X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש הקל בעונשו של אדם, שירה באחר והורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, בשל נסיבותיו האישיות המקלות ביהמ"ש נתן משקל רב לעובדה שהנאשם התנדב באגודה למלחמה בסרטן ואף זכה לתעודת הצטיינות שהוענקה לו בכנסת בירושלים
▪  ▪  ▪

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הקל בעונשו של נאשם שהורשע בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וגזר עליו עונש של 6 חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות. למרות שמקובל להטיל עונש חמור בהרבה בעבירות מסוג זה, ביהמ"ש התייחס לנסיבותיו האישיות של הנאשם: מצבו הנפשי ופעילותו ההתנדבותית שאף זיכתה אותו בתעודת הצטיינות שהוענקה לו בכנסת.
הנאשם הורשע, על סמך הודאתו, בעבירת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. הנאשם ירה במתלונן חמש יריות, שאחת מהן חדרה לעכוזו. מכתב האישום עולה, כי הנאשם והמתלונן עבדו יחד משך כשנה וחצי כשומרים במגרש להשכרת רכב ובמהלך תקופה זו התפתחו ביניהם מחלוקות ועימותים.
הנאשם דיווח על איחור של המתלונן וכך הביא לפיטוריו. העבירה התרחשה בנובמבר 2004, עת הגיע המתלונן למגרש במטרה לפגוש בנאשם ולשוחח עמו. הוא קרא וצעק בשמו של הנאשם פעמים רבות ומשלא נענה, טיפס מעל הגדר כשברשותו פלייר, נכנס למגרש וגרם נזר למכונית.
בשלב זה הגיח לעברו הנאשם כשבידו אקדח טעון, אותו החזיק במסגרת עבודתו כשומר, והחל לירות לעברו מטווח קצר. המתלונן החל לברוח, טיפס במהירות על הגדר במטרה לצאת מהמגרש, אך הנאשם המשיך לירות לעברו, עד שאחד הקליעים פגע בו בעכוזו. לאחר שנפגע מהירי קפץ המתלונן מהגדר ונמלט מהמקום. סך-הכל ירה הנאשם לעבר המתלונן 5 כדורים.
המלצה לא לגזור מאסר בפועל
מתסקיר שירות המבחן שהוגש לביהמ"ש, עלה כי הנאשם הנו כבן 30, בן למשפחה בת 4 נפשות, אשר עלתה לארץ מאוקראינה. שירות המבחן התרשם, כי במישור התפקודי, עומד הנאשם בנורמות המקובלות. הוא סיים בהצלחה לימודים אקדמיים בתחום המוסיקה, עבד במקצוע ההוראה ועם הגעתו לישראל לא בחל בשום עיסוק על מנת לפרנס את הוריו ואת עצמו ואף עשה ניסיון לרכוש השכלה אקדמאית גם בישראל בתחום המוסיקה, ניסיון שנקטע בגין מעורבותו בתיק זה.
כחלק מתוכנית לימודי המוסיקה של הנאשם באוניברסיטה, התנדב באגודה למלחמה בסרטן ואף זכה לתעודת הצטיינות שהוענקה לו בכנסת בירושלים.
עוד עלה מהתסקיר, כי הנאשם מבטא משך כל שנות חייו קשיים רגשיים ניכרים, בעלי אפיון של הפרעת חרדה, אשר באים לידי ביטוי חריף במיוחד במצבי לחץ ודחק. שירות המבחן סבר, כי התנהגותו של הנאשם במהלך ביצוע העבירה, מעידה על קושי ניכר להתנהל במצבי דחק ולחץ ועל נטייה להתנהגות אימפולסיבית ולא פרופורציונלית, אולם הבהיר, שאין בכך כדי להעיד על אישיות ועל ערכים עבריניים.
עונש קל בהרבה מהמקובל, בשל נסיבות אישיות
ביהמ"ש קבע כי נסיבותיו האישיות של הנאשם מלמדות כי המעשה החמור שביצע הנאשם אינו מאפיין את אישיותו וגזר עליו עונש של 6 חודשי מאסר, שירוצה בעבודות שירות, מאסר מותנה, העמדה במבחן ופיצוי לטובת המתלונן.
ביהמ"ש מציין, כי העבירה שעבר הנאשם הנה חמורה וכי במקרים כאלו, ראוי לגזור ככלל, עונשים חמורים ומרתיעים שיסייעו בשירוש נגע האלימות הפושה במקומותינו.
אולם, ביהמ"ש אינו יכול להתעלם מייחודו של הנאשם: "רק במקרים נדירים מובאים בפני ביהמ"ש עבריינים שמחד גיסא עברו עבירה חמורה, דוגמת המקרה שבפניי, ומאידך גיסא תרמו, למען החברה, דוגמת תרומתו של הנאשם".
"חרף מצבו הכלכלי וחרף בעיותיו שלו ושל בני משפחתו, הצליח הנאשם למצוא פנאי להתנדב ולתרום למען הקהילה. תרומה זו, שזכתה לתעודות הצטיינות, ראוי שתעמוד לזכותו בעת גזירת עונשו".

ע.פ 3178/04 ניתן ביום 10.5.05
תאריך:  14/05/2005   |   עודכן:  14/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
עורך דינו של איל הנפט היהודי: ההודעה נועדה להשפיע על השופטת    ממשלת רוסיה ממשיכה במאמציה להשתלט על נכסי תאגיד יוקוס
יפעת גדות
האגודה למען החייל חשפה את הלוגו החדש שלה ב"כן המפקדת!" - משדר חגיגי ליום העצמאות ששודר בערוץ ישראל 10 ובגלי צה"ל    אלפי חיילים ואזרחים לקחו חלק בבחירת הלוגו - במסגרת פרויקט שנעשה בשיתוף תלמידי בצלאל    הלוגו הנבחר עוצב על-ידי גרשון פליישר (28) מירושלים
עומר כרמון
ממשלת אתיופיה החליטה שלא לאפשר יותר לארגון 'הועידה הצפון-אמריקנית ליהודי אתיופיה' לפעול במדינה    ארגון זה עודד הגעתם של אלפים מבני הפלשמורה למחנות באדיס-אבבה    הסוכנות היהודית לישראל נטלה את האחריות על המחנות    משרד הקליטה: עלות קליטת הפלשמורה - מיליארדי שקלים
עומר כרמון
הפלשתינים נקראו לצאת להפגין ולהעביר מסר לעולם כי לא יהיה פיתרון קבע ללא מימוש 'זכות השיבה'    אבו מאזן ייפגש עם בוש בעוד שבועיים    יפן תורמת לרש"פ 400 מיליון דולר    סקר: מרבית הפלשתינים מתנגדים לפירוק החמושים מנשקם
עומר כרמון
השימפנזה קונגו נולד בגן החיות בלונדון בשנת 1954    בגילאי שנתיים-ארבע צייר 400 תמונות, המבקרים לא התלהבו וקונגו ויתר על תחביבו ועל הבטחות לקריירה מצליחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il