X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נקבע שלא נפל פגם מהותי בהליך שנעשה להקמת המועדון ביהמ"ש התרשם שביסוד העתירה, עמד רצונם של התושבים להרחיק מביתם את מועדון התמיכה
▪  ▪  ▪

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, דחה עתירה שהגישו תושבי רחוב הולנדי שבשכונת רמות שבבאר שבע, בה ביקשו למנוע בניית מועדון לתמיכה בחולי סרטן בשכונה. בפסק דין רחום ומרגש, נקבע, שלא נפל פגם מהותי בהליך שנעשה להקמת המועדון, וכי אין לעותרים זכות שבדין לעכב או למנוע את הקמתו. ביהמ"ש התרשם, שהסיבה האמיתית להגשת העתירה, היתה רצונם של המבקשים להרחיק מביתם את מועדון התמיכה בחולי הסרטן.
בניית מועדון לתמיכה בחולי סרטן הינו פרוייקט המשותף לעיריית באר שבע ולאוניברסיטת בן-גוריון, אשר נועד להקמה על-פי היתר בניה שניתן לשם כך על שטח ציבורי הנמצא בשכונת רמות, באר שבע.
מדובר במיזם משותף של העיריה והאוניברסיטה, שמטרתו אינה מסחרית ושלא להפקת רווח, אלא לקידום התכלית: תמיכה בחולי סרטן ומשפחותיהם, כאשר העיריה נותנת את המקרקעין, ואילו האוניברסיטה אחראית להקמת המבנה ולתיפעולו השוטף.
בעתירה שנועדה למנוע את הקמת המועדון, נוקבים המבקשים - תושבי השכונה, בנימוקים שונים, מדוע הקמת מועדון התמיכה דווקא, להבדיל ממועדון נוער, היא שתביא לפגיעה קשה בחייהם, לרבות קשיי תנועה, חניה ומטרדי רעש.
ביהמ"ש קבע, כי "נקל להבין, כי מהיבטים אלה, אין הבחנה אובייקטיבית ואמיתית בין שתי התכליות (והדעת נותנת שמועדון נוער אף היה מטריד ומכביד יותר), וכי לאמיתו עסקינן בתופעה הידועה כ- NIMBY, או בעברית עגתית "לא בבית ספרנו"".
ביהמ"ש ציין, כי המניע הפסול של העותרים, אינו חוסם דרכם מלטעון כי נפלו פגמים מהותיים וכבדי משקל בהליכים לרישוי ואישור הקמת המועדון, ועל כן פונה לבחינת טענותיהם בקשר להליכים.
העותרים השתיתו את עתירתם על שני ראשים: תקיפת היתר הבניה שניתן על-ידי הוועדה המקומית ודרישה לביטולו; וכן תקיפת הקצאת המגרש ומתן רשות השימוש בו מטעם העיריה לאוניברסיטה.
ביהמ"ש דן באריכות בטענות העותרים ודחה אותן בזו אחר זו (למעט פגם מסויים שנמצא במימוש זכות השימוע). וכך ביהמ"ש: "התרשמותי היא כי ביסוד העתירה מצוי רצונם של המבקשים להרחיק מביתם את מועדון התמיכה בחולי הסרטן ומשפחותיהם, רחוק ככל הניתן, ומתוך כך חפצו למצוא סיבות ונימוקים, מן הגורן ומן היקב, ולהלבישם בלבוש משפטי ובאדרת של פגמים בהתנהלות הרשויות ובמינהל התקין".
נקבע, כי לא נפל פגם מהותי בהליך כפי שנעשה, ואין לעותרים טענה מבוררת וזכות שבדין לעכב או למנוע את הקמת המועדון.
וכך ביהמ"ש בסוף דבריו: "בית המשפט לא יוכל, לדאבון הלב, להעניק מזור למי שפקדה אותו מחלה קשה, או למשפחתו, אך המעט שנוכל לעשות הוא להסיר עיכוב ומכשול זה מדרכם המבורכת של מקימי הפרוייקט החשוב והאנושי, וזאת על-ידי דחיית העתירה על נימוקיה".

עתמ 318/04. ניתן ביום 11.5.05, על -ידי השופט ואגו אריאל
תאריך:  16/05/2005   |   עודכן:  16/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ורטהים, המכהן בתפקיד יו"ר קשת, זועם על הפרסומים לפיהם החברה עומד לפטר את אחד משני המנהלים: אורי שנער או אבי ניר
רנית נחום-הלוי
המטרה: להקים מאגר נתוני זיהוי במשטרה לצורך סיוע בעבירות וחקירתן    נטילת אמצעי זיהוי מחשוד כמו דם, עור, שיער וכו' תותר רק ביום חקירתו    הצעת חוק בנוסח זה אושרה בוועדת החוקה לקריאה שניה ושלישית
מיכאל דבורין
בעקבות האישור התמזגה קבוצת הביטוח "מגדל" עם חמש סוכנויות ביטוח קטנות וקבוצת כלל התמזגה עם שתי סוכנויות; עם זאת הממונה מתריע כי במידה ותימשך מגמת המיזוגים בענף הביטוח יגבר הצורך להתנגד לה ולהגבילה
מיכל הרשקוביץ
ההחלטה התקבלה בעקבות ההאשמות שהוטחו במשרד החקלאות ובשר כץ בדוח מבקר המדינה האחרון על אודות מינויים שנעשו באופן בלתי חוקי    בשלב ראשון, תתמקד החקירה באירועים המעלים חשד לפלילים
מיכאל דבורין
מהדוח עולה כי מגזר העסקי גייס ב- 2004 לא פחות מ-4.699 מיליארד ש"ח במניות ובניירות ערך המירים, למעלה מפי ארבעה מהסכום שגויס שנה קודם לכן, 1.105 מיליארד ש"ח; הדוח מצביע גם על עלייה משמעותית בסכומים שגויסו באמצעות אגרות חוב, מ-3.715 מיליארד ש"ח ב-2003 ל-6.504 מיליארד ש"ח ב-2004 - עלייה של יותר מ-75 אחוזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il