X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחלקת המדינה: אין לאפשר למליציות חמושות להפריע להליך הדמוקרטי החיזבאללה: ישראל מנצלת את הבחירות כדי להתקיף את לבנון גורמי צבא: לחיזבאללה 13 אלף משגרי קטיושות המכוונים לישראל
▪  ▪  ▪

ארה"ב: שקט בזמן הבחירות
ארה"ב העבירה אמש (ו', 13.5.05) מסר לישראל ובו דרישה להימנע מכל פעילות שתביא להגברת המתח לאורך גבולה עם לבנון.
דובר מחלקת המדינה, ריצ'רד באוצ'ר, אמר הלילה (שבת): "ארה"ב מודאגת מאוד מהאלימות האחרונה לאורך הקו הכחול. אנו קוראים לכל הצדדים להפסיק מיד את ההתקפות ולהשיב את הריסון והרגיעה".
"על כל המליציות בלבנון, כולל החיזבאללה, להתפרק מנשקן. ממשלת לבנון חייבת להרחיב את שליטתה על כל שטחה של המדינה. מדובר בתקופה רגישה חשובה ורגישה במיוחד לעם הלבנוני, שיילך להצביע לפרלמנט חדש החל מה-29 במאי. אין לאפשר למליציות חמושות להפריע להליך הדמוקרטי".
דוברי החיזבאללה האשימו אמש (ו') את ישראל כי בחרה במכוון להתקיף את החיזבאללה בעת זו, משום שידעה כי ידי הארגון קשורות בשל הבחירות הקרבות. ראשי החיזבאללה קראו אמש (ו') לכל תומכי התנועה ללכת להצביע בבחירות. ארגוני השיעים, אמל והחיזבאללה, הודיעו כי יגישו רשימת מועמדים משותפת.
תחנת הטלויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, מסרה בעקבות ההסלמה בגבול: "ההתנגדות האיסלמית מזהירה את האויב הציוני כי כל התקפה על אזרחים תיתקל בתגובה הראויה".
כ-2,000 מפגיני החיזבאללה הפגינו אמש (ו') בבירות מול שגרירות ארה"ב והגיבו בקריאות שמחה לשמע הידיעות על התקפת החיזבאללה על מוצבי צה"ל.
לבנון: ישראל אשמה
ממשלת לבנון האשימה את ישראל באחריות להתדרדרות המצב: "ישראל משתמשת במטוסיה, בתותחיה ובמכונות המלחמה שלה כדי לפגוע באזרחים בשטח לבנון", נאמר בהודעת המשרד. שר החוץ הלבנוני מחמוד חאמוד קרא לקהילה הבינ"ל ולאו"ם להתערב כדי להפסיק את "ההתקפות הישראליות".
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי התקשר לכוח האו"ם בדרום לבנון, יוניפ"יל, וקרא להביא לרגיעה במצב. מיוניפי"ל נמסר כי האש פסקה לאחר שיצר קשר עם החיזבאללה ועם ישראל.
מזכ"ל האו"ם קופי אנאן קרא לישראל והחיזבאללה להפסיק את ההתקפות. אנאן הודיע אמש (ו') על מינוי קצין המשטרה הגרמני, דטלב מהליס, כראש ועדת החקירה הבינ"ל לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי.
ישראל: לבנון אשמה
מצה"ל נמסר אמש (ו'), כי בשעות אחה"צ נורו לפחות תשע פצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל בגזרת הר דב. התקפה זו באה כהמשך לשיגור שתי רקטות שנורו משטח לבנון לישראל במהלך הלילה. לא היו נפגעים. החיזבאללה טוען כי שיגר את הפצמ"רים רק לאחר שצה"ל הפגיז את עמדותיו.
עדי ראייה לבנוניים סתרו את טענת צה"ל ומסרו כי ירי החיזבאללה החל רק לאחר התקפה ישראלית. לדבריהם, צה"ל ירה אמש 45 פגזי ארטילריה, מטוסים ישראלים שיגרו שלושה טילים וטנק ישראלי השמיד עמדת תצפית של החיזבאללה. לא היו נפגעים.
גורמי צבא ישראלים מסרו (ה') כי בעקבות נסיגת הצבא הסורי מלבנון, הגבירו משמרות המהפכה האירניים את סיועם לחיזבאללה. לדבריהם, החיזבאללה מחזיק כיום כ-13 אלף משגרי קטיושות המכוונים לעבר ישראל. ישראל נענתה לבקשת האו"ם והפחיתה למינימום ההכרחי את טיסות הצילום מעל לבנון, אך מסרבת להפסיקן לחלוטין.
הגורמים הביטחוניים מסרו כי למרות דבריו של נשיא רוסיה, טילי ה-SA-18 אותם תמכור מוסקבה לדמשק לא ימנעו מחיל האוויר הישראלי לטוס מעל דמשק. ישראל מתנגדת לעסקה בשל החשש שהטילים ייפלו לידי החיזבאללה ויסכנו את התעופה האזרחית.

תאריך:  14/05/2005   |   עודכן:  14/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
קבוצת אי.די.בי. רוכשת את חלקה של בלסאות' בסלקום (34.75%) תמורת 625 מיליון דולר    אם תחליט משפחת ספרא לממש את זכותה לרכוש בעצמה את המניות תקבל השקעות דיסקונט פיצוי בסך 18 מיליון דולר
שלומי דיאז
היא נמלטה פצועה לדירת השכנים ושם התמוטטה    הבעל נעצר
שלומי דיאז
הבעל עצור מזה כשבוע    האישה היתה במצב אנוש וחסרת הכרה    העדות תסייע להגיש נגדו כתב אישום
עומר שיקלר והסוכנויות
בשעות הבוקר גילו שומרי האתר כי אלמונים חרטו צלב קרס על אחת האבנים במקום    דובר האתר: באתר בעל 19,000 מטר מרובע מה אנחנו יכולים לעשות? אי אפשר להיות בכל מקום כל הזמן
עומר שיקלר
המאבק על הפיטורים מחריף    יו"ר ההסתדרות נפגש ועם ראשי ארגוני המורים    פרץ: על רה"מ להתערב באופן אישי    במשרד החינוך החלו לקיים את ועדות השימוע למורים העתידים לפיטורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il