X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא הפלשתיני אבו מאזן בנאום לרגל יום 'הנכבה': אין עם בעולם שיסכים לוותר על זהותו הלאומית ולהתגורר במקום אחר אני מברך את השהידים שהקיזו על אדמת המולדת את דמם הטהור ושולח ברכה לאסירים הגיבורים
▪  ▪  ▪

נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) אמר (יום א', 15.5.05) בנאום מיוחד לציון יום 'הנכבה' (האסון) ה-57 להקמת מדינת ישראל, כי הפליטים הפלשתינים המתגוררים מחוץ לשטחי הרשות הפלשתינית "ישובו למולדתם - פלשתין".
"היום אנו מציינים 57 שנה שנה לפשע הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית של גירוש עם ממולדתו. אין עם בעולם שיסכים לוותר על זהותו הלאומית ולהתגורר במקום אחר. זכותם של הפלשתינים לשוב למולדתם הינה זכות קדושה".
"לא משנה כמה זמן יעבור, לא נשכח את זהותנו ולא נשכח את הפליטים. ניאבק בכל המזימות להשכיח את נושא הפליטים ממפת המזרח התיכון. אני מברך את השהידים שהקיזו על אדמת המולדת את דמם הטהור ושולח ברכה לאסירים הגיבורים".
הנשיא הפלשתיני הדגיש, כי לא יהיה ויתור על החלטת מועצת הביטחון 194 הקוראת לשיבת הפליטים הפלשתינים לבתיהם ולא יהיה שלום מבלי שתקום מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים.
אבו מאזן קרא למדינות המארחות את הפלשתינים כעת לאפשר להם לעבוד ולזכות לתנאים אנושיים (אבו מאזן כיוון בעיקר ללבנון שמונעת מהפליטים הפלשתינים זכויות אזרח בסיסיות, ע.כ).
הנשיא הפלשתיני הביע את תקוותו כי ימצא פיתרון צודק לסוגיה הפלשתינית בהתאם להחלטות האו"ם. פיתרון שיביא לשלום, ביטחון ויציבות באזור.
נאומו של הנשיא הפלשתיני שודר בכלי התקשורת הפלשתינים מיד בתום הצפירה שנשמעה בכל הישובים הפלשתינים בגדה וברצועת עזה. הרשות הפלשתינית קראה לעמוד דום במשך דקה כדי "לכבד את הפליטים הרבים שגורשו מבתיהם לפני 57 שנה".
הנאום הוקלט מראש בטוקיו, יפן, שם שוהה הנשיא הפלשתיני בביקור רשמי.
בהודעה משותפת לכל הפלגים שפורסמה לרגל יום הנכבה, נקראו הפלשתינים "להפגין ביום זה נגד הכיבוש הישראלי ולהעביר מסר לעולם כי לא יהיה פיתרון קבע ללא מימוש החלטת האו"ם 194 הקוראת לשיבת הפליטים הפלשתינים לבתיהם".
בשטחי הרשות מתקיימות תהלוכות ועצרות שיימשכו בשבוע הקרוב. בטול-כרם צעדו בשבת אלפים, ביניהם קשישים הנושאים את מפתחות ביתם בתוך שטח ישראל. אחד הדוברים אמר: "רק בוגדים יוותרו על זכות השיבה. לא נסכים שיהיו בוגדים בינינו".
עצרות ותערוכות נערכו גם בנצרת ובחיפה. בעיר הכרמל התקיימה בשבת תערוכה: 'נפילת חיפה והנכבה'.
המרכז הפלשתיני לסטיסטיקה פירסם בשבת כי מספר הפלשתינים ברחבי העולם עומד על כ-10 מיליון. 3.7 מיליון חיים בגדה המערבית וברצועת עזה; 1.1 מיליון בישראל; 3 מיליון בירדן; מיליון אחד בירדן ובסוריה.
המרכז טוען כי למעלה ממחצית הפלשתינים הינם פליטים המתגוררים ב-59 מחנות. 19 מחנות פליטים בשטחי הרשות הפלשתינית; 12 בלבנון; 10 בירדן ובסוריה.

תאריך:  15/05/2005   |   עודכן:  15/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
האירוע יתקיים ביום ג' הקרוב    מושתלי איברים יעברו סדנת יוגה, ישתתפו בתחרויות ופעילויות ספורט, משחקי נופש וכן תתקיים סדנת צחוק לרווחת חברי עמותת מושתלי כבד בישראל
הדר פרבר
אוהדי הקבוצה מאיימים להמשיך בהפגנות ומתנגדים בתוקף לרכישת הקבוצה על-ידי טייקון אמריקני אשר מאיים על נוכחות המנג'ר
יפעת גדות
לחלק מאיתנו קשה לאכול כמויות מתונות בלבד של ממתקים    חלק מהבעיה עם ממתקים היא העובדה שקביעת גבולות הגיוניים עשוייה להיות מבלבלת    אחת הדרכים להפחית את כוחו של הפיתוי לממתקים היא להגביל את המבחר שסביבנו
שלומי דיאז
המשטרה לא גיבשה המלצות והפרקליטות היא זו שתחליט    בקרב החוקרים קיימת סבירות שהרב ידע על תקיפת הצעיר אך אין ראיות להעמידו לדין
הדר פרבר
בכותרות העיתונית היומית הדתית הובילה חברת כביש חוצה ישראל    הדרוג כולל ניתוח הופעות החברות המסחריות בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית החילונית והדתית לחודש אפריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il