"א) כשברשותו מכתב מההנהגה האירנית. במכתב צפוי להודיע נאצר כי אירן החליטה לחדש פעילות מקדימה לקראת העשרת אורניום.
בכירים אירניים איימו מספר פעמים בשבועות האחרונים כי בכוונתם לנקוט בצעד זה. דובר מחלקת המדינה האמריקנית הזהיר לפני ימים אחדים כי ארה"ב רואה בהחלטתה כזאת כ"הפרה של ההבנות שהושגו עם האיחוד האירופי. יהיו לכך השלכות", הבהיר.
אירן, שהסכימה לפני כחצי שנה להקפיא כל פעילות להעשרת אורניום, עושה כל מאמץ כדי להגביר את הלחץ על האיחוד האירופי המראה נכונות ראשונית לקבל את דרישתה העיקרית. מזכיר האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, הפתיע לפני כשבוע כשהודיע בפעם הראשונה שהאיחוד האירופי יהיה מוכן לאפשר לאירן להעשיר אורניום.
"בסופו של דבר, הערבות היחידה שתוכל לספק אותנו היא שאירן תפסיק כמעט לגמרי את העשרת האורניום", אמר סולאנה. עד-כה דיברו באירופה על דרישה להפסקה מוחלטת של ההעשרה.
לפני כחודשיים הציעה טהרן הצעת פשרה: בשלב ראשון יינתן לה להעשיר אורניום באמצעות 3,000 צנטריפוגות, אחר-כך תוכל לחדש את פרויקט ההעשרה במתכונת מלאה באמצעות 50 אלף צנטריפוגות. האירופים הודיעו עד-כה לאירנים כי הם מסרבים להצעה - די ב-2,000 צנטריפוגות כדי להכין פצצת אטום אחת בשנה.
ארה"ב תומכת במו"מ המתנהל בין אירן לאיחוד האירופי והבהירה כי תמתין עד הקיץ כדי לראות אם השיחות מובילות לכיוון חיובי.
אירן: פיתחנו צוללת חדשה
הטלויזיה האירנית הקרינה (ד') תמונות של צוללת חדשה שפותחה באירן. שמה של הצוללת 'ע'אדיר' והיא "מסוגלת לשגר בו-זמנית טילים וטורפדו". דובר משרד ההגנה האירני הודיע כי "האויב לא יוכל לאתר את הצוללת המסוגלת לפעול במי המפרץ הפרסי ומפרץ עומאן".
אירן משקיעה משאבים רבים בניסיון להפוך לכוח המוביל במפרץ הפרסי ולפתח יכולת שתשבש את הדומיננטיות האמריקנית. טהרן הבהירה פעמים רבות בשנים האחרונות כי "תוכל להגן על עצמה מפני כל תוקפנות אמריקנית וישראלית".
הכור בבושהר יחל לפעול בעוד שנה
מנהל סוכנות האטום הרוסית חזר (ה') על התחייבותו כי רוסיה תעביר לאירן בסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה את מוטות הדלק הגרעיני הנחוצים להפעלת הכור הגרעיני בבושהר. לדבריו, הכור יחל לפעול כבר במחצית שנת 2006.
רוסיה ואירן סיכמו בעבר כי הדלק הגרעיני יוחזר לרוסיה לאחר שייעשה בו שימוש, אירן התחייבה כי הכור בבושהר שהוקם, בין השאר, בסיוע רוסי, ישמש רק לשם הפקת חשמל.
נמצאה נוסחא לסוגיית הגרעין הישראלי
הלילה (ה') נמצאה הנוסח המאפשר את פתיחת דיוני הוועידה לבחינת האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. הדיונים, שהחלו לפני כעשרה ימים ואמורים להסתיים ב-27 בחודש, לא החלו למעשה, משום שמצרים דרשה כי הוועידה תדון בהצעת החלטה הדורשת מישראל לחתום על האמנה.
בתיווכו של נציג ברזיל בוועידה, סוכם כי "יילקחו בחשבון כל ההחלטות שנדונו בוועידות קודמות". בוועידה המתכנסת כל 5 שנים דנו בעבר בנושא הגרעין הישראלי.
ארגוני סביבה כ'גרינפיס' מתחו ביקורת חריפה על משתתפי הוועידה הדנים בנושא כה חשוב ורק לאחר כשבועיים הצליחו לקבוע סדר יום.

תאריך:  12/05/2005   |   עודכן:  12/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הסתיימה פיסגת ראשי מדינות דרום-אמריקה ומנהיגי ערב    אבו מאזן: המזרח התיכון ופלשתין סובלים מאי-יציבות ומאלימות רק בגלל שישראל אינה מכבדת את החלטות האו"ם    נשיא פרו: הפיסגה נועדה לעסוק בניצול אפשרויות המסחר ולא לעסוק בעניינים פוליטיים    שר החוץ הכוויתי: כיצד מדינות ערב יכולות לדבר על סחר ופיתוח כשיש ארצות שנמצאות תחת כיבוש?
עומר כרמון
אחד השמות הבולטים בענף האופנה הפולני כיום הוא תרזה רוזאטי    עד לפני שנים אחדות היתה ידועה תרזה רק כאשת שר החוץ הפולני, אולם כיום מדובר במעצבת ששמה הולך לפניה    "האופנה היתה תמיד התשוקה שלי"
רנית נחום-הלוי
פקקי תנועה כבדים הורגשו בכבישים    אתרי בילוי רבים נסגרו עקב עומס מבקרים    מתנחלים ערכו צעדות בצפון השומרון וכמה מהם נכנסו במכוון לכפרים פלשתינים    מארגני האירוע בגוש קטיף הזמינו כ-500 אוטובוסים
שלומי דיאז
נחתה באיזור התעשיה    מרבית חגיגות יום העצמאות עברו ללא אירועים מיוחדים
עומר כרמון
מקצת מהמתמודדות הגיעו ללשכתו של ראש ממשלת תאילנד    מיס ארה"ב העניקה למארח כובע    מיס נורבגיה נתנה לו ציוד גולף    המתמודדת המועדפת, מיס תאילנד, העניקה מעיל למנהיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il