X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקורו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בהודו בראש משלחת תעשיינים בחודש דצמבר האחרון יצר מומנטום של פעילויות בין המדינות
▪  ▪  ▪

לאחרונה התקיימו בניו דלהי שיחות במסגרת קבוצת עבודה משותפת הודית ישראלית במטרה לגבש תוכנית עבודה מוסכמת לשיפור תשתית הסחר בין המדינות במספר נושאים, בהם: תקינה, השקעות, שירותים, מכסים ומו"פ. כך מסר מוניר אגברייה הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בניו דלהי.
את ישראל ייצגו בסבב שיחות זה בועז הירש - מנהל תחום הסכמי סחר במשרד התמ"ת, גרישא דייטש - הממונה על התקינה במשרד התמ"ת ושמואל מרדכי - המפקח על היהלומים בתמ"ת. זהו למעשה הסבב השני של דיוני קבוצת העבודה, מפגש נוסף אמור להתקיים במהלך חודש יוני השנה. מסקנות הדיונים יוצגו בפני מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בעת ביקורו הצפוי של שר הסחר ההודי כמאל נאת במחצית השניה של השנה.
נראה כי ביקורו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בהודו בראש משלחת תעשיינים בחודש דצמבר האחרון יצר מומנטום של פעילויות בין המדינות. אחת מהפעילויות היא כאמור הקמת קבוצת העבודה בנושא הסכם סחר. בנוסף צפוי להגיע לארץ בסוף החודש שר המדע ההודי KAPIL SIBAL על-מנת לחתום על הסכם להקמת קרן מו"פ משותפת בין המדינות.
רונית קן, מנהלת המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, מציינת שקצב הצמיחה המהיר בהודו (6.1% בממוצע לשנה בעשור האחרון), ההשקעות הגדלות בתשתיות ועליית רמת החיים, הופכים את הודו, לאחד משוקי היעד האטרקטיביים ליצוא הישראלי. לאור נתונים אלה ועל רקע הבנה שיש חשיבות לשותפות אסטרטגית גיאופוליטית נבחרה הודו לאחת מארבע "מדינות יעד" לפעילות מוגברת של משרד התמ"ת.
יחסי הסחר עם הודו
עמירם הלוי, מנהל תחום הסחר עם אסיה במשרד התמ"ת, אמר כי במהלך עשור שנים בהן מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל להודו, גדל הסחר מרמה של כ-200 מיליון דולר לשנה לרמה של מעל שני מיליארד דולר. הסחר ההדדי בשנת 2004 עמד על כ-2.2 מיליארד דולר. עלייה של כ-36% לעומת שנת 2003.
הייצוא להודו בשנת 2004 עמד על 1.02 מיליארד דולר - עלייה של 45% לעומת שנת 2003 (בה עמד הייצוא על 703 מיליון דולר). מרכיבי הייצוא העיקריים הינם: יהלומים ואבנים יקרות (67% מכלל הייצוא ו-33% עלייה), מוצרי היי-טק (20% מכלל הייצוא וכ-90% עלייה), כימיקלים (11% מכלל הייצוא ו-67% עלייה). בייצוא בולטת הירידה במשקל היחסי של היהלומים בייצוא ועליית ייצוא מוצרי ההיי-טק.
הייבוא מהודו בשנת 2004 הסתכם ב-1.12 מיליארד דולר - עלייה של 27% לעומת שנת 2003 (בה עמד הייבוא על 883 מיליון דולר). עיקר מרכיבי הייבוא: יהלומים ואבנים יקרות: 70%, כימיקלים ומוצרי פלסטיק: 12%, טקסטיל ומוצריו: 10%.
מיזמים משותפים - הודים ישראלים:
מוניר אגברייה, הנספח המסחרי הישראלי בניו דלהי, מציין שבשנים האחרונות גבר שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים. פעילותן הענפה של חברות מישראל בתחומים כמו היי-טק וחקלאות מעידה על הפוטנציאל הטמון בשוק המקומי, המתאפיין בקצב צמיחה גבוה ובצורך גדול בהשקעות בתשתיות. בהודו עובדות כיום קרוב ל-100 חברות ישראליות וביניהן מהגדולות בישראל כגון קומברס, נייס, גילת, וצ'ק פוינט.
בסה"כ קיימים כיום כ-150 הסכמים בין חברות ישראליות והודיות לפיתוח משותף, ייצור, שיווק והפצה של מוצרי חברות ישראליות בהודו בעיקר בחקלאות, כימיקלים, אלקטרוניקה, ציוד רפואי ותוכנה. מערכות טכנולוגית ההשקיה בטפטוף הישראליות מיוצרות בשלושה מיזמים שונים בהודו.
בתחום הטלקומוניקציה קיים ייצור של מודמים במהירות גבוהה, מערכות תיבות קוליות וסיבים אופטיים. בתחום התוכנה מספר חברות ישראליות הקימו את המשרדים שלהן בנוסף למרכזי מו"פ בהודו. מיזמים אלו מהווים כלי מעולה לשת"פ ולהגברת הסחר בין שתי המדינות.

תאריך:  15/05/2005   |   עודכן:  15/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הניחו מטעני דמה ברציפים    המשטרה מנהלת חקירה לאיתורם
מירב לוי
התלונה: לא הוסדר נושא הביטוח שאינו תקף במקרה של פגיעה ברכוש או בנפש באזורים אלה
שלומי דיאז
יצחק זוזיאשוילי טוען כי השופט צבי סגל, שיושב בראש הרכב השופטים, היה נתון למעקב מצידו כחלק מאיסוף מידע מצידו על כוונה לפגוע בשופטים
מיכאל דבורין
הקבוצה הודיעה כי הגיוס יבוצע על-ידי חברת "קנית השלום השקעות בע"מ"    לצורך הגיוס דרגה חברת מידרוג את קנית השלום השקעות בע"מ בדירוג Aa2    לדברי קבוצת עזריאלי הגיוס נועד לגוון את מקורות המימון ולהגדיל את ההון הזמין של הקבוצה לביצוע השקעות חדשות ולהרחבת פרויקטים קיימים
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני אבו מאזן בנאום לרגל יום 'הנכבה': אין עם בעולם שיסכים לוותר על זהותו הלאומית ולהתגורר במקום אחר    אני מברך את השהידים שהקיזו על אדמת המולדת את דמם הטהור ושולח ברכה לאסירים הגיבורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il